Auteur Topic: Rechter acht slachtoffers mee verantwoordelijk voor dodelijk ongeval  (gelezen 986 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Rechter acht slachtoffers mee verantwoordelijk voor dodelijk ongeval
« Gepost op: zaterdag 26 april 2014 - 12:05:21 »
Citaat van: GVA
Rechter acht slachtoffers mee verantwoordelijk voor dodelijk ongeval

De politierechter heeft Wendy G. (36) uit Zandhoven veroordeeld tot vijf jaar rijverbod, een jaar cel, waarvan drie maanden effectief, en 3.000 euro boete, waarvan 2.100 euro effectief. Ze had in dronken toestand een ongeval veroorzaakt, waarbij een bevriend koppel om het leven kwam. De slachtoffers werden voor de helft medeverantwoordelijk gesteld, waardoor de nabestaanden ook maar de helft van de schadevergoedingen krijgen. [...]

http://www.gva.be/regio-antwerpen-noord/brecht/rechter-acht-slachtoffers-mee-verantwoordelijk-voor-dodelijk-ongeval.aspx
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Rechter acht slachtoffers mee verantwoordelijk voor dodelijk ongeval
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 26 april 2014 - 15:59:47 »
Tsja ....

Tsja, pijnlijk voor de nabestaanden.  Maar om nu mee te rijden met iemand die al zowat vijftien veroordelingen op z'n conto heeft, op een ogenblik dat die dan ook nog 's zoveel gezopen heeft ....  En dan als passagier nog geen veiligheidsgordel dragen ook ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Rechter acht slachtoffers mee verantwoordelijk voor dodelijk ongeval
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 26 april 2014 - 16:35:16 »
Wat mij verbaast is dat de rechter het nog bij 1/2 hield ... én waarom de beklaagde er na 15 veroordelingen en zonder schuldinzicht nog altijd zo makkelijk van af komt.

Het ging om een overleefbaar ongeval .
Met gordel.

De keuze om die al dan niet aan te doen, ligt uiteindelijk bij de passagiers.
Niemand weerhoudt hen ervan.
(Je kan wél bestuurders zoals ik tegenkomen die je gewoon voor het blok of uit de auto zetten als je 'm niet aan doet ...)


MAW, de beklaagde was verantwoordelijk voor het ongeval, maar absoluut niet voor de dramatische doch volstrekt zinloze gevolgen ervan.
Ik hield het op een kwart, en hoop dat de rechters in beroep hetzelfde doen ... en tegelijk de beklaagde strenger straffen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Rechter acht slachtoffers mee verantwoordelijk voor dodelijk ongeval
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 26 april 2014 - 21:42:30 »
Wat mij verbaast is dat de rechter het nog bij 1/2 hield ... én waarom de beklaagde er na 15 veroordelingen en zonder schuldinzicht nog altijd zo makkelijk van af komt.

Inderdaad. Zonder schuldinzicht zou ze in Duitsland nooit meer door de medisch-psychische onderzoeken geraken, en bijgevolg ook nooit meer een rijbewijs kunnen krijgen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Rechter acht slachtoffers mee verantwoordelijk voor dodelijk ongeval
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 26 april 2014 - 22:57:49 »
Inderdaad. Zonder schuldinzicht zou ze in Duitsland nooit meer door de medisch-psychische onderzoeken geraken, en bijgevolg ook nooit meer een rijbewijs kunnen krijgen.

En zo hoort het.
Hoe kan je jezelf niet schuldig voelen als je (mede)verantwoordelijk bent voor de dood van 2 personen?
« Laatst bewerkt op: zaterdag 26 april 2014 - 23:09:11 door e49Memling »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Rechter acht slachtoffers mee verantwoordelijk voor dodelijk ongeval
« Reactie #5 Gepost op: zondag 27 april 2014 - 12:49:43 »
Hoe kan je jezelf niet schuldig voelen als je (mede)verantwoordelijk bent voor de dood van 2 personen?

Ken je dat ras niet, Walter? "Ik heb louter pech gehad", "'t is dat het zo moeten zijn heeft", "ik was op het verkeerde moment op de verkeerde plaats", enz. Maar vooral nooit hun verantwoordelijkheid opnemen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Rechter acht slachtoffers mee verantwoordelijk voor dodelijk ongeval
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 29 april 2014 - 18:37:03 »
Jozef je zit er knal op, dat cafe ligt hier op de hoek van mijn straat, het is echt soort zoekt soort dat volk.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien