Auteur Topic: ruziënde lijnbuschauffeurs blokken half uur lang het verkeer  (gelezen 3244 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
ruziënde lijnbuschauffeurs blokken half uur lang het verkeer
« Gepost op: woensdag 30 april 2014 - 08:55:09 »
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/1869873/2014/04/30/Kibbelende-buschauffeurs-blokkeren-half-uur-lang-verkeer-Ik-heb-voorrang---Nee-ik.dhtml

Citaat
Drie controleurs en agenten moesten uiteindelijk bemiddelen tussen de ruziënde vrouwen

Wat is me dat nu voor een uitleg ? Als er 1 agent aan 1 van beiden een bevel geeft, moet dat toch worden opgevolgd, zeker ?  Geen gevolg geven aan dit bevel = derdegraadsovertreding.  Of heb 'k nu ergens iets gemist, en gelden er wat dat betreft voor lijnbuschauffeurs ineens andere regels ?

Citaat
Het is wel zo dat chauffeurs van dat soort bussen niet zonder begeleiding alleen achteruit mogen rijden maar toch...", zegt Peeters.
 

Dat ze dit euvel hadden kunnen voorkomen door voorrangsregels correct toe te passen, ontgaat hem daarbij.  En bij gebreke daaraan, had de voorrangsgerechtigde van de twee nog altijd haar gezond verstand kunnen gebruiken ipv de boel onnodig vast te zetten.  Of niet, soms ?

Citaat
De Lijn is niet opgezet met het incident. "Twee collega's die ruziën op de openbare weg, dat is ontoelaatbaar. Al die tijd werden de reizigers gegijzeld. We willen ons daarvoor uitdrukkelijk excuseren. Ze hebben evenwel geen recht op een schadevergoeding."

Dat ook medeweggebruikers hierdoor gegijzeld werden, is dus duidelijk het minste van zijn zorgen.  Erg typisch voor de mentaliteit van De Lijn.  Het moest 's omgekeerd zijn .... er zou begot nogal een schadeclaim volgen.
« Laatst bewerkt op: woensdag 30 april 2014 - 11:12:07 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: ruziënde lijnbuschauffeurs blokken half uur lang het verkeer
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 30 april 2014 - 12:46:27 »
Dat ook medeweggebruikers hierdoor gegijzeld werden, is dus duidelijk het minste van zijn zorgen.  Erg typisch voor de mentaliteit van De Lijn.  Het moest 's omgekeerd zijn .... er zou begot nogal een schadeclaim volgen.

Inderdaad, dat heb je goed gezien.

Dat is hetzelfde als de vrachtwagenbestuurders die er 5 dorpen over doen om tegen 91 km/h een collega in te halen die tegen 89 km/h rijdt: honderden achteropkomende automobilisten moeten daardoor van 120 km/h naar 90 km/h vertragen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: ruziënde lijnbuschauffeurs blokken half uur lang het verkeer
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 30 april 2014 - 13:16:35 »
Dat is hetzelfde als de vrachtwagenbestuurders die er 5 dorpen over doen om tegen 91 km/h een collega in te halen die tegen 89 km/h rijdt: honderden achteropkomende automobilisten moeten daardoor van 120 km/h naar 90 km/h vertragen.
Nochtans...

Citaat
16.4. Voor het links inhalen moet elke bestuurder :

1° zich ervan vergewissen dat hij dit zonder gevaar kan doen, en inzonderheid :

a) dat de weg over een voldoende afstand vrij is om alle gevaar voor ongevallen te vermijden;
b) dat geen achterligger reeds begonnen is in te halen;
c) dat hij zijn plaats rechts opnieuw kan innemen, zonder de andere bestuurders te hinderen;
d) dat hij op zeer korte tijd kan inhalen.

2° zijn voornemen zich naar links te verplaatsen tijdig genoeg kenbaar maken door middel van de richtingsaanwijzers wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm.

Deze aanduiding moet ophouden zodra de zijdelingse verplaatsing uitgevoerd is.

Dus de stand van 3 x knipperen op sommige auto's is meestal niet voldoende om een andere rijdende auto in te halen
« Laatst bewerkt op: woensdag 30 april 2014 - 13:19:11 door e49Memling »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: ruziënde lijnbuschauffeurs blokken half uur lang het verkeer
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 30 april 2014 - 15:10:48 »
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140429_01087433&utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Ook nog uit het eerdere artikel van HLN:

Citaat
Beide werknemers zijn al meermaals op het matje geroepen maar blijkbaar hebben gesprekken met de twee niet veel opgeleverd. Het eerste incident dateert van tien jaar geleden. Dat spreekt niet in hun voordeel

Tien jaar lang al, dat beide dames met elkaar overhoop liggen?  Beiden zijn intussen dus al meermaals op het matje geroepen door hun oversten.  Zonder resultaat.

Onze nieuwe CEO zou zeggen: "slecht personeel = slechte bazen, en omgekeerd."  En hij zou er nog niet te lang mee talmen, om hun overste bij zich te roepen.  En die zou klare taal te horen krijgen.  "Er is een probleem met twee van jouw ondergeschikten: dus los het op.  Willen ze niet luisteren, dan verwacht ik van jou dat je nodige stappen neemt.  Dàt is namelijk waarvoor je betaald wordt".  Slaagt de overste er niet in, om ze allebei weer in de pas te laten lopen, of bij gebreke daaraan, om gepaste maatregelen te treffen .... dan is 't die overste zijnen beste dag niet.  Dan zal 't nog niet te lang duren, eer er iemand anders overste wordt.  Iemand met wat meer leidinggevende capaciteiten.  Versta: iemand die kordaat genoeg kan optreden indien nodig.
« Laatst bewerkt op: woensdag 30 april 2014 - 15:56:59 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: ruziënde lijnbuschauffeurs blokken half uur lang het verkeer
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 30 april 2014 - 17:58:02 »
 Erg typisch voor de mentaliteit van De Lijn.  Het moest 's omgekeerd zijn .... er zou begot nogal een schadeclaim volgen.
Als een buschauffeur die voorrang moet verlenen dat niet doet, en de voorrangsplichtige blijft gewoon staan, gebeurt er net niets.   :D
Als je genoeg tijd hebt, gaat de bus netjes weer achteruit ...

Dreigen om de flikken te bellen, maar dat doen ze niet.
Ik keek er al naar uit. Bummer.

Die bestuurders dreigen ook wel dat De Lijn wel eens een rekening zal sturen, maar dat gebeurt dus niet.
Ik keek er anders zeer naar uit  8)
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: ruziënde lijnbuschauffeurs blokken half uur lang het verkeer
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 30 april 2014 - 18:01:35 »
Vreemd dat je niet leest dat één of beiden gearresteerd is voor verkeersagressie of kwaadwillig belemmeren van het verkeer ...

Parket niet gebeld of zo ?

Oh, 't is De Lijn, bij die overgesubsidieerde draak mag en kan  àlles.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: ruziënde lijnbuschauffeurs blokken half uur lang het verkeer
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 01 mei 2014 - 01:47:00 »
Dat is hetzelfde als de vrachtwagenbestuurders die er 5 dorpen over doen om tegen 91 km/h een collega in te halen die tegen 89 km/h rijdt: honderden achteropkomende automobilisten moeten daardoor van 120 km/h naar 90 km/h vertragen.
als er dan mutsen zijn die niet sneller dan 100 durven te rijden om die vrachtwagens in te halen is het helemaal om zeep
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: ruziënde lijnbuschauffeurs blokken half uur lang het verkeer
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 01 mei 2014 - 08:09:03 »
Deze week nog op de 313, in Geel west (het punt) komen een aantal wagens over de oprit aangereden, je komt daar met gemak tegen 60 uit de bocht en dan heb je nog 500m oprit-invoegstrook voor je, op het einde heeft de eerste amper 75-80 gehaald dus die kapt hem voor mijn voorligger in die op de rem gaat, het kieken naast mij gooit hem er ook met een ware doodswens voor me in tegen diezelfde 75-80 om dan te zien oei die vrachtwagen hangt wel heel dicht achter me, hij smijt hem dan al remmend (niet eerst smijten en dan remmen)  op de pechstrook, achter mij komt hij terug de snelweg op......enfin lang verhaal kort houden, 500m verder komt hij tegen 120 voorbij...

Het is dagelijkse kost om gehinderd te worden door PW maar o wee als we een collega gaan inhalen.
En nee ik ben niet iemand die het inhaalverbod op een tweevakssnelweg aan zijn laars lapt, ik hoop altijd dat er net een patrouille in de buurt is als ik het een collega zie doen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: ruziënde lijnbuschauffeurs blokken half uur lang het verkeer
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 01 mei 2014 - 11:55:31 »
Dus de stand van 3 x knipperen op sommige auto's is meestal niet voldoende om een andere rijdende auto in te halen

Dat is mijn mening ook.

Reken eerst 3 à 4 keren knipperen om de richtingsverandering tijdig aan te geven vóór je eraan begint.

Reken dan nog 3 à 4 keren knipperen tijdens de volledige duur van de zijdelingse verplaatsing.

Voor beide neem je de tijd (niet bruusk uitwijken), zodat een bestuurder die je niet opgemerkt hebt, je nog kan waarschuwen vooraleer het tot een aanrijding komt.

Dat je verplicht bent om tijdens de volledige duur van de zijdelingse verplaatsing te knipperen, vind ik evenwel niet goed. Tot zodra je al voor een stuk op de rijstrook bent naar dewelke je je wil begeven, lijkt me genoeg. Als je dan nog blijft knipperen, vraagt een achterligger zich af of je misschien nog een rijstrook gaat opschuiven.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: ruziënde lijnbuschauffeurs blokken half uur lang het verkeer
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 01 mei 2014 - 11:57:34 »
Tien jaar lang al, dat beide dames met elkaar overhoop liggen?

Tot daar nog aan toe. Maar dat ze het uitvechten in het verkeer, dat zouden ze als beroepschauffeuses achterwege mogen laten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: ruziënde lijnbuschauffeurs blokken half uur lang het verkeer
« Reactie #10 Gepost op: donderdag 01 mei 2014 - 12:18:01 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Buschauffeurs raakten eerder al slaags
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 02 mei 2014 - 13:10:30 »
Citaat van: GVA
Buschauffeurs raakten eerder al slaags

http://www.gva.be/regio-antwerpen-noord/zandhoven/bekvechtende-buschauffeurs-hadden-vorig-jaar-al-ultimatum-gekregen-na-handgemeen.aspx

Blij dat ik niet met één van die dames onder één dak woon...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: ruziënde lijnbuschauffeurs blokken half uur lang het verkeer
« Reactie #13 Gepost op: zaterdag 03 mei 2014 - 20:58:27 »
Zwijg er mij over, al een paar keer mijn beklag gedaan over hun gedrag maar telkens waren het toch zo'n lieverdjes, ik weet het nu wel, zwier de boel gewoon op youtube.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: ruziënde lijnbuschauffeurs blokken half uur lang het verkeer
« Reactie #14 Gepost op: zondag 04 mei 2014 - 15:14:49 »
Blijkbaar toch een ras apart, die lijnbuschauffeurs daar in de streek, zelle:

Mijn gedacht.

Had hij nu nog dat nadarhek met die borden omgedraaid, dan had hij ten minste geen overtreding begaan toen hij er voorbijreed.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."