Als de flikken PITten, duwen ze ook hoor. 
Ik heb geen ervaring met anderen van de baan te drukken op die manier
Ikke ook niet

Maar waarom remt hij niet direct bij impact op 1m06? Achter hem hangt niks. Pas vanaf 1m09 lijkt het mij dat het busje doorremt.
Dat de flikken blijven duwen is logisch, dat is hun doel
Die willen daarbij ook niet de kant ingaan

De tegenpartij wring wel eens tegen ...
Ik als gewone bestuurder zou hoogstwaarschijnlijk voor impact al geremd hebben en anders al zeker op 1m06 - net met het idee dat de Passat mij blijft verderduwen naar het gras als ik er tegen blijf hangen. Als hij remt, stopt de zijdelingse druk
Je hebt enerzijds de kracht vooruit door de motor in het busje en de zijdelingse wrijving van de banden, geholpen met bijsturen naar links, die de zijdelingse druk naar rechts tegengaan.
Je hebt anderzijds de zijdelingse kracht uitgevoerd door de Passat - en die drukt stevig want de bus wordt nog altijd opzij gezet ook al is die normaal zwaarder.
Zolang het busje gas blijft geven, bepaalt hij waar de resulterende krachtenvector heen gaat.
Als hij remt, verdwijnt de stuwende kracht vooruit / naar links - maar die bepaalt dus net waar het resultaat heen gaat.
Gas lossen terwijl de Passat nog aan het drukken is, betekent dus -minstens tijdelijk - stevig opzij gedrukt worden .
Als hij dan remt, moet het ook ineens genoeg zijn om los te komen van de Passat zodat die hem niet verder meer opzij kan drukken.