Auteur Topic: Geen fietsers op drukke wegen A-pen  (gelezen 1790 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Geen fietsers op drukke wegen A-pen
« Gepost op: dinsdag 29 april 2014 - 19:15:14 »
http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/geen-fietsers-op-turnhoutsebaan.aspx
Wel ik reed daar 30 jaar geleden al via de parallel wegen, veel veiliger, veel vlotter.
Ik vind dat dus geen stom idee om het te promoten maar om de fietsers daar echt te bannen gaat me te ver.
Net als de Driekoningenstraat, die hebben ze toch al volledig verkl**t, dat ze de () locals daar eens uitleggen dat we hier in België niet zomaar in het midden van het straat stoppen om een babbeltje met je tegenligger te doen, dat parkeren en stilstaan gebeurd waar het wel mag.....
De Fruithoflaan, schrap dat grasplein in het midden en leg er een fietspad aan.

http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/turnhoutsebaan-mag-geen-boomsesteenweg-worden.aspx

Maar al eens gezien hoe die paar fietser rijden in het filmpje? Smsen, in het midden van de rijbaan, door het rood.....


Om verder aan te sluiten : van rondpunt Wommelgem willen ze een fietspad realiseren richting stad, wel dat was er vroeger, vanaf de tunneltjes onbder het rondpunbt door rij je naar de Ruggeveldlaan, dat is er nog steeds, daar moest je vroeger even de Ruggeveldlaan volgen om vervolgens rechts terug af te buigen naar naast de snelweg, die weg is geschrapt en prive geworden, dan kwam je aan de Hoofdvunderlei , (baan door het Rivierenhof), die je moet kruisen, je rijdt verder over de Wauter Haecklaan , (die grote appartemenstgebouwen naast de E313 net voor de ring), op het eind daarvan begint een breed fietspad over de Collegelaan , (bekend van het Xaverius college en vroeger de belastingen).
Waarom het warm water weer uitvinden terwijl je voor een habbekrats van hun megaprojectjes net hetzelfde kunt bereiken.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Geen fietsers op drukke wegen A-pen
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 29 april 2014 - 21:25:14 »
dat er nog niemand aan gedacht heeft om de zaak om te draaien
de auto's langs de binnenbaantjes en de fietsers op de grote baan
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Geen fietsers op drukke wegen A-pen
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 29 april 2014 - 22:53:12 »
[...] dat ze de () locals daar eens uitleggen dat we hier in België [...] parkeren en stilstaan gebeurd waar het wel mag.....

Soms toch.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Geen fietsers op drukke wegen A-pen
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 30 april 2014 - 07:15:10 »
Het probleem met de Turnhoutsebaan is uiteraard de BOB die het verkeer voor al de rest van de weggebruikers hypothekeert.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Geen fietsers op drukke wegen A-pen
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 01 mei 2014 - 01:35:45 »
Het probleem met de Turnhoutsebaan is uiteraard de BOB die het verkeer voor al de rest van de weggebruikers hypothekeert.
ik weet nog dat ik daar langs moest in mijn opleiding voor rijbewijs D
de bus moest langs beide kanten op de boordsteen of hij paste niet op de weg
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Geen fietsers op drukke wegen A-pen
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 01 mei 2014 - 07:51:41 »
Het probleem met de Turnhoutsebaan is uiteraard de BOB die het verkeer voor al de rest van de weggebruikers hypothekeert.
ik weet nog dat ik daar langs moest in mijn opleiding voor rijbewijs D
de bus moest langs beide kanten op de boordsteen of hij paste niet op de weg
Vindt je het dan gek dat die kerel dan zegt dat fietsers daar niet echt thuis horen?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien