Auteur Topic: Politie op zoek naar dader vluchtmisdrijf na moedwillige aanrijding  (gelezen 1849 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Politie op zoek naar dader vluchtmisdrijf na moedwillige aanrijding
« Gepost op: maandag 05 mei 2014 - 09:20:56 »
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/1875578/2014/05/05/Politie-op-zoek-naar-dader-vluchtmisdrijf-na-moedwillige-aanrijding.dhtml

Bumperklegen, verkeersagressie, weer BMW een in dit land te vaak door idioten bestuurd, vluchtmisdrijf...
Voor één keer zeggen ze niet dat het de snelheid was.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Politie op zoek naar dader vluchtmisdrijf na moedwillige aanrijding
« Reactie #1 Gepost op: maandag 05 mei 2014 - 13:25:26 »
Citaat
De moeder (36) en de jongste dochter (2) werden uit de wagen geslingerd en raakten gewond.

Droegen zij hun veiligheidsgordel niet ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Politie op zoek naar dader vluchtmisdrijf na moedwillige aanrijding
« Reactie #2 Gepost op: maandag 05 mei 2014 - 13:34:01 »
« Laatst bewerkt op: maandag 05 mei 2014 - 15:03:37 door Rafael »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Politie op zoek naar dader vluchtmisdrijf na moedwillige aanrijding
« Reactie #3 Gepost op: maandag 05 mei 2014 - 15:23:56 »
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of er werkelijk een aanrijding is geweest en geen paniekreactie na het vlak er voor in te voegen. Met de achterkant van de wagen iemand van de baan krijgen en zelf nog gewoon verder kunnen rijden?

Ik kan me niet voorstellen dat je een wagen dermate kunt aanrijden, dat hij daardoor onvermijdbaar van de weg geraakt, zonder dat er ook maar het minste spoor van zo een aanrijding is.

Het doet me terugdenken aan Turbo Rolf. Hij raakt de wagen van zijn voorligger niet. De bestuurster van die wagen voert een totaal onverantwoord uitwijkmaneuver uit, waardoor ze verongelukt. Toch werd Turbo Rolf veroordeeld.

Het vermoeden komt op dat er bestuurders zijn die een ongeval veroorzaken door hun eigen fout en daar dan iemand anders verantwoordelijk proberen voor te stellen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Politie op zoek naar dader vluchtmisdrijf na moedwillige aanrijding
« Reactie #5 Gepost op: maandag 05 mei 2014 - 21:56:57 »
je mag niet afgaan op het uiterlijk van de man, maar hij zag er mij wel een groene schoolmeester uit, die wss niet echt haast heeft gemaakt om aan de kant te gaan
ik kan mij ook ergeren aan gasten die vertragen naar 100 km/u om een vrachtwagen in te halen op de snelweg
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Politie op zoek naar dader vluchtmisdrijf na moedwillige aanrijding
« Reactie #6 Gepost op: maandag 05 mei 2014 - 22:06:28 »
Ergeren of niet, die BMW moet zo niet de z*k uithangen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Politie op zoek naar dader vluchtmisdrijf na moedwillige aanrijding
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 06 mei 2014 - 02:19:07 »
Foutieve gordeldracht of een defecte gordel dan of gewoon niet correct van de man?  ??? Kinderstoeltjes die ik al gezien heb, krijg je in ieder geval geen kind van 2 jaar uitgehaald als de gordel correct zit.
En ook vast BLIJFT zitten ...

Zo kan het - zoals een aantal jaren geleden in Mechelen - er toe leiden dat een bestuurder veroordeeld wordt voor de dood van 2 kinderen omdat de sluiting van hun kinderstoel faalde ... ipv louter het veroorzaken van een ongeval.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Politie op zoek naar dader vluchtmisdrijf na moedwillige aanrijding
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 06 mei 2014 - 08:18:41 »
Ergeren of niet, die BMW moet zo niet de z*k uithangen.

ALS het zo gegaan is ....  

Slachtoffer beweert ook dat er een aanrijding zou hebben plaatsgevonden.  Maar is zeer onwaarschijnlijk, want nergens een schade van een ander voertuig op zijn auto te bespeuren.  We hebben hier in dit landje ooit nog 's zo'n een politieker gehad die alles op z'n kop zette, omdat hij zogezegd van de baan gereden was door de dopingmaffia.  Bleek naderhand dat er géén ander voertuig bij betrokken was, en hij zélf stomweg in de gracht gesukkeld was.  Wat moet ik nu nog geloven van het ganse verhaal ?

Punt is natuurlijk wél, dat ALS andere idd. agressief afsneed, en aldus slachtoffer van de baan ramde, er wel sprake is van vluchtmisdrijf.  Ook als hij hem niet zou geraakt hebben.  Nog te vaak wordt er doorgereden onder het zwakke excuus dat men zelf geen schade heeft.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 06 mei 2014 - 08:27:44 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Politie op zoek naar dader vluchtmisdrijf na moedwillige aanrijding
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 06 mei 2014 - 13:54:55 »
Punt is natuurlijk wél, dat ALS andere idd. agressief afsneed, en aldus slachtoffer van de baan ramde, er wel sprake is van vluchtmisdrijf.  Ook als hij hem niet zou geraakt hebben.  Nog te vaak wordt er doorgereden onder het zwakke excuus dat men zelf geen schade heeft.

Wacht even: rammen gaat niet zonder raken.

Citaat van: Van Dale Online
rammen:

1. beuken, rammeien
2. dwarsscheeps op een ander schip varen
3. met kracht rijden tegen
4. erop los slaan

Maar je kunt inderdaad betrokken zijn bij een ongeval (en dus eventueel vluchtmisdrijf plegen) zonder ook maar iets geraakt te hebben.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."