Rittenboek bijhouden, en bij bewezen valse verklaring 5 jaar geen recht om een motorvoertuig te besturen.
Leerling 1, rijdt elke zaterdag en elke zondag, telkens via hetzelfde traject over een lege snelweg heen en terug naar de kust ... en zal dus al snel aan die 2.000 km zitten. Vooral niet veel sneller dan 95, want sneller dan dat durft pa niet met z'n dochter. Drukkere verkeersomstandigheden, lastigere kruispunten, twee regendruppels, mijdt pa als de pest met z'n dochter.
Leerling 2, rijdt slechts 1x per week. Haar begeleider, maakt het z'n leerlinge evenwel niet zo gemakkelijk. Hij durft z'n leerlinge ook al 's de snelweg op te sturen als het wat drukker is. Hij neemt al 's een afrit, volgt even een calamiteitenroute naar de volgende oprit, en dwingt haar opnieuw op een correcte manier in te voegen. Wanneer hij de snelweg verlaten heeft, draait 'm er z'n hand niet voor om, om haar ook eens te laten parkeren TUSSEN twee voertuigen, ook wat smallere wegen uit te kiezen, lastigere (onoverzichtelijke) kruispunten met telkens andere voorrangsregeling etc. En hij vergeet daarbij ook niet, om de leerlinge te laten keren. Gaandeweg, gaat hij nog een stapje verder en laat hij haar zowel parkeren als keren op wegen waar er wat méér verkeer is waarmee de leerlinge rekening moet houden (voorrang). Op de tijd, dat leerling 1 al snel 2.000 km op de teller heeft staan, heeft deze leerling nog maar 1.000 km gereden.
Wie van beiden, zal nu (waarschijnlijk) de beste chauffeur zijn ? Ik bedoel maar: louter het aantal km's dat een leerling doet, zegt bitter weinig over de manier waarop de leerling de stage afwerkt ....