Auteur Topic: hoeveel rijstroken zijn het nu ?  (gelezen 1714 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
hoeveel rijstroken zijn het nu ?
« Gepost op: donderdag 15 mei 2014 - 08:50:56 »
BAM maakt zichzelf weer onsterfelijk belachelijk:

Zijn het er nu 18 ?  Of euh 27 ?  Of misschien toch 29 ?

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-antwerpen/de-wever-woest-op-stuntelende-bam-a1887208/
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: hoeveel rijstroken zijn het nu ?
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 15 mei 2014 - 11:33:48 »
Tja Groenen tellen anders, zelfs pechstroken zijn voor hun rijstroken, en dan op een plaats een stuk verderop # .  :D

Citaat
http://www.gva.be/dossiers/oosterweel/bam-maximaal-14-4-rijstroken.aspx

De BAM stelt dat er in de sleuf van de ring extra rijstroken bijkomen tot een maximaal totaal van 14 van de ring zelf en nog eens 4 van de op- en afritten. Pechstroken en de verkeersafwikkeling # rondom de ring wil de BAM in tegenstelling tot Groen-voorzitter Wouter Van Besien niet meerekenen. De ruimtelijke impact wordt bovendien kleiner dan nu, stelt BAM-CEO Jan Van Rensbergen (foto rechts), met een breedte van # 130 meter in plaats van de huidige 160.

Zo telt Groen op een plaats verderop waar het knooppunt het breedste is mét verkeersafwikkelende parallelwegen (aan die # 130 m) en komt aan 29:


Zie lineaal:
- dan komt men enkel op het breedtse punt op 29 "vakjes" incl. 6 pechstroken (de groene cijfers) waarvan 1 pechstrook dubbel geteld in de bocht 23-24...

- BAM telt daar -zonder verkeersafwikkelende bocht- de echte rijstroken zo: 2-3-4||6-7||9-10-11-12||13-14-15-16-17-18||20-21-22|| 25-26-27 ||28-29 = 18
en op het traject "langs het sportpaleis": 7+7 =14 en dubbele op-afrit + 4, totaal 18 (volgens BAM).

uit:
Citaat
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/antwerpen/2.31834?eid=1.1966584

Groen-voorzitter Wouter Van Besien kon naar eigen zeggen na lang aandringen het ontwerp van het Oosterweeltraject inkijken, zo schreef Gazet van Antwerpen vanmorgen. Het bezorgde de Antwerpse politicus bijna een hartaanval, want uit dat document zou blijken dat de Antwerpse ring op haar breedste punt# maar liefst 29 rijstroken zal tellen en 125 meter breed zal zijn. Het gaat dan om het stuk ter hoogte van Deurne-Noord, aan het Sportpaleis.

Volgens Van Besien kon hij het ontwerp inkijken dat het Nederlandse studiebureau TV RoTS eind 2012 aan de Vlaamse regering heeft overgemaakt. "BAM spreekt voortdurend over 18 rijstroken aan het Sportpaleis, maar zegt er niet bij dat de ring even verderop 29 rijstroken zal tellen", liet Van Besien in de krant optekenen. "Dat zullen de Antwerpenaars nooit aanvaarden."

De BAM ontkent echter dat de ring aan het Sportpaleis zoveel rijstroken zal krijgen. Volgens CEO Jan Van Rensbergen zal het Oosterweeltraject op die plaats maximaal 18 rijstroken tellen. De ring zelf zou uit 14 rijstroken bestaan. Een op- en afrittencomplex dat naast de ring komt te liggen, levert nog eens 4 extra rijstroken op.

Van Rensbergen begrijpt niet hoe Van Besien aan 29 rijstroken komt. "Ik vermoed dat men een aantal dubbeltellingen heeft gedaan, een aantal vluchtstroken heeft meegeteld", reageerde hij bij het VRT-radionieuws. Vanmorgen liet de woordvoerder van de BAM al verstaan dat Van Besien een gedateerd ontwerp voor ogen had gekregen.

Volgens de BAM-CEO is de ring aan het Sportpaleis momenteel zo'n 160 meter breed. In de nieuwe plannen zou dat 130 meter zijn.

Citaat
... liet Van Besien in de krant optekenen. "Dat zullen de Antwerpenaars nooit aanvaarden."
Van Besien "denkt" dat "de Antwerpenaren dat nooit aaanvaarden" omdat dat breedste stuk verkeerswisselaar 125- 130 m # nu eenmaal breder is als de O-L-V Kathedraal (123 m) hoog is, je moet er maar op komen...  ::)
Citaat
http://www.gva.be/dossiers/oosterweel/heibel-over-ring-met-29-rijstroken.aspx

"Breder dan kathedraal hoog is"

“BAM spreekt voortdurend over 18 rijstroken aan het Sportpaleis, maar zegt er niet bij dat de Ring iets verderop, bij de zogenaamde Hollandse knoop in Deurne-Noord, 29 rijstroken zal tellen. Zo wordt de Ring breder dan de kathedraal hoog is. Dit zullen de Antwerpenaars nooit aanvaarden”, zegt Van Besien.
Zolang "de Ring" maar nergens breder als de Schelde aldaar (450 m) wordt zou ik zeggen...  ;D

Maar goed dat het bij humor staat.   ;)
« Laatst bewerkt op: donderdag 15 mei 2014 - 12:40:02 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: hoeveel rijstroken zijn het nu ?
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 15 mei 2014 - 19:23:45 »
Helemaal van de pot gerukt is het anders ook niet :

Een pechstrook is ongeveer even breed als een rijstrook ;
Er mag almaar meer volk over rijden ;
Om nog te zwijgen van wie dat zonder toelating doet ;
Pechstrook wordt al vlug een spitsstrook of extra afslagstrook.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: hoeveel rijstroken zijn het nu ?
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 16 mei 2014 - 09:19:35 »
Ik snap ook niet wat het er toe doet hoeveel rijstroken er zijn?
Dingen zoals: hoeveel conflictpunten zijn er, wat is het maximum aantal rijstroken dat je moet wisselen om op je bestemming te geraken enzo, dat lijkt me al veel interessanter.