Auteur Topic: Verkeersagressor rijdt zichzelf de berm in !  (gelezen 5972 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Verkeersagressor rijdt zichzelf de berm in !
« Reactie #30 Gepost op: dinsdag 06 mei 2014 - 13:47:18 »
Citaat
De bestuurder moet echter zijn plaats rechts niet terug innemen wanneer hij onmiddellijk opnieuw wil inhalen :

1° op rijbanen met tweerichtingsverkeer, in vier of meer rijstroken verdeeld, op voorwaarde dat alleen gereden wordt op de rijstroken bestemd voor het verkeer in de gevolgde rijrichting;

2° op rijbanen met éénrichtingsverkeer.

Als ik links rij wil ik permanent blijven inhalen, tot ik geen voorligger meer voor me heb dan ga ik naar rechts.  ;D

Dat woordje onmiddellijk niet vergeten, hé Michel. Niet nalaten even terug naar rechts te gaan als die volgende in te halen voorligger zich nog 500 meter vóór jou bevindt.  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Verkeersagressor rijdt zichzelf de berm in !
« Reactie #31 Gepost op: dinsdag 06 mei 2014 - 15:36:36 »
Citaat
De bestuurder moet echter zijn plaats rechts niet terug innemen wanneer hij onmiddellijk opnieuw wil inhalen :

1° op rijbanen met tweerichtingsverkeer, in vier of meer rijstroken verdeeld, op voorwaarde dat alleen gereden wordt op de rijstroken bestemd voor het verkeer in de gevolgde rijrichting;

2° op rijbanen met éénrichtingsverkeer.

Als ik links rij wil ik permanent blijven inhalen, tot ik geen voorligger meer voor me heb dan ga ik naar rechts.  ;D
Dat woordje onmiddellijk niet vergeten, hé Michel. Niet nalaten even terug naar rechts te gaan als die volgende in te halen voorligger zich nog 500 meter vóór jou bevindt.  ;)

Bij een voorligger op 500 m ga ik idd onmiddellijk naar rechts, no problem: is quasi automatische piloot bij mij.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 06 mei 2014 - 15:43:08 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Verkeersagressor rijdt zichzelf de berm in !
« Reactie #32 Gepost op: dinsdag 06 mei 2014 - 15:42:28 »
En 't is maar hoe je 't wil bezien :

De bus kan ook wat versnellen om de ander niet vast te zetten achter de vrachtwagen ...

Net dat bedoel ik ook, maar wat wil je als die VW rijder ook zoiets niet begrijpt.

Citaat van: Michel
De Passat heeft daar dus niet in te voegen want daar is helemaal geen ruimte, kan zijn dat het busje het gat wat dichter rijdt om die Passat dat echt duidelijk te maken dat hij achter zijn busje kan invoegen, dan hoeft de Passat niet te veel te vertragen. Ook dat bevalt die Passatrijder niet, het is gewoon een idioot.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 06 mei 2014 - 15:46:34 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Verkeersagressor rijdt zichzelf de berm in !
« Reactie #33 Gepost op: donderdag 08 mei 2014 - 11:27:44 »
De flikken weer op hun best :

http://www.hln.be/hln/nl/4125/Internet/article/detail/1880076/2014/05/08/Stop-met-beelden-criminaliteit-zelf-online-te-plaatsen.dhtml

Uit het artikel:

Citaat
"Geef zulke beelden aan ons. Wie er zelf mee aan de slag gaat, schendt de privacy. Als mensen zelf beginnen met opsporingen, zitten we op het randje van het maatschappelijk aanvaardbare." Volgens Hellinckx is de politie ook beter geschikt om de filmpjes te onderzoeken, omdat zij meer middelen heeft dan de gewone burger.

1) Eerst het slachtoffer wandelen sturen, als die met z'n beeldmateriaal langskomt om een klacht in te dienen, remember ?  (want het parket zou zo 's lastige vragen kunnen stellen - waarom de agenten niet ter plaatse zijn gegaan bijvoorbeeld)
2) Als er wat teveel media-aandacht is, krijgen we het te warm, en gaan we onderzoeken waarom er geen pv opgesteld werd
3) Nu gaan we vragen dat mensen met zulke beelden naar ons komen, ipv naar (sociale) media

Er zijn er al voor minder dan dàt in de psychiatrie beland, zelle. 

Als jullie GVD gewoon van begin af aan, jullie job gedaan hadden ... dan wàs het slachtoffer niet naar de media gestapt.  Jullie hadden gewoon van meet af aan een PV kunnen opstellen op basis van die klacht.  Het parket zal dan wel beslissen of ze overgaan tot vervolgen of niet.  En desgevallend zal een rechter wel oordelen of hij het beeldmateriaal aanvaardt als bewijsmateriaal of niet.  Maar dat was te simpel, zeker ?
« Laatst bewerkt op: donderdag 08 mei 2014 - 11:33:06 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Verkeersagressor rijdt zichzelf de berm in !
« Reactie #34 Gepost op: vrijdag 09 mei 2014 - 00:07:25 »
"Geef zulke beelden aan ons..."

Ik geeft NIETS aan de politie. Geen foto's of films. En vooral geen gevonden voorwerpen. Ik maak netjes melding van WAT ik heb gevonden maar IK bewaar het zelf. Politie is meermaals gebleken onbetrouwbaar te zijn.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Verkeersagressor rijdt zichzelf de berm in !
« Reactie #35 Gepost op: vrijdag 09 mei 2014 - 10:03:35 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Verkeersagressor rijdt zichzelf de berm in !
« Reactie #36 Gepost op: vrijdag 09 mei 2014 - 13:42:30 »
Niet enkel de politie kan onbetrouwbaar zijn, ook de rechtmatige eigenaar. Mijn broer hebben ze dat ooit geflikt, had een portemonnee zien liggen op het fietspad en had die naar de politie gebracht. Rechtmatige eigenaar beweerde dat er veel geld in zat en dat dat gestolen was door mijn broer. Kan goed zijn dat een ander die portemonnee ook had gezien en het geld mee had, of misschien zat er gewoon geen geld in, zullen we nooit weten. Is nooit iets van gekomen verder, maar leuk is het in ieder geval niet als je eerlijk een portemonnee terug brengt.

Ofwel heeft de dief het geld eruit gepikt, en naderhand de portefeuille met inhoud waar hij niks aan heeft, weggesmeten.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Verkeersagressor rijdt zichzelf de berm in !
« Reactie #37 Gepost op: vrijdag 23 mei 2014 - 13:44:57 »
In 't buitenland nog eentje.  Waarschijnlijk een gevalleke van verzekeringsfraude.  Achterligger kan nog stoppen, maar diens achterligger niet meer en 't komt alsnog tot een aanrijding.  Pech voor de Peugeot-rijder: de dashcam heeft alles netjes gefilmd.

>>> filmpje
« Laatst bewerkt op: vrijdag 23 mei 2014 - 13:47:12 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone