Dus als er voor mij nog eens ene mij uitremd ram ik hem gewoon van de baan want hij mocht me niet doen remmen?
Neen. Het is niet omdat iemand een overtreding begaat, dat je hem mag aanrijden.
Je moet alles lezen en vooral dat woord begrip.
Dat heb ik wel degelijk gelezen.
Dikwijls is het zo dat, als er ter hoogte van een oprit een vrachtwagen op de autosnelweg rijdt en een andere er wil opkomen, het zou volstaan dat één van beiden wat vertraagt.
Maar dat doen vrachtwagenbestuurders meestal niet, want die rijden graag met plankgas, net zoals wanneer ze er ettelijke kilometers over doen om zonder enige noemenswaardig tijdwinst een collega in te halen. En ik heb er geen begrip voor dat een vrachtwagenbestuurder vindt dat hij zeer vele personenwagens mag doen vertragen, enkel omdat hij niet even wat minder gas wil geven.
Misschien dat de auto's ook eens moeten proberen om terug rechts te gaan rijden ipv. op een paar meter achter elkaar links voort te sjokken.
Zouden de personenwagens dan misschien rechts moeten rijden, opdat de vrachtwagens de overtreding kunnen begaan om dat niet te doen ter hoogte van een oprit waar een collega op de autosnelweg wil?