Auteur Topic: En we staan nog wat méér in file !  (gelezen 1436 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
En we staan nog wat méér in file !
« Gepost op: dinsdag 03 juni 2014 - 10:01:56 »
Brussel, Antwerpen en Luik zijn in 2013 nog meer filegevoelig geworden.

Bron en © : HLN.be
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: En we staan nog wat méér in file !
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 04 juni 2014 - 16:00:40 »
Blankenberge doet er alles aan om ook in de lijst voor te komen
alle verkeer dat van west naar oost door de stad moet, kan nu nog langs één rijstrook
al de andere wegen zijn enkel richting geworden
dit zorgt nu bij gewoon verkeer voor een file van 1,5 km
ik hou mijn hart vast voor de zomermaanden
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: En we staan nog wat méér in file !
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 04 juni 2014 - 18:43:07 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: En we staan nog wat méér in file !
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 12 juni 2014 - 18:08:43 »
De Nederlanders zien natuurlijk uit eerste hand wat er bij hen wél kan, maar hier niet ...

http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid1599271/nederland-kwaad-op-belgen-die-files-niet-aanpakken.aspx
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: En we staan nog wat méér in file !
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 17 juni 2014 - 19:26:05 »
Dat ze eens beginnen met hun kerrevens in hun eigen land te houden.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: En we staan nog wat méér in file !
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 17 juni 2014 - 20:13:19 »
Brussel, Antwerpen en Luik zijn in 2013 nog meer filegevoelig geworden.

Bron en © : HLN.be

Terwijl de filedruk in Nederland elk jaar afneemt, daar zijn al een heel tijdje doeners aan de (mobiliteits)macht.

Citaat
http://www.rijkswaterstaat.nl/actueel/nieuws_en_persberichten/2013/oktober2013/reistijdverlies_in_files_daalt_met_19_miljoen_uren.aspx

Reistijdverlies in files daalt met 1,9 miljoen uren
10-10-2013 | Rijkswaterstaat Bestuursstaf | persbericht

De files op de Nederlandse wegen nemen nog steeds af, terwijl het aantal afgelegde kilometers op jaarbasis gelijk is gebleven. Het reistijdverlies is in de afgelopen vier maanden met 1,9 miljoen uren (4,3 procent) afgenomen. De filezwaarte is gedaald met 3,6 procent.

Deze winst is vooral te danken aan de aanpak van hardnekkige fileknelpunten door het openstellen van nieuwe wegen. De tevredenheid van de gebruikers is ten op zichte van vorig jaar gestegen van 75% naar 80%. Dat staat in de Publieksrapportage Rijkswegennet die minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

Minister Schultz van Haegen: “Het is mooi dat de doorstroming op de wegen is verbeterd. Ook de komende jaren werken we stevig door om Nederland in beweging te houden. Dit is van wezenlijk belang voor de economie en de werkgelegenheid.”

Openstelling wegdelen
Er zijn drie nieuwe wegdelen opengesteld in de afgelopen vier maanden. Op de A10 is de nieuwe (tweede) Coentunnel opengesteld en op de A50 kan men gebruik maken van de nieuwe Waalbrug. In beide gevallen wordt nu de al bestaande weg verbeterd en krijgt het verkeer na afronding van de werkzaamheden meer ruimte. Op de A28 tussen Utrecht en Amersfoort is een deel van de wegverbreding opengesteld, namelijk tussen Leusden-Zuid en knooppunt Hoevelaken.
De reistijdwinst op de A50 bedraagt – afhankelijk van de rijrichting- tussen de vier en negen minuten en op de A28 tussen de vier en zes minuten. Op de A10 is de reistijdwinst afhankelijk van de rijrichting tussen de één en acht minuten.

Waardering door weggebruikers
De tevredenheid van automobilisten over Rijkswaterstaat is in de afgelopen periode gestegen: 80 procent (was 75%) van de automobilisten is tevreden over Rijkswaterstaat als beheerder van het rijkswegennet. Gemiddeld zijn acht op de tien automobilisten tevreden over aspecten als verkeersveiligheid, staat van het wegdek breedte van de rijstroken, ruimte bij pech en de bewegwijzering.

Aanpak filetop 10
Op het gebied van doorstroming op de snelwegen maakt Rijkswaterstaat flinke vorderingen. Op de A50 nabij de Waalbrug zijn de files sterk afgenomen ten opzichte van de eerste vier maanden. Dat komt doordat het verkeer daar nu gebruik kan maken van de nieuwe brug met 3 rijstroken in beide richtingen. Deze locatie staat daardoor niet langer op nummer 1 in de filetop 10. Dit zorgt voor de nodige verschuivingen in de filetop 10. De A20 neemt sinds deze zomer de eerste plaats in. De files zijn hier licht afgenomen ten opzichte van 4 maanden geleden. Ook voor de meeste overige locaties binnen de top 10 geldt dat de filezwaarte licht is afgenomen. De filedruk op de A20 zal naar verwachting afnemen als gevolg van de geplande doortrekking van de A13/A16.
Ook een ander traject op de A20 (nummer 7) en de A1 (nummer 9) zijn nieuw in de top-10. De A50 tussen Heteren en Valburg de A9 tussen Haarlem-Zuid en Raasdorp zijn uit de filetop-10 verdwenen.

Kengetallen
De files zijn de afgelopen vier maanden verder afgenomen met 3,6 procent, waarmee de filezwaarte komt op 8 miljoen kilometerminuten op jaarbasis. Het totaal aantal door automobilisten afgelegde kilometers op rijkswegen is in deze periode gelijk gebleven. Het aantal afgelegde kilometers op jaarbasis komt op 64,4 miljard kilometers. De afgelopen vier maanden is de hinder door werkzaamheden gedaald van 5,2 naar 4,9 procent van de totale filezwaarte.

130 km/uur
Op 28 juni is op vier trajecten de maximumsnelheid verhoogd naar 130 km/uur. Het gaat om de trajecten; A5 (tussen Hoofddorp en knooppunt Raasdorp), A32 (tussen Heerenveen- Zuid en Akkrum), A4 (tussen Hoofddorp en knooppunt Burgerveen) en de A4 (tussen Zoeterwoude-Dorp en Leidschendam van 19.00 uur tot 06.00 uur).

Uit onderzoek van dit voorjaar blijkt verder dat, sinds de invoering van de nieuwe maximumsnelheid op 1 september 2012, een derde van de weggebruikers weet dat deze 130 kilometer per uur is. Rijkswaterstaat kijkt in overleg met andere betrokken partijen naar mogelijkheden om de weggebruiker goed te informeren. In de komende tijd komen er meer 130 km/u trajecten. Dit levert een steeds eenduidiger beeld op. 130 kilometer per uur is de norm. Als er ruimte is vanuit het oogpunt van milieu, en het kan vanwege de veiligheid van de weg, dan gaat de maximum snelheid omhoog.

Citaat
http://www.anwb.nl/verkeer/nieuws/nederland/2013/september/filezwaarte-gehalveerd

Filezwaarte gehalveerd

01 oktober 2013 - Het aantal files op de Nederlandse wegen is in het derde kwartaal gehalveerd ten opzichte van de gemiddelde filezwaarte van de afgelopen 7 jaar. De filezwaarte is nog nooit zo laag geweest. Dit blijkt uit de jongste filecijfers van de ANWB. Zowel in de zomermaanden als in september stonden er op de wegen veel minder files.
grafisch: gemiddelde afgelopen 7 jaar tov 2012-2013:
Citaat
http://www.anwb.nl/verkeer/nieuws/nederland/2013/december/anwb-rotterdam-staat-vast-in-avondspits

40 procent minder file

De filezwaarte is nog lang niet op het niveau van voor de economische crisis. Ten opzichte van de gemiddelde filezwaarte over de afgelopen zeven jaren stond er in 2013 40 procent minder file.

(zie mijn onderschrift  ;D)
« Laatst bewerkt op: dinsdag 17 juni 2014 - 20:30:29 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I