De Meir is allesbehalve een voetgangerszone.
https://www.google.com/maps/@51.218158,4.414378,3a,15y,289.87h,88.5t/data=!3m4!1e1!3m2!1sT7ukOfTQkjkaZO15WtUJpQ!2e0
Die foto´s zijn van april 2009. En uw link toont de Leysstraat.
# Zie eerst onderaan vergeet de rest. 
En moest de Meir ook zo zijn zou die foto niets bewijzen, want bepaalde voertuigen (laden-lossen binnen bepaalde uren bvb) mogen ook in voetgangerszones indien ze de regels respecteren van art 22 sexies. Dwz voetgangers genieten absolute prioriteit.
...
Evenwel :
1° hebben toegang tot die zones :
a) [ ... ] opgeheven (art. 8, KB 13-02-2007, BS 23-02-2007);
b) de voertuigen voor toezicht, controle en onderhoud van deze zone en de voertuigen voor het wegruimen van vuilnis;
c) de prioritaire voertuigen als bedoeld in artikel 37, wanneer de aard van hun opdracht het rechtvaardigt;
d) de voertuigen van geregelde diensten voor gemeenschappelijk vervoer;
e) de bestuurders van voertuigen waarvan de garage binnenin die zones is gelegen en slechts toegankelijk is via die zones;
f) in geval van absolute noodzaak, de voertuigen van handelsondernemingen die in die zones gevestigd zijn en slechts via die zones toegankelijk zijn, wanneer deze voertuigen bestemd zijn voor leveringen en indien die leveringen een hoofdactiviteit van deze ondernemingen uitmaken;
g) in geval van absolute noodzaak, de voertuigen die dienen voor een werk in die zones.
h) toeristische treintjes, bespannen voertuigen, rijwieltaxi's;
i) de voertuigen die gebruikt worden in het kader van de uitoefening van een medisch beroep of thuisverzorging.
j) [ ... ] opgeheven (art. 8, KB 13-02-2007, BS 23-02-2007).
In de gevallen bedoeld onder e) tot i) moeten de begunstigden aan de binnenkant van de voorruit van hun voertuig een vrije doorgangskaart aanbrengen die door de burgemeester of zijn gemachtigde is afgegeven; voor de bespannen voertuigen en de rijwieltaxi's moet de bestuurder in het bezit zijn van de vrije doorgangskaart.
De Meir of een groot deel ervan zou al vele jaren "voetgangerszone" zijn, heraanleg
voetgangerszone de Meir november 2002:
http://www.gva.be/archief/guid/veiligere-mooiere-en-groenere-meir-vanaf-4-november.aspx?artikel=9b2c859d-48c4-415f-8217-aa83d9888d28
01/11/'02 ANTWERPEN Vanaf maandag 4 november ondergaat de Antwerpse Meir een grondige facelift. De stad begint dan met de heraanleg van de voetgangerszone van de Antwerpse winkelboulevard. Bedoeling is om de winkelas nog aantrekkelijker te maken voor zowel de winkeliers als het publiek.
Kan natuurlijk zijn dat al die links niet weten wat een voetgangerszone wettelijk (met vaste borden) is.
Of dat ze een voetgangerszone met een winkelstraat verwisselen, een winkelstraat die dan tijdelijk als voetgangerszone ingericht kan worden (politieregelement)
Referte Wikipedia zegt dus beide...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Winkelstraat_(algemeen)
België
Meir - Antwerpen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Voetgangerszone
Voetgangersgebieden in België
Meir, Antwerpen
Offerandestraat, Antwerpen
Wilde Zee, Antwerpen
Nog eens, welke rijbaan op de Meir ? En hoeveel is daar dan de Vmax ?

Dit is de Meir, Antwerpen, Kerstdagen 2012, mss bedoel je een andere Meir ?
http://deanderekrispeeters.wordpress.com/tag/voetgangers/page/2/
Geplaatst op 27 december 2012 door deanderekrispeeters
De Antwerpse Meir, enkele dagen geleden: nat, guur, ongezellig weer. En toch een massa volk. Mensen, geen auto’s.

Het mooiste bewijs dat als een route interessant en aantrekkelijk genoeg is, mensen zelfs bij slechte weersomstandigheden bereid zijn hun benen te gebruiken. Sterker nog: dat zo’n levendige straat op kan tegen de nep van een Wijnegem Shoppingcenter, waar je ook te voet moet gaan maar een dak boven je hoofd hebt.
Stellen we ons even het ‘onvoorstelbare’ voor (dat tot diep in de jaren tachtig nog de normale werkelijkheid was): de Meir als een straat met veel plaats voor auto’s in het midden en trottoirs aan de randen. We zouden een straat hebben gezien met veel minder verkeer, dat wil zeggen, een straat met veel auto’s en weinig mensen.
Die weinige mensen zouden gehaast zijn uitgestapt ter hoogte van die ene winkel waar ze zeker moesten zijn. Om daarna even gehaast weer in te stappen en aan te schuiven tot het volgende adres. Boodschappen doen, heet dat, en de winkelstraat zou dus een boodschappenstraat zijn geweest – met het daarbij horende zakencijfer.
Vreemd toch dat nog zoveel straten in ons land de kans blijven missen om, tegen elke zakelijke logica in, van boodschappenstraten te verpoppen tot winkelstraten. Als rupsen die geen vlinders willen worden.
"boodschappenstraten"...

Of een wat mislukte winkelstraat ? :
http://goo.gl/maps/TiYpY en
http://goo.gl/maps/pbxCQ nee, een rijbaan kan dat niet zijn, anders stonden er borden om die betonblokken aan te duiden...
lijkt op een infrastructurele poging om daar toch een plaatselijke voetgangszone te maken... (let op de voetgangers daar)
# Aha een duidelijker bord gevonden: http://goo.gl/maps/7gHgxEen zonebord C3 tijdens 11-19 hr. Uitgezonderd voor fietsers. En parkeerverbod.
C3. Verboden toegang, in beide richtingen, voor ieder bestuurder.
Indien die foto nu nog zo is, is het idd geen voetgangerszone, eerder een "tijdelijke winkelstraat van 11-19 hr". Ze durven het precies niet, er een **F103 van te maken.

F103. Begin van een voetgangerszone.
Dit verkeersbord wordt rechts geplaatst aan elke toegang tot een voetgangerszone; het mag links herhaald worden.
Zo gaat toch ** F103 Demerstraat Hasselt:
http://goo.gl/maps/otWAJ