Auteur Topic: Nog een gevalletje verkeersagressie  (gelezen 4495 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #15 Gepost op: zondag 22 juni 2014 - 12:50:17 »
Dan zal dien auto wel trager gereden hebben want tegenwoordig gaat een vrachtwagen geen +90 en zeker niet bergop zoals daar

Ik dacht dat begrenzers pakweg echte 86 kmh-89 kmh toelaten afhankelijk van de omtrek van de aangedreven banden (tempomaat aan wslk maar 85 kmh ?).
bvb Duitse #vrachtwagenchauffeur# waar officieel 80 kmh geldt op de snelweg, maar blijkbaar + 10 % getolereerd wordt:
op de meeste EU-snelwegen is het sowieso 80 kmh officieel...

Citaat
http://www.gutefrage.net/frage/wie-schnell-duerfen-lkw-s-auf-deutschen-autobahnen-eigentlich-fahren

Meine Antwort # als Kraftfahrer # : Generell gilt für LKW auf deutschen Autobahnen Tempo 80 . Jeder deutsche LKW hat einen Begrenzer drin , welcher max. bei 89 KM/h abregelt . Diese maximal 89 KM/h werden von der Polizei toleriert . Bei meinem Fahrzeug ist mit Tempomat bei 85 KM/h Feierabend . Ich kann , wenn ich den Tempomat rausnehme max. auch nur 89 KM/h fahren . Diese 89 KM/h sind aber echte , geeichte 89KM/h . Das kann bei einem PKW nach Tacho durchaus 95-100 KM/h bedeuten . Sicher ist es möglich diesen Begrenzer zu manipulieren . Das kann aber sehr teuer werden wenn man erwischt wird . Die ausländischen LKW sind oft nicht begrenzt obwohl sich mittlerweile auch diese Fahrer in den meisten Fällen an die Geschwindigkeit halten ( Ausnahmen bestätigen die Regel ) .

Die provocerende auto overtreedt qua snelheid duidelijk 10.1.1 en 10.2, en ook nog andere overtredingen tegen voorrang en inhalen.

Mijn snelheidsmeter van de Skoda toont 92 kmh aan bij echte 86 kmh, de oude BMW zelfs 94 kmh (en beide hebben quasi nieuwe banden).
« Laatst bewerkt op: zondag 22 juni 2014 - 13:11:10 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #16 Gepost op: zondag 22 juni 2014 - 14:21:35 »
Alleszins is een beroepschauffeur die met zo een gevaarte veel te kort achter een personenwagen blijft rijden, niet alleen mentaal ongeschikt om een motorvoertuig te besturen, maar bovendien nog een zware misdadiger.

Neen, geenszins.  Hij wil z'n voorligger gewoon inhalen, net om dat te voorkomen.  Maar de voorligger gaat hem dat dan als een mislukte flik hardhandig proberen te beletten, de dwaas.

De bestuurder van de personenwagen daarentegen heeft alvast de verdienste om te beletten dat de vrachtwagenbestuurder kilometerslang de achterliggers gaat hinderen.

Heeft geen enkele verdienste inzake verkeersveiligheid, nog wel dik in tegendeel.  En is derhalve een levensgevaarlijke verkeerscrimineel.  En de enige die hier schuld treft.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #17 Gepost op: zondag 22 juni 2014 - 14:35:47 »
Michel al onze vrachtwagens worden bij DAF dealer afgesteld op 89/uur.
moest er een chauffeur een tukje weten om het aan te passen staat hij het volgende onderhoud garantie terug op 89.
Om de zoveel tacho ijking, nee zijn echt indianenverhalen, pakweg 1 op de 100000 die zijn vrachtwagen sneller kan doen lopen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #18 Gepost op: zondag 22 juni 2014 - 19:34:04 »
Alleszins is een beroepschauffeur die met zo een gevaarte veel te kort achter een personenwagen blijft rijden, niet alleen mentaal ongeschikt om een motorvoertuig te besturen, maar bovendien nog een zware misdadiger.

Neen, geenszins.  Hij wil z'n voorligger gewoon inhalen, net om dat te voorkomen.  Maar de voorligger gaat hem dat dan als een mislukte flik hardhandig proberen te beletten, de dwaas.

Je kunt ook op voldoende afstand achter een voorligger blijven.

Want wat doet de vrachtwagenbestuurder, die amper sneller kan dan het voertuig dat hij wil inhalen? Alvorens uit te wijken, hangt hij onvermijdelijk al een tijdje te dicht achter die voorligger. En zodra hij hem ingehaald heeft en terug naar rechts gaat, zorgt hij nog maar eens voor onvoldoende afstand tussen hem en het ingehaalde voertuig.

Niet aanzienlijk sneller kunnen rijden dan een voorligger = er achter blijven op voldoende afstand. Daar zijn geen uitzonderingen op voor vrachtwagenbestuurders.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #19 Gepost op: zondag 22 juni 2014 - 19:52:14 »
Het is anders wel duidelijk dat die voorligger geen constante snelheid aanhoud, zomaar te stellen dat.... je weet niet wat er hiervoor gebeurde, misschien reed dat VW geval amper 70 .
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #20 Gepost op: zondag 22 juni 2014 - 20:03:25 »
Je kunt ook op voldoende afstand achter een voorligger blijven.

Als die VW Touran bestuurder niet voortdurend de paljas uithangt door storend traag te rijden, en vervolgens telkens onnodig op de rem te gaan staan, uiteraard wel ja.

Want wat doet de vrachtwagenbestuurder, die amper sneller kan dan het voertuig dat hij wil inhalen? Alvorens uit te wijken, hangt hij onvermijdelijk al een tijdje te dicht achter die voorligger. En zodra hij hem ingehaald heeft en terug naar rechts gaat, zorgt hij nog maar eens voor onvoldoende afstand tussen hem en het ingehaalde voertuig.

Neen, daar zorgt die VW Touran bestuurder zélf voor door telkenmale de mislukte flik uit te hangen en onnodig op z'n rem te gaan staan.  Hij rijgt de capriolen en levensgevaarlijke verkeersinbreuken aan elkaar, en is duidelijk onbekwaam een auto te besturen.  Regelrecht krapul is het.

Enneuh: op 10.1.1 en 10.2, op de voorrangsregels, en de regels mbt ingehaald worden, zijn evenmin uitzonderingen.  Dus ook niet voor mislukte flikken in een VW Touran.
« Laatst bewerkt op: zondag 22 juni 2014 - 20:06:12 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #21 Gepost op: zondag 22 juni 2014 - 20:40:26 »
Het is anders wel duidelijk dat die voorligger geen constante snelheid aanhoud, zomaar te stellen dat.... je weet niet wat er hiervoor gebeurde, misschien reed dat VW geval amper 70 .

Ik ga voort op antwoord #7, waarin Bert stelt dat de VW Touran tegen 90 km/h rijdt. Als dat zo is, moet de vrachtwagenbestuurder er achter blijven, en niet proberen om tegen 91 km/h in te halen.

Wat voorafgegaan is, weten we inderdaad niet. De vrachtwagenbestuurder kan het minstens even goed uitgehangen hebben als de VW-bestuurder.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #22 Gepost op: zondag 22 juni 2014 - 21:12:59 »
Ik ga voort op antwoord #7, waarin Bert stelt dat de VW Touran tegen 90 km/h rijdt. Als dat zo is, moet de vrachtwagenbestuurder er achter blijven, en niet proberen om tegen 91 km/h in te halen.

Als je me citeert, gelieve het dan wel volledig te doen.  Ik heb daar geschreven: tegen amper 90. 

Wat voorafgegaan is, weten we inderdaad niet. De vrachtwagenbestuurder kan het minstens even goed uitgehangen hebben als de VW-bestuurder.

Dat weten we niet.  Wat je hier schrijft, is dan ook niks meer dan een louter (en in deze ongefundeerd) vooroordeel jegens die vrachtwagenchauffeur.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #23 Gepost op: zondag 22 juni 2014 - 21:24:58 »
Als je me citeert, gelieve het dan wel volledig te doen.  Ik heb daar geschreven: tegen amper 90.

Van Dale: amper: ternauwernood, maar net.

Dus: 90 km/h.

Citaat
Wat voorafgegaan is, weten we inderdaad niet. De vrachtwagenbestuurder kan het minstens even goed uitgehangen hebben als de VW-bestuurder.

Dat weten we niet.  Wat je hier schrijft, is dan ook niks meer dan een louter (en in deze ongefundeerd) vooroordeel jegens die vrachtwagenchauffeur.

Geen vooroordeel, maar een sterk vermoeden, gefundeerd door overtalrijke ervaringen met vrachtwagenbestuurders.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #24 Gepost op: zondag 22 juni 2014 - 23:38:58 »
Michel al onze vrachtwagens worden bij DAF dealer afgesteld op 89/uur.
moest er een chauffeur een tukje weten om het aan te passen staat hij het volgende onderhoud garantie terug op 89.
Om de zoveel tacho ijking, nee zijn echt indianenverhalen, pakweg 1 op de 100000 die zijn vrachtwagen sneller kan doen lopen.

89 kmh, dat dacht ik ook.

Dan rijdt die provocerende auto eens tegen een dikke 80 kmh (plots afremmend dan) en meestal tussen 86 kmh en pakweg 100 kmh als hij plots versnelt, bvb vanaf sec 55 dan laat hij zich weer inhalen maar verhinderd steeds dat de camion kan inhalen.
Kan men duidelijk zien, de vrachtwagen probeert gewoon tegen de begrenzer aan te rijden.

Zoals ik al zei, een resem provocerende overtredingen, ook voorrangsnegatie en-of versnellen tijdens het ingehaald worden, daarbij kan hij gewoon aan + 90 kmh van de vrachtwagen wegrijden.


Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #25 Gepost op: zondag 22 juni 2014 - 23:39:21 »
In elk geval ben je niet goed snik als je dergelijke capriolen uithaalt vlak voor een vrachtwagen. En  *zou* de vrachtwagen eerder ontoelaatbare dingen gedaan hebben, dan ben je nog gekker om dit te gaan doen want wie weet hoe reageert hij dan ...

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #26 Gepost op: maandag 23 juni 2014 - 15:49:14 »
En  *zou* de vrachtwagen eerder ontoelaatbare dingen gedaan hebben, dan ben je nog gekker om dit te gaan doen want wie weet hoe reageert hij dan ...

Daar zeg je wat.

Een collega had destijds ook miserie met een vrachtwagen. Op de autosnelweg kon de vrachtwagenbestuurder zijn agressie onvoldoende naar zijn zin botvieren. Dus reed hij op het einde van de autosnelweg de auto van mijn collega maar moedwillig achteraan aan. Toen mijn collega uitstapte, is hij dan ook nog moeten gaan lopen, want fysiek geweld leek voor die vrachtwagenbestuurder het aangewezen middel te zijn om een conflict op te lossen.

De flikken moesten niet twijfelen wie ze ter plaatse konden verhoren en wie even mee naar het bureau mocht.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #27 Gepost op: maandag 23 juni 2014 - 17:11:40 »
Je hoort in dit filmpje duidelijk dat die kerel over z'n toeren is, hij begint zowaar te fluiten, kokend zal die dus wel zijn.  ??? ::) :-X
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #28 Gepost op: maandag 23 juni 2014 - 18:07:18 »
Je hoort in dit filmpje duidelijk dat die kerel over z'n toeren is, hij begint zowaar te fluiten, kokend zal die dus wel zijn.  ??? ::) :-X

Inderdaad, net een fluitketel. Misschien is even later zijn deksel wel tegen het dak van zijn cabine gevlogen.

Sommige vrachtwagenbestuurders hebben daar niet veel voor nodig. Terwijl ze zich als professionelen in alle omstandigheden zouden moeten kunnen beheersen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #29 Gepost op: maandag 23 juni 2014 - 20:29:43 »
Sommige niet andere weer wel, welk deze is hebben we beide het raden naar maar ik neig naar wel.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien