Auteur Topic: Nog een gevalletje verkeersagressie  (gelezen 4502 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Nog een gevalletje verkeersagressie
« Gepost op: vrijdag 20 juni 2014 - 15:12:10 »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 20 juni 2014 - 18:05:51 »
Als je zoiets ziet zou een minimumsnelheid van 100 kmh (voor personenwagens zonder sleep) op de snelweg niet slecht zijn.

Of het helpt is wat anders, want op Art 10.1.1 en 10.2 controleert men ook niet...
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

VC

  • Gast
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 21 juni 2014 - 03:48:02 »
Ik stel mij dan altijd de vraag ; wat is er voorafgaande gebeurd? ... want dat staat natuurlijk niet op het filmpje.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 21 juni 2014 - 08:36:42 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 21 juni 2014 - 11:08:06 »
triestig, zulk gespuis kom je spijtig genoeg bijna dagelijks tegen.
Wat er voorafgaand gebeurd is? Soms is het genoeg dat je ze gaat inhalen.
Voor mij mag de minimum snelheid voor personenwagens minstens op 90/uur gezet worden, durf je dat niet rijden rij je maar binnendoor
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 21 juni 2014 - 14:00:06 »
Ik zie hier enkel maar de zoveelste vrachtwagenbestuurder in die voor groot gevaar zorgt wegens veel te weinig afstand, en een bestuurder van een personenwagen die hem dat nog zachtjes tracht duidelijk te maken.

Meer dan bedroevend is de commentaar van sommigen die zelfs beweren dat ze de personenwagen zouden aangereden hebben.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 21 juni 2014 - 14:05:52 »
Als jij graag ongevallen veroorzaakt door op je rem te gaan staan om hem eens een lesje te leren, om de mislukte flik uit te hangen, ben je echt geen haar beter.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 21 juni 2014 - 16:15:50 »
Ik zie hier enkel maar de zoveelste vrachtwagenbestuurder in die voor groot gevaar zorgt wegens veel te weinig afstand, en een bestuurder van een personenwagen die hem dat nog zachtjes tracht duidelijk te maken.

Dan raad ik je aan om 's even terug te kijken.

De bestuurder van die VW Touran rijdt storend traag (amper 90 op een lege autosnelweg !), en als de vrachtwagenchauffeur hem wil inhalen gaat hij mee naar links om hem dat hardhandig te beletten.  Dus wat die bestuurder van die VW Touran bezielt, Joost mag 't weten.  Maar een verstandige chauffeur, kan ik hem hoegenaamd niet noemen.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 21 juni 2014 - 19:48:30 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 21 juni 2014 - 22:57:32 »
Als jij graag ongevallen veroorzaakt door op je rem te gaan staan om hem eens een lesje te leren, om de mislukte flik uit te hangen, ben je echt geen haar beter.

Dat heeft niets met een mislukte flik te maken.

Vrachtwagenbestuurders die, als lafaards met zo een zwaar gevaarte, veel te weinig afstand te houden en aldus extreem agressief en gevaarlijk rijden, verstaan meestal geen signalen zoals de vier richtingsaanwijzers. Alleen stevig remmen en terug optrekken zorgt ervoor dat ze vertragen en er aldus (alvast toch tijdelijk) een voldoende afstand ontstaat. Tenzij ze hun vrachtwagen op zijn kant leggen, dan is het probleem definitief opgelost (helaas niet voor de achterliggers).

Wat, onnodig remmen? Heb jij dan die olifant niet gezien die de autosnelweg overstak?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 21 juni 2014 - 23:02:08 »
De bestuurder van die VW Touran rijdt storend traag (amper 90 op een lege autosnelweg !)

Maar liefst bijna 29% meer dus dan de minimumsnelheid van 70 km/h.

Citaat
en als de vrachtwagenchauffeur hem wil inhalen gaat hij mee naar links om hem dat hardhandig te beletten.

Dat is wat je uitlokt als je al een hele tijd met een vrachtwagen veel te dicht achter een personenwagen rijdt.

Trouwens, als die personenwagen tegen 90 km/h rijdt, mag die vrachtwagenbestuurder hem hoegenaamd niet inhalen, want dan begaat hij twee overtredingen: sneller dan 90 km/h en niet op zeer korte tijd inhalen. Hij moet dus netjes op voldoende afstand achter die personenwagen blijven.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #10 Gepost op: zaterdag 21 juni 2014 - 23:22:40 »
Dan zal dien auto wel trager gereden hebben want tegenwoordig gaat een vrachtwagen geen +90 en zeker niet bergop zoals daar
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #11 Gepost op: zondag 22 juni 2014 - 07:45:09 »
Dat is wat je uitlokt als je al een hele tijd met een vrachtwagen veel te dicht achter een personenwagen rijdt.

Als hij niet harder durft rijden dan nauweljks 90 op een autosnelweg, blijft hij er beter weg.  En daarbij: als ik ik last zou hebben van een bumperklever, zou ik begot blij zijn, als hij me inhaalt.  De manier waarop de bestuurder van die VW Touran dat hardhandig gaat proberen te beletten, maakt hem mentaal niet geschikt om een auto te besturen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #12 Gepost op: zondag 22 juni 2014 - 07:58:44 »
Dat is wat je uitlokt als je al een hele tijd met een vrachtwagen veel te dicht achter een personenwagen rijdt.

ALS hij last  heeft van een bumperklevende vrachtwagen, is zijn reactie sowieso wel helemààl van de pot gerukt.  Dan had hij die vrachtwagenchauffeur toch gewoon de kans kunnen geven hem in te halen.  Maar neen, hij gaat de mislukte flik spelen en hanteert Middeleeuwse principes: oog om oog, tand om tand.  En hij gaat het inhalen ff hardhandig proberen te beletten.  Dat maakt hem mentaal totaal niet geschikt om überhaupt een auto te besturen.

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #13 Gepost op: zondag 22 juni 2014 - 09:48:49 »
Als hij niet harder durft rijden dan nauweljks 90 op een autosnelweg, blijft hij er beter weg.  En daarbij: als ik ik last zou hebben van een bumperklever, zou ik begot blij zijn, als hij me inhaalt.  De manier waarop de bestuurder van die VW Touran dat hardhandig gaat proberen te beletten, maakt hem mentaal niet geschikt om een auto te besturen.

Alleszins is een beroepschauffeur die met zo een gevaarte veel te kort achter een personenwagen blijft rijden, niet alleen mentaal ongeschikt om een motorvoertuig te besturen, maar bovendien nog een zware misdadiger.

De bestuurder van de personenwagen daarentegen heeft alvast de verdienste om te beletten dat de vrachtwagenbestuurder kilometerslang de achterliggers gaat hinderen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #14 Gepost op: zondag 22 juni 2014 - 12:44:22 »
Ik denk dat jij iets overgehouden hebt aan jouw ongeval met die vrachtwagen want zulke dingen zou jij verleden jaar niet geschreven hebben.
In dezelfde categorie, als jouw gedachte,  heeft men pas levenslang uitgesproken http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2690/Opmerkelijk/article/detail/3676138/2014/06/21/Jury-acht-vrouw-die-stopte-voor-eendjes-schuldig-aan-doodslag.dhtml
« Laatst bewerkt op: zondag 22 juni 2014 - 12:47:18 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien