Dus telkens ik met de melk-camion in een file geraak door een ongeval, mag mijn baas een vordering instellen ? Dito wanneer ik een omweg moet maken omdat een bepaalde weg door wateroverlast, bluswerkzaamheden (of wat dan ook) afgesloten is.
Op basis van de Transics kan mijn baas perfect en tot op de minuut aantonen hoe lang ik in de file gestaan heb. Een file, die er zonder dat ongeval (of ander incident) niet zou zijn. Hij kan perfect aantonen hoeveel uurloon van mij het hem gekost heeft, hoeveel vertraging ik heb opgelopen, hoeveel extra brandstof etc. We komen immers om de drie dagen bij dezelfde boeren, in dezelfde volgorde. (Reden: de melk moet wettelijk gezien telkens binnen uiterlijk 72u opgehaald zijn op het boerenerf). Dus kan hij ook nog eens perfect aantonen hoeveel later dan gewoonlijk ik bij leveraar X of Y ben. En als de file écht te grellig wordt, en hij moet een extra chauffeur optrommelen (met reserve-wagen), kan hij ook déze kosten nog eens perfect aantonen.
Als hij dat telkens gaat kunnen vorderen, kan hij maar beter een eigen advocaat vast in dienst nemen. Met 60 camions die dag en nacht bollen, wordt dat namelijk een fulltime-job. Er is altijd wel érgens iets te beleven in 't verkeer.