http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140708_01172032
Ze tellen 8 vrachtwagens tijdens 20 minuten ofwel 35km die wel inhalen.
Wat mij daar in 't begin van 't filmpje vooral opvalt, is hoe de redacteurs van de reportage zélf GVD het niet nodig vinden om iets of wat een veilige volgafstand te respecteren.
Ja, de manier waarop die vrachtwagen daar van rijstrook wisselt verdient nu ook niet meteen een schoonheidsprijs. Maar er liggen daar drie rijstroken. Hoe achterlijk kan je dan zijn, om daar dan zo kort achter te blijven rijden ? Als ik zo'n vrachtwagen wat te kort op z'n voorligger zie naderen, heb ik al lang VOORdat hij voor m'n neus opduikt een veilige vluchtweg gezocht. Maarja, daarvoor moet men natuurlijk wél ondermeer de spiegels gebruiken waarvoor ze dienen. En neen: da's dus niet om m'n haar goed te leggen. En als 'm daarvoor te lomp is, dat hij tenminste z'n voet ff van het gas haalt en een veilige volgafstand creërt ipv daar zo kort achter te blijven hangen .... bij zo'n weer.
Minstens even dwaas, zijn dan die automobilisten die links naast je komen hangen in de gietende regen omdat ze je voorbij willen, maar eigenlijk niet durven. Ze houden hun achterliggers nodeloos op. En owee als er wat opspattend water op hun voorruit terechtkomt. Dan doen ze alles in hun broek, en halen ze de zotste capriolen uit.
Ook nog leuk, zijn dan die treintjes die op de linkse rijstrook ontstaan. Jeeuj, met z'n allen op minder dan een halve meter van onze voorligger rijden, want er moest maar 's ne camion durven inhalen. Mij niet gelaten, mij is het de boete niet waard. Dus neen, mij zal je niet naar links zien komen. Maar ik ken wél de gevolgen als er 1 van hen onverwachts wat fel vertraagt. Dan knotsen er gegarandeerd meerdere op elkaar.