Auteur Topic: Fietsstraten ... een kruistocht?  (gelezen 2219 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Fietsstraten ... een kruistocht?
« Gepost op: maandag 07 juli 2014 - 13:21:41 »
Ik vond weer de zoveelste kwakkel terug in de 'Nieuwe Maan', magazine van de stad Mechelen. Het artikel heb zit bij deze post. Ik heb de bevoegde schepen gewezen op de verkeerde informatie die hiermee wordt verspreid en haar gevraagd dit recht te zetten. Vooral de bewering dat fietsers voorrang hebben kan er niet door. Ik ben eens benieuwd, vermits de bevoegde schepen van de groene partij is verwacht ik hier nog wel wat tegenwerk.

"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Fietsstraten ... een kruistocht?
« Reactie #1 Gepost op: maandag 07 juli 2014 - 13:56:48 »
Het is toch wel wraakroepend dat het telkens weer overheidsorganen zijn die de zwakke weggebruikers ervan overtuigen dat ze voorrang hebben waar dat niet het geval is, en aldus in niet geringe mate zorgen voor nog meer verkeersslachtoffers.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Fietsstraten ... een kruistocht?
« Reactie #2 Gepost op: maandag 07 juli 2014 - 20:51:39 »
Die kwakkel blijft men maar propageren ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Fietsstraten ... een kruistocht?
« Reactie #3 Gepost op: maandag 07 juli 2014 - 22:08:15 »
Die kwakkel blijft men maar propageren ...


Idd.

En plots duikt een driewieler op in een betreffend krantenbericht, maar een driewieler is eigenlijk geen fiets "volgens onze wegcode" en Art 22 novies spreekt enkel van fietsers....    :-X ;)

Citaat
http://www.gva.be/regio-mechelen/mechelen/coalitie-verdeeld-over-fietsstraat.aspx
...  onderaan

Groen is een groot voorstander van de fietsstraat en voert er in de provincie zelfs campagne mee voor de komende verkiezingen. Zo steekt raadslid Patrick Princen niet onder stoelen of banken dat hij de visie van Van Hammée totaal niet deelt. "Een moeder kan nu met haar kind van acht de volledige breedte van de Hoogstraat gebruiken, zonder dat ze zich zorgen moet maken over haar veiligheid. Idem voor een vriendin met een handicap die een driewieler heeft", zegt hij. Zaterdag om 11u zal een peloton fietsers vanaf de Plaisancebrug de nieuwe fietsstraat feestelijk inhuldigen.

« Laatst bewerkt op: maandag 07 juli 2014 - 22:11:59 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Fietsstraten ... een kruistocht?
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 08 juli 2014 - 08:24:41 »
Zo ver wil ik (nu) niet gaan. Ik heb hier een dossiertje klaarliggen met kwakkels in Mechelen. Ik zal ze dat gif druppelsgewijs toedienen!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Fietsstraten ... een kruistocht?
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 08 juli 2014 - 11:45:11 »
Citaat
Een moeder kan nu met haar kind van acht de volledige breedte van de Hoogstraat gebruiken, zonder dat ze zich zorgen moet maken over haar veiligheid.

Vreemd, want in de andere richting hebben ze een fietspad liggen ....
hopelijk aangegeven met D7 ofzo, anders mag het niet eens gebruikt worden in tegenrichting ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder