Auteur Topic: Razen  (gelezen 2486 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Razen
« Reactie #15 Gepost op: maandag 08 september 2014 - 18:02:55 »
Het Vlaams Verkeerdcentrum bakt het serieus bruin de laatste tijd met die signalisatie.

Ik kan je melden dat het Vlaams Verkeerscentrum nog nooit een PV gekregen heeft voor hun fratsen ...

Dan steken ze het op de goedkope techniek "excuus het mocht niets kosten" (vb R1-Antwerpen die soms naar 50 kmh floepen als het donker wordt met weinig verkeer  ??? :
Citaat
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.1873793
13/02/2014

De dynamische verkeersborden op de Antwerpse Ring geven onder meer de maximumsnelheid aan. Het huidige systeem werkt met camera's, maar loopt vooral 's nachts vast. De camera's worden nu vervangen door magnetische meetlussen in het wegdek, die veel nauwkeuriger zijn.
De laatste tijd maakten de dynamische verkeersborden op de Antwerpse Ring vooral 's nachts wel eens vreemde sprongen. Zonder enige aanleiding gaven de schermen boven de snelweg bijvoorbeeld een maximumsnelheid van 50 km/u aan hoewel er amper verkeer was. Dit wekte bij automobilisten de nodige wrevel op. "Het probleem zit bij de sensoren die de verkeersstroom analyseren", legt Hajo Beekman van het Vlaams Verkeerscentrum uit in de Gazet van Antwerpen.

“Als het donker is en er weinig verkeer op de baan is, raken die sensoren soms in de war. Op veel snelwegen in en rond Antwerpen, waaronder de Ring, wordt nog met camera’s gewerkt. Die worden nu vervangen door magnetische meetlussen in het wegdek. Die zijn veel nauwkeuriger.”

Of de dynamische signalisatie is in armenland nog zonder inductielussen enz.. uitgevoerd anno 2014, wacht ze zoeken een aannemer:
Citaat
Het Agentschap Wegen en Verkeer maakt op dit moment afspraken met de aannemers, maar wanneer de werkzaamheden net opgestart worden, is nog niet duidelijk. “We mikken nog op deze maand”, zegt Erika Decorte van Wegen en Verkeer.
Zouden ze er al liggen ?

Versus de Autobahnring A99 München had men in maart 2001 al 29 km van de 3 strookssnelweg in werking met inductielussen in het wegdek (19 plaatsen), tevens kon de pechstrook dynamisch opengesteld worden in de spits zodat er 4 volwaardige rijstroken waren, kostenplaatje toen omgerekend € 11 miljoen:
http://www.viaberlin.de/web/img/pj/0098430_prospekt.pdf  A99 Verkehrsbeeinflussung mit zeitweiser Standstreifenfreigabe, zie laatste blz voor de details.
Citaat
Datenerfassung

- Erfassungsquerschnitte für Verkehrsdaten:
über Induktionsschleifen 19
• über Überkopfdetektoren 13

- Erfassungsquerschnitte für Umfelddaten:
• Sichtweite 15
• Fahrbahnzustand 4
• Niederschlag 11

- Videostandorte: 15

Maar Antwerpen - R1- is doorstroming niet zo belangrijk zeker ?  ;D ::)
« Laatst bewerkt op: maandag 08 september 2014 - 18:18:00 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I