Auteur Topic: Razen  (gelezen 2492 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Razen
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 06 augustus 2014 - 17:21:23 »
eine rast zwei sterben of hoe staat het op de campagne in Duitsland?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Razen
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 27 augustus 2014 - 11:16:07 »
Hier, nog eentje die een tikkeltje overdrijft.  De dag nadat hij zijn rijbewijs behaalt, tegen 104 in de bebouwde kom:

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-leuven/pas-rijbewijs-gehaald-en-al-geflitst-met-104-km-u-in-zone-50-a2009513/
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Razen
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 06 september 2014 - 12:20:32 »
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2040372/2014/09/06/Vader-trakteert-zoon-18-op-straatrace-voor-verjaardag.dhtml

Mjah, met z'n twee dik 50 km/u te snel.  Om dàt nu als pa te doen in je BMW M Coupé tegenover je eigen 18-jarige zoon in een BMW 325i, goed wetende dat die nog maar nét z'n rijbewijs behaald heeft ......
« Laatst bewerkt op: zaterdag 06 september 2014 - 12:25:09 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Razen
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 06 september 2014 - 16:22:01 »
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2040372/2014/09/06/Vader-trakteert-zoon-18-op-straatrace-voor-verjaardag.dhtml
Mjah, met z'n twee dik 50 km/u te snel.

Dik ? Was dat dan 140 kmh na correctie ofzo ? Of was het mss een videowagen van de politie ?

Als ze na nauwelijks 8-9 km al -op een snelwegparking- langs de kant gezet werden zullen ze verder (E17) maar matig snel gereden hebben dunkt me.

Citaat
Een vader en zijn zoon uit Strombeek-Bever zijn hun rijbewijs voor minstens 15 dagen kwijt na een race op de E40 tussen Merelbeke en Zwijnaarde.
De twee werden vanmorgen opgemerkt door de politie toen ze met 140 kilometer per uur over de E40 scheurden. Op die plaats was een tijdelijke snelheidsbeperking van 90 kilometer per uur van kracht. 

Vader reed in een BMW M Coupé, de zoon in een BMW 325i. Op de verkeerswisselaar in Zwijnaarde namen ze de E17 richting Kortrijk, maar ze werden op de parking in Nazareth al langs de kant gezet door de politie, die de achtervolging had ingezet.
(vanaf einde opritstrook E17 (na wisselaar) tot afritstrook parking Nazareth is ~ 8,5 km. De overtreding was een tweetal kms eerder, op de E40 nog. )
 http://goo.gl/maps/vk3dq

Mja best volgende keer eens een uitstapje naar D doen, daar heb je dat gedoe niet.  ;D
« Laatst bewerkt op: zaterdag 06 september 2014 - 16:39:57 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Razen
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 06 september 2014 - 19:33:02 »
Mja best volgende keer eens een uitstapje naar D doen, daar heb je dat gedoe niet.  ;D

Straatracers kunnen wij hier in Duitsland ook missen als de pest. Als ze betrapt worden, worden ze wel degelijk van de autosnelweg geplukt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Razen
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 06 september 2014 - 20:55:44 »
Enerzijds blijf ik erbij, dat ik dergelijke snelheidsinbreuk niet zou begaan als m'n 18 jarige zoon met zijn auto in de buurt is. (hij is er nog maar 8 )  Anderzijds lees ik in het artikel nog maar bitter weinig (versta: niks) wat op een snelheidsrace tussen vader en zoon wijst.  De toegestane snelheidslimiet ferm overschrijden is 1, maar dat betekent daarom nog niet noodzakelijk dat ze aan 't racen zijn tegen elkaar.

Ik heb de indruk dat 't journaille 't verhaal wel ietwat opgesmukt heeft.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Razen
« Reactie #7 Gepost op: zondag 07 september 2014 - 21:18:44 »
Probleem was dat ze 140 gingen op een stukje waar de dynamische signalisatie al enkele maanden continu op 90 km/u staat, verkeer of geen verkeer. 130 = rijbewijs kwijt.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Razen
« Reactie #8 Gepost op: zondag 07 september 2014 - 21:42:29 »
Het Vlaams Verkeerdcentrum bakt het serieus bruin de laatste tijd met die signalisatie. Als je in de file staat zie je hetzelfde bord niet zelden meermaals van snelheid verwisselen. Heel dikwijls wordt er totaal onterecht de snelheid uitgehaald terwijl er niks aan de hand is. Zo creëert het Vlaams Verkeerdcentrum regelmatig gevaarlijke situaties, ze zouden die kerels beter allemaal ontslaan.

Die continue 90 heb ik ook al gezien, geen verkeer en kilometers voor de werken in Gent al naar 90 km/u.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Razen
« Reactie #9 Gepost op: zondag 07 september 2014 - 22:29:03 »
Mja best volgende keer eens een uitstapje naar D doen, daar heb je dat gedoe niet.  ;D

Straatracers kunnen wij hier in Duitsland ook missen als de pest. Als ze betrapt worden, worden ze wel degelijk van de autosnelweg geplukt.

Straatracers ja maar "Autobahnracers" met PK-zwakke auto´s valt nauwelijks op, is wel al heel lang geleden dat ik nog zo´n paar Johnny´s gezien heb. Het puntenrijbewijs zal daar ook een rol spelen...

In D maakt snel rijden (dus ook aangepast +160 kmh) deel uit van de Sonderfahrten Autobahn tijdens de rijopleiding, in Belgenland racen in de media genoemd.

Zoals JC al vermeldde staan die definitieve 90-borden soms meer als een kilometer## voor de wegenwerken, en moesten het dynamische borden zijn was het mss nog verder van de werken. Soit 90 is 90 en geen 140.  :-X
Men kan natuurlijk ipv een fix 90 bord een bord 90 met onderbord na 500 m of meer zetten ofzo (maar die onderborden hebben ze wslk niet)

## volgens signalisatie wegenwerken+versmalling naar 70 kmh staat het defintieve C43-90 bord al op 1100 m vóór de versmalling, de C43-70 kmh 500 m ervoor; 90-onderbord-na-300 m dus op 1400 m, de werken worden 3 km / 1,5 km ervoor groot aangekondigd :
## http://www.aquafin.be/UserFiles/File/pdf/autosnelwegen.pdf  figuren A3.1/1, -1´ blz 8 en 9.
« Laatst bewerkt op: maandag 08 september 2014 - 10:54:56 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Razen
« Reactie #10 Gepost op: maandag 08 september 2014 - 07:24:26 »
Die continue 90 heb ik ook al gezien, geen verkeer en kilometers voor de werken in Gent al naar 90 km/u.

Dan zijn er kilometers verderop nog werken, en 't gaat om 90.  Hier in het Antwerpse, doen ze nog wat harder hun best.  Hier halen ze de snelheid gewoon naar 70 .... heinde en verre niks te zien.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Razen
« Reactie #11 Gepost op: maandag 08 september 2014 - 11:34:16 »
In D maakt snel rijden (dus ook aangepast +160 kmh) deel uit van de Sonderfahrten Autobahn tijdens de rijopleiding, in Belgenland racen in de media genoemd.

Inderdaad.

300 km/h geldt op zichzelf in Duitsland niet als "rasen". Wel bijvoorbeeld 140 km/h waar dat hinder of gevaar oplevert.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Razen
« Reactie #12 Gepost op: maandag 08 september 2014 - 16:08:23 »
Het Vlaams Verkeerdcentrum bakt het serieus bruin de laatste tijd met die signalisatie.

Ik kan je melden dat het Vlaams Verkeerscentrum nog nooit een PV gekregen heeft voor hun fratsen ...


Op antwoord van Vlaams gewest wacht ik nog ...
(cijfers aantal PVs, dagvaardingen, veroordelingen / jaar op basis MB plaatsingsvoorwaarden)
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Razen
« Reactie #13 Gepost op: maandag 08 september 2014 - 16:14:35 »
Op antwoord van Vlaams gewest wacht ik nog ...
(cijfers aantal PVs, dagvaardingen, veroordelingen / jaar op basis MB plaatsingsvoorwaarden)

Quasi geen enkele, denk ik.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Razen
« Reactie #14 Gepost op: maandag 08 september 2014 - 16:32:12 »
Op antwoord van Vlaams gewest wacht ik nog ...
(cijfers aantal PVs, dagvaardingen, veroordelingen / jaar op basis MB plaatsingsvoorwaarden)

Quasi geen enkele, denk ik.
Dozijntje, handvol, paar tot 0 vermoed ik ...

Het is me duidelijk dat de overheid niet gecontroleerd wordt.
En niet gecontroleerd wénst te worden ...

Lokale politie eet uit de hand van de lokale besturen ... die verbaliseren elkaar dus niet.
Integendeel, de overtreder wordt daar zelfs geholpen door de politie...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder