nooit heb ik al meegemaakt dat een vrachtwagen aan m'n wagen bumperkleeft, tenzij ergens in een fille waar ik moet aanschuiven en geen rijstrook kan opschuiven maar in dat geval is die vrachtwagenbestuurder dat snel moe bij mij.
Ja, dat gebeurt natuurlijk alleen maar waar de vrachtwagens even snel kunnen rijden als ik.
Destijds met de werken op de E17 tussen Gent en Antwerpen. Ik rijd op de middenstrook en zie dat een vrachtwagenbestuurder de vrachtwagen vóór hem nadert. Ik vertraag en geef hem een lichtsignaal om aan te geven dat hij mag uitwijken en inhalen. Hij knippert beurtelings met zijn linker en rechter richtingsaanwijzers om me te bedanken. Tot daar alles prima dus.
Even verder komen we aan de werken. Er geldt een snelheidsbeperking tot 70 km/h. De vrachtwagenbestuurder mag er niet inhalen, en kan het ook niet vanwege de versmalde linker rijstrook. Kilometerslang is hij vlak achter mij komen kleven. Telkens hetzelfde spelletje: gas loslaten, vertragen tot 30 km/h, en snel weer optrekken, zodat de vrachtwagen achterop geraakt. Voor even dan toch, want dan heeft hij mij weer ingehaald, en begint het spelletje opnieuw. Waarom toch?
Mag ik jou vragen, bibi585: hoe zorg jij ervoor dat zo een vrachtwagenbestuurder dat snel moe wordt?
Een tijdje geleden remde ik hier ook nog voor, maar dat heb ik maar afgeleerd door een voorval ;-)
Dat kun je inderdaad best niet doen. Als dat kan bewezen worden en er komt een ongeval van, word jij aanzienlijk zwaarder gestraft dan de bumperklever die het uitgelokt heeft.