Auteur Topic: Uitzonderlijk veel ongevallen op reis  (gelezen 1104 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Uitzonderlijk veel ongevallen op reis
« Gepost op: zondag 03 augustus 2014 - 11:08:35 »
Citaat van: GVA
Uitzonderlijk veel ongevallen op reis

In de eerste maand van de zomervakantie hebben de Belgen uitzonderlijk veel ongevallen gehad op vakantie. [...]

http://www.gva.be/cnt/dmf20140803_01202167/uitzonderlijk-veel-ongevallen-op-reis

Het zal er nog niet op beteren.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Uitzonderlijk veel ongevallen op reis
« Reactie #1 Gepost op: zondag 03 augustus 2014 - 17:17:05 »
Tja, nou komen ze in landen waar iets meer mensen wat beter kunnen rijden dan de Belgen. Dat zijn ze niet gewend natuurlijk. ;D
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Uitzonderlijk veel ongevallen op reis
« Reactie #2 Gepost op: zondag 03 augustus 2014 - 17:35:35 »
Zoals die vrouw in Kenia of die vader en zoon in Mexico?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Uitzonderlijk veel ongevallen op reis
« Reactie #3 Gepost op: maandag 04 augustus 2014 - 00:55:46 »
Geen idee, jo. Ik lees enkel een zinnetje over Duitsland en Nederland...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Uitzonderlijk veel ongevallen op reis
« Reactie #4 Gepost op: maandag 04 augustus 2014 - 11:58:03 »
Tja, nou komen ze in landen waar iets meer mensen wat beter kunnen rijden dan de Belgen. Dat zijn ze niet gewend natuurlijk. ;D

Hier in Duitsland bijvoorbeeld is het probleem dat de Belgen zich niet willen aanpassen, en vele Duitsers zich daarvan niet bewust zijn.

Of je op een autosnelweg tegen 150 km/h of tegen 180 km/h aangereden komt: als een Belg wil inhalen, tuft hij tegen 130 km/h naar de linker rijstrook.

Duitsers gaan ervan uit dat, als je richtingsaanwijzers pinken, je ook daadwerkelijk gaat afslaan, en niet dat die pinkers nog van 5 dorpen eerder opstaan.

Bij wegenwerken rijden Belgen met een wagen die (buitenspiegels inbegrepen) meer dan 2 meter breed is op de linkse versmalde rijstrook, wat verboden is. Ze rijden daar dan ook nog naast een vrachtwagen in plaats van geschrankt te rijden.

In een restaurant hier zijn ze stomverbaasd als ze er na 9 uur 's avonds aankomen en de keuken al gesloten is. Tja, dat is hier nu eenmaal zo.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Uitzonderlijk veel ongevallen op reis
« Reactie #5 Gepost op: maandag 04 augustus 2014 - 15:32:59 »
België zendt zijn zonen en dochters uit ... en de bijhorende onveiligheid.

Kwestie van de buitenlandse statistieken wat slechter te maken, en er zelf beter uit te komen  ;D
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Uitzonderlijk veel ongevallen op reis
« Reactie #6 Gepost op: maandag 04 augustus 2014 - 19:56:43 »
De Oostblokkers smokkelen hier dan wel mensen door het land met 20 (waar gebeurd) in een VW busje, of ze rijden met een autocar waar achteraan één van de dubbele wielen ontbreekt (ook echt gebeurd). Met dat VW busje was het grappige dat de Polizei moest zeggen: "Blijf nu eens staan, zodat we jullie kunnen tellen".

Maar als het op gevaarlijk rijden aankomt, gaat het goud naar de Belgen, het zilver naar de Nederlanders met sleurhutten, en het brons naar de Oostenrijkers.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Uitzonderlijk veel ongevallen op reis
« Reactie #7 Gepost op: maandag 04 augustus 2014 - 22:54:34 »
De Italianen staan ongeveer op gelijke voet met de Belgen, verschrikkelijk slechte chauffeurs. Nu men in Italië ook heeft gemerkt dat vaste radars euro's opbrengen staat het hier nu ook vol. Op mijn rit van een 10 km van de camping naar de eerste grote supermarkt kom ik er een 6-tal tegen. De Italianen weten die allemaal staan en trekken zich weinig van de snelheid aan behalve aan die dingen. Als je je dan aan de snelheidsbeperkingen houdt rijden ze op 2 m van je bumper en beginnen ze met de lichten te flitsen.
Voorrang is volledig ongekend en onoverzichtelijke bochten snijden op hun bergpassen lijkt een nationale sport.

Daarstraks was er ééntje die er uitsprong. Plots vertragen tot 30 km/u zonder aanwijsbare reden. Ik had zijn fiat panda bijna een meter korter gemaakt (veel meer kan niet  ;) ). Terwijl ik begin te piekeren hoe het mogelijk was dat ik zijn remmanoeuvre niet gezien had merk ik dat zijn beide stoplichten niet werken. Op plekken waar ik hem zou voorbij kunnen rijdt hij vlot 90 km/u. Recht rijden blijkt ook een probleem te zijn. Het bleek een oudere dame te zijn, ik schat zo'n goede 70 jaar oud, waarschijnlijk zullen medicamenten ook wel hun bijdrage hebben geleverd aan het bizarre rijgedrag.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519