Naar ik begrepen heb, zouden de voorwaarden van de brevettenexamens gewijzigd zijn.
Zo bijvoorbeeld, moest men niet langer brevet 2 bezitten, om brevet 5 te behalen. Zo bijvoorbeeld, moest men niet langer examens afleggen over bedrijfsbeheer om brevet 1 te behalen, en moest men evenmin houder zijn van brevetten 2 en 3, om brevettenexamen af te leggen voor brevet 1.
Maar de FAA (zowat de Waalse tegenhanger van Federdrive), heeft een klacht ingediend. En de Raad van State is hen recentelijk gevolgd in hun klacht. Hierdoor zijn een aantal wijzigingen aan de voorwaarden inzake de brevetenexamens ongedaan gemaakt, en is alles terug herleid geworden naar de voorgaande regeling.
1 en ander heeft voor gevolg, dat brevet 5 niet langer rechtstreeks toegankelijk meer is, maar dat men opnieuw brevet 2 moet bezitten om brevet 5 te kunnen behalen. Ikzelf zit in dit geval. En ik heb ff wreed veel geluk, dat ik recentelijk brevet 2 behaald heb. Anders had ik nu naar mijn stage voor brevet 5 kunnen fluiten ....
Voor brevet 1, is het gevolg dat men opnieuw examens over kennis van bedrijfsbeheer moet afleggen, én dat men houder moet zijn van de brevetten 2 en 3.