De conflictvrije afslagregeling linksaf werkt - hoe slecht ze ook in de wegcode staat - om het aantal ongevallen door voorrangsnegatie (afslaan) te minderen.
Maar de wachttijd aan dergelijke lichten is daardoor enkel omhoog gegaan, en vaak stevig.
Resultaat is dat men vaak begint "rond" te rijden - rechtsaf, keren, rechtdoor ipv linksaf te gaan, waarbij nog meer mogelijk conflictsituaties ontstaan.
Het aantal ongevallen nabij kruispunten met flitspalen is overigens zeer sterk gestegen de laatste jaren - toeval
![Huh ???](http://forum.christophoros.be/Smileys/classic/huh.gif)
(redelijk beperkt onderzoek UH naar effecten flitspalen aan kruispunten)
Eigenlijk is men voorrangs-symptomen aan het corrigeren met verkeerslichten ipv de (niet)naleving van voorrang prioritair aan te pakken.
Het resultaat zie je ...
Wat gaat uiteindelijk het effect zijn ?
Elk kruispunt vol lichten zetten ?
Elke voorrangssituatie oplossen met lichten ?