Auteur Topic: De nieuwe trajectcontroles: dit zijn de locaties  (gelezen 1658 keer)

Offline Rafael

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
De nieuwe trajectcontroles: dit zijn de locaties
« Gepost op: maandag 13 oktober 2014 - 14:00:26 »

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
Re: De nieuwe trajectcontroles: dit zijn de locaties
« Reactie #1 Gepost op: maandag 13 oktober 2014 - 15:23:03 »
In Antwerpen liggen er dus al 6.  En liefst 11 van de 14, komen -again- in Antwerpen ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: maandag 13 oktober 2014 - 17:17:12 »
Tja, men spendeert enkel middelen aan snelheid en alcohol. Voor de controle op alcohol valt nog wat te zeggen. Het nastreven van de absurd lage snelheidslimieten daarentegen niet. Mijn insteek is eigenlijk heel eenvoudig. Men heeft een zak geld gekregen van de overheid om het verkeer veiliger te maken. Men zou dat geld zo moeten verdelen over een aantal maatregelen dat men het maximum effect bekomt, nl. Verkeersveiligheid.
Men wil nu door een agressief gebruik van snelheidscontroles ervoor zorgen dat niemand nog te snel rijdt. Dat het nog wat in laatje brengt is mooi meegenomen. Ik zou er daarentegen best mee kunnen leven dat er iemand te snel rijdt op momenten dat dit niet gevaarlijk is (bv 140 km/u op een verlaten snelweg 's nachts). Als men de middelen voor de nachtelijke controle bv zou overbrengen naar controle op afstand overdag. Het is het algemeen plaatje dat telt en simpelweg gezegd zijn dat minder verkeersdoden. Mij maakt het niet uit hoe die verkeersdode is gevallen, het gaat erom om ze te vermijden. Een dode veroorzaakt door een dronken bestuurder is in de publieke opinie blijkbaar erger dan ééntje die sterft door een gevalletje voorrangsnegatie.
Optimaliseer je middelen en je zal een beter resultaat bereiken.

Waarom men nog altijd niet consequent op afstand controleert is mij een groot raadsel. Copieer het Duitse systeem en controleer dit automatisch. Dit zou bijvoorbeeld ééntje kunnen zijn waar men een gedeelte van de middelen voor snelheidscontrole naartoe kan sturen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: maandag 13 oktober 2014 - 21:46:14 »
Die bestuurders ? 7/10 ? willen gewoon (gemiddeld) sneller mogen rijden, moesten er enkel trajectcontroles zijn was dat idd mogelijk.

Helaas blijven de struikrovers bestaan en die zullen ze er ook wel middenin durven opstellen voor de kassa uiteraard...
« Laatst bewerkt op: maandag 13 oktober 2014 - 21:49:26 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #4 Gepost op: maandag 13 oktober 2014 - 22:45:42 »
Een dode veroorzaakt door een dronken bestuurder is in de publieke opinie blijkbaar erger dan ééntje die sterft door een gevalletje voorrangsnegatie.
Wie naar "voorrang" gaat kijken, komt zeer vaak ook bij fouten van de overheid uit ...

Vermoedelijk is dàt het probleem.

Op de ring rond Lier is bvb op geen enkel kruispunt de voorrangsregeling voor fietsers in orde ... nérgens.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder