Auteur Topic: Strapdag  (gelezen 3058 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Strapdag
« Gepost op: vrijdag 19 september 2014 - 16:49:48 »
Ik ben vandaag solidair geweest met de strapdag en heb mijn kinderen naar de school gebracht per fiets. Natuurlijk op een correcte manier en via een zo veilig mogelijk traject. Deze morgend viel dit goed mee. Mijn dochter op kop (bijna 8 jaar), mijn zoon van 5 in het midden en ik achteraan. Het was druk maar iedereen hield zich quasi aan de regels.
Deze avond daarentegen, wat een chaos. In het gedeelte voor plaatselijk verkeer van de stationsstraat in Mechelen wordt ik gehinderd door fietsers die uiterst links rijden en geen aanstalten maakt om plaats te maken. Een beetje verder zwaar gehinderd door een meute fietsers die aan de verkeerde kant van de weg op het fietspad fietsen, een andere groep blijkt geen voorrang van rechts te kennen. Om het compleet te maken zit er nog een bromfiets cat. B tussen de fietsers op het fietspad in de bebouwde kom.
De terugweg was ook niet zonder 'verrassingen'. Een auto komt zeer snel achteruit gereden om hem dan achterwaarts in een zijstraat te gooien. Wanneer hij verder wil blijkt hij toch minder Schumi te zijn dan hij denkt en laat hij de motor afslaan. Mijn kinderen, die steeds uiterst rechts rijden, worden toch nog langs rechts ingehaald door een fietser die dan maar over hij voetpad gaat rijden.

Misschien is het gewoonweg te gevaarlijk op de baan om naar school te fietsen met al die andere fieters!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Strapdag
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 19 september 2014 - 19:40:42 »
Spookrijden voor fietsers is passé.

Tegenwoordig moet je spookrijden op het fietspad met de hippe bromfiets om een beetje mee te zijn...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Strapdag
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 19 september 2014 - 19:42:43 »
Misschien is het gewoonweg te gevaarlijk op de baan om naar school te fietsen met al die andere fieters!
Absoluut.

Nog nooit zoveel flikken gezien om en rond scholen trouwens.

Schoolomgevingen afgesloten, iedereen in fluo (the new black) en onder begeleiding  ... tsja, zo leren ze veel natuurlijk.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder