Auteur Topic: parkeren vs laden en lossen  (gelezen 3067 keer)

Offline sniper

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
parkeren vs laden en lossen
« Gepost op: donderdag 25 september 2014 - 21:21:27 »
ik heb vorige zaterdag een ticket gekregen in blankenberge
ben onmiddellijk gaan klagen bij OPC omdat ik vind dat dit onterecht is

volgens mij stond ik niet geparkeerd
ik ben gestopt om mijn gehandicapt kind naar de muziekschool te brengen
daarvoor moet ik echter mijn auto een minuutje alleen laten, kan hem moeilijk meenemen naar binnen

vandaag antwoord gekregen
"er is een belangrijk onderscheid te maken tussen parkeren en laden en lossen. Laden en lossen wordt gelijk gesteld met stilstaan en is 'de tijd nodig om goederen in of uit te laden of personen in of uit te laten stappen'. een voertuig dat oorspronkelijk stilstond, nadat het inladen of uitladen van goederen plaatsvond of de personen in of uitgestapt waren, is een geparkeerd voertuig."

iemand een idee of ik hiertegen iets kan doen?
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
Re: parkeren vs laden en lossen
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 25 september 2014 - 21:34:23 »
ik heb vorige zaterdag een ticket gekregen in blankenberge
ben onmiddellijk gaan klagen bij OPC omdat ik vind dat dit onterecht is

volgens mij stond ik niet geparkeerd
ik ben gestopt om mijn gehandicapt kind naar de muziekschool te brengen
daarvoor moet ik echter mijn auto een minuutje alleen laten, kan hem moeilijk meenemen naar binnen

Naar de letter van de wet .....

Het uitstappen van je kind = stilstaan.
Maar: de tijd nodig (die ene minuut, dus) om je uitgestapte kind naar de muziekschool zélf te brengen, en daarna zélf terug naar je auto te komen = parkeren.

iemand een idee of ik hiertegen iets kan doen ?

Je zal het mss niet zo graag horen.  Maar in jouw plaats zou ik eerlijk gezegd slikken en betalen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 25 september 2014 - 21:37:45 »
dacht ik al
dus laden en lossen is : stoppen, het materiaal op de stoep zetten en doorrijden ???
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline de rijprof

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 25 september 2014 - 22:10:31 »
Misschien een kaart voor een persoon met een handicap aanvragen bij de gemeente?

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 25 september 2014 - 22:27:55 »
dus laden en lossen is : stoppen, het materiaal op de stoep zetten en doorrijden ???

Juist. Ook als het uren duurt. Maar ondertussen je schoenveter vastbinden, je neus snuiten of op het einde een bon laten aftekenen is parkeren.

Neem in het vervolg iemand mee (of geef 1 Euro aan een dakloze) die, terwijl je je van je voertuig verwijdert, voortdurend een lucifersdoosje in de auto legt en het er weer uithaalt (= laden en lossen).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Paprieka

• Expert
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 26 september 2014 - 08:56:06 »
Ik heb ooit nagevraagd op het wijlen wegcode.be forum en die zeiden toch dat ik mijn goederen tot in mijn appartement mocht brengen.

Het kan toch niet dat men verwacht dat je de goederen sluikstort op het trottoir?
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat je deze mag brengen tot de eerste mogelijke legale, veilige plek, dat zal meestal ergens binnen zijn.

En datzelfde kan je dan doortrekken naar personen, desnoods zeg je dat het laden & lossen is van het materiaal dat die bijhad?

Bovendien dacht ik dat men altijd tien minuten observeerde om te zien of er 'laad&los' activiteit is?

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 26 september 2014 - 19:36:06 »
Bovendien dacht ik dat men altijd tien minuten observeerde om te zien of er 'laad&los' activiteit is?

Een goei gedacht en een kurken ziel, en meer heeft ne mens niet nodig om te blijven drijven.

Je moet eens opletten, HOE flikken vanuit hun combi een foutparkeerder opschrijven.  Ze vertragen even, noteren de nummerplaat, en zijn weer weg.  Gone in less than 30 seconds.  Op basis van de nummerplaat, worden dan naderhand de kleur en merk/type bijgezocht.  Dit dan ipv de kenmerken terplekke vast te stellen, en te verifiëren of die kenmerken overeenkomen met die bewuste nummerplaat of niet.   

En ja, 't kan zijn dat ze bij hun vaststellingen liegen dat ze de wagen gedurende tien minuten geobserveerd hebben, en vastgesteld hebben dat er niemand bezig was met goederen laden/lossen of personen instappen/uitstappen.

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 27 september 2014 - 00:26:04 »
Politieagenten konden vroeger wel eens wat flexibeler zijn.

Maar sniper heeft blijkbaar niet in overtreding geparkeerd, want hij kreeg een ticket van OPC (Optimal Parking Control), een parkeerwachter dus. Die zette de puntjes op de i en oordeelde dat de wagen van sniper er niet stilstond, maar geparkeerd zonder parkeerticket.

Dergelijke gasten laten geen kans voorbijgaan om een retributie te innen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 27 september 2014 - 09:03:44 »

Ze hebben natuurlijk hun quotum te behalen. Elke parkeerwachter moet immers een aantal ticketten per uur genereren. Dat is dan ook de reden dat je de parkeerwachters hier in Mechelen zo rond 16:00 aan de schoolpoorten ziet rondcirkelen. Veel ouders stoppen wandelen naar de schoolpoort en zijn al terug op minder dan 5 min. Dat is echter meer dan voldoende tijd voor de parkeerwachters om een ticket te geven. Natuuurlijk kan je hier in Mechelen gebruik maken van het Mechels kwartiertje, je krijgt gratis een ticket voor 15 min. In alle haast vergeet je dat wel eens of je wil niet naar de dichtst bijzijnde automaat lopen.
Toen ik vorig een opmerking daarover maakte tegen de twee parkeerwachters kreeg ik een opgestoken middenvinger terug.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 27 september 2014 - 11:17:24 »
Vaak zelfs illegaal ...

Voor foutparkeerders ; op basis van foute signalisatie ; ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder