Auteur Topic: Belgen willen rookverbod in de wagen  (gelezen 9894 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Belgen willen rookverbod in de wagen
« Reactie #45 Gepost op: maandag 06 oktober 2014 - 20:08:45 »
In een tunnel zijn AL die systemen te laat ...

Oei, dit citaat moest 's van MIJ gekomen zijn.  Die lompe melkboer die denkt het beter te weten dan die ingenieurs .....

Bert, je extreme zwart-wit visie belet jou uiteraard om in een dergelijke materie zinnige uitspraken te doen, en maakt duidelijk dat je alleen maar op een welles-nietes spelletje uit bent.

Neen, toch niet.

Ik stel alleen maar vast, dat verschillende automerken pas op een verschillend tijdstip hun dimlichten automatisch laten ontsteken.  Allemaal ontworpen door ingenieurs.  Dus is het voor mijn part simpel: ofwel hanteren de ingenieurs van de éne wagen waarden die de lichten onnodig vroeg ontsteken, ofwel hanteren de ingenieurs van de àndere wagen waarden die de lichten rijkelijk laat ontsteken.  Ofwel moet men op hetzelfde, bewuste ogenblik op dezelfde plaats, de dimlichten ontsteken, ofwel (nog) niet.  En zulks ongeacht met welk automerk men dan rijdt.  Dus als geen enkele constructeur zijn dimlichten werkelijk te laat ontsteekt, kàn het niet anders, of er zijn constructeurs die het ruimschoots te vroeg doen.  Of mis ik hier weer wat ?

Als je het me dan toch verwijt dat ik -als melkboert zijnde hé- denk het beter te weten dan ingenieurs, dan vraag ik mij af, wie het >>> hier dan zoveel beter weet, dan àl de ingenieurs die een VOLVO ontworpen hebben samen ?

Ik zat in de Volvo, met de stoel in de laagste stand, op minder dan 1 cm van het dak. Ze moeten de auto's nog wat lager maken en de voorruit nog iets schuiner leggen, dan knal ik nog wat rapper met mijn appel tegen de voorste dakbalk. De enkele druppels brandstof die ze dan besparen met een iets geringere luchtweerstandscoëfficiënt kunnen ze dan besteden aan een airco die krachtig genoeg is om het in zo een broeikas in de zomer leefbaar te houden.

Met mijn Benz uit 1983 was het niet gebeurt. Niet alleen zit ik daarin veel verder van de voorruit. Bij gebrek aan ABS waren de voorwielen bij zo sterk remmen geblokkeerd, zodat ze zich ingegraven hadden in de losse sneeuw, die als een muur welke vóór de wielen verrijst de wagen had gestopt.

Vaarwel, lieve Volvo. Ons samenzijn was mooi, maar helaas veel te kort. Ik kan genezen, jij helaas niet meer.  :'(

En neen, ik heb niet het minste leedvermaak in het ongeval dat jou daar overkomen is.  Ik snap het alleen eventjes niet meer zo goed, allemaal.  Uit je wegcode-periode, heb je blijkbaar toch nog iets overgehouden, van een flik dan nog wel.  Iets met "regels voor anderen", en "uitzonderingen voor zichzelf" of hoe zat dat ook weer ?

Maar bon.  Je woordenschat is natuurlijk weer g e w e l d i g objectief en zakelijk: "perverse zwart-wit visie", "betweter" "Klugscheißer", en ongetwijfeld gaat er in je volgende epistel nog wat bijkomen.  Ik ga deze draad zelfs niet meer meelezen.  Genoeg uitgekafferd geweest, ik kan er weer eventjes tegen.  En in tegenstelling tot jou, ga ik wél woord houden.

« Laatst bewerkt op: maandag 06 oktober 2014 - 20:40:08 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone