Auteur Topic: 65-plusser betaalt voortaan 50 euro voor busabonnement  (gelezen 1849 keer)

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
65-plusser betaalt voortaan 50 euro voor busabonnement
« Gepost op: woensdag 12 november 2014 - 14:10:11 »
Uit DS: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141112_01370832

Stilaan verdwijnt gelukkig die 'gratis' mentaliteit. Deze is makkelijk uit te leggen aan de toog, maar er is altijd iemand die betaald!

Ik stel me echter wel een vraag bij dat betalen per uur. Het bestaat nu al voor de sms-tickets. Is dit echter de tijd met de vertraging inbegrepen of is het de theoretische rijtijd?

"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: 65-plusser betaalt voortaan 50 euro voor busabonnement
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 12 november 2014 - 16:17:54 »
Ik stel me echter wel een vraag bij dat betalen per uur. Het bestaat nu al voor de sms-tickets.

Is bij de gewone tickets toch ook zo ?  Wanneer je binnen het uur overstapt, en je ontwaardt je kaart opnieuw, blijft er hetzelfde tegoedbedrag op je kaart staan.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline pieter

• Starter
  • *
Re: 65-plusser betaalt voortaan 50 euro voor busabonnement
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 12 november 2014 - 17:12:08 »
Ik neem aan dat ze hier de theoretische tijd voor rekenen. Maar op het moment dat je over moet stappen op een andere bus, en dat kan 'theoretisch' net binnen een uur, ga je soms toch in de problemen komen denk ik.