Auteur Topic: opgepast met dikke jassen  (gelezen 1339 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Re: opgepast met dikke jassen
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 20 november 2014 - 12:52:44 »
Toen ik nog bij een bank werkte, had je moeten zien hoe velen daar aankwamen met een vest die aan de achterkant onderaan helemaal verrimpeld was omdat ze hun vest niet achteraan in de auto op een kapstok hingen.

Ik lette er zelfs op mijn das over de gordel te hangen om hem netjes te houden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 21 november 2014 - 10:22:48 »
Tja in banken. Zelfs nu geldt daar nog een ongeschreven dresscode. Maar zelfs daar kom je het pak met das alsmaar minder tegen. Bij het bedrijf waar ik nu werk zou men zeer raar opkijken moest je daar plots met das aankomen (reclame en communicatiebureau). Ik heb er hier alleszins nog geen gezien. Voor de developers zie ik eerder jeans, t-shirt (met schreeuwerig design en eventueel spreuk) en makkelijke sportschoenen als dresscode.
Trouwens zo gaan we ook naar de klant, en ja dat is een bank! Het zorgt in ieder geval voor contrast in de meetings bij de klant, maatpakken met windows laptops vs. casual en MacBooks.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 21 november 2014 - 14:18:34 »
In de 60-er jaren mogen de vrouwen in de bank geen lange broek dragen, ook niet in de bureaus waar geen klanten kwamen. Als er een hittegolf was, moesten de mannen 3 dagen wachten tot er een nota rondkwam vooraleer ze er hun vest mochten uittrekken.

Je was toen in orde als je een wit hemd droeg dat tot op de draad versleten was aan de mouwen en aan de kraag. Maar de collega met een dure merktrui met rolkraag kreeg een opmerking.

Later had ik een collega die me enkel begroette als ik een das droeg, anders liep hij me straal voorbij.

Gelukkig zijn de tijden veranderd.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."