Auteur Topic: Zeventig per uur wordt de norm op gewestwegen  (gelezen 22523 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Zeventig per uur wordt de norm op gewestwegen
« Reactie #30 Gepost op: dinsdag 25 november 2014 - 13:53:31 »
Ken jij  1+1 wegen met middenberm buiten bbk ?  :-\
Meerdere ...
Ik ken maar één kort stukje in Limburg, 1/2-Oostring Meeuwen (3 km) met een zo hoge middenberm dat hulpdiensten belangrijke tijd verliezen omdat ze moeten omrijden...
Zo werd het min of meer opgelost, door de eerste mobiele vangrails van België... ter hoogte van de (extra) pechhavens...:
Citaat
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130520_00589182



De omleidingsweg rond Meeuwen heeft drie mobiele vangrails gekregen. Bij ongevallen moeten de hulpdiensten zo sneller ter plaatse geraken.
In mei 2010 werd de omleidingsweg rond Meeuwen geopend. Het gemeentebestuur was al lang vragende partij voor een omleidingsweg rond Meeuwen om zo het doorgaand en zwaar verkeer tussen Noord-Limburg en Genk uit het centrum te weren.

Maar er kwam al snel kritiek. De omleidingsweg telt twee keer één rijbaan met een betonnen boord tussen de rijvakken. Behalve drie pechhavens is er geen pechstrook. Bij ongevallen zouden de hulpdiensten door de file moeilijk ter plaatse geraken.
Ik vraag me af hoe de hulpdiensten ook tot daar geraken bij een file...
Een 2+1 alternerende ringweg zonder dure betonmuur was natuurlijk te eenvoudig en te goedkoop... (kijk naar de weggesmeten ruimte centraal)


Duitsland:


Citaat
Als daar een ongeval gebeurt, rijden de hulpdiensten om langs K'Hooikt dorp omdat ze anders mee vast zitten in de file ...
Idd zo ongeveer...

Citaat
Citaat
Citaat
Ondanks alle maatregelen die al genomen zijn, blijft nog steeds één verkeersboete op drie onbetaald. ‘Van de bijna 420.000 onmiddellijke inningen die de politie jaarlijks uitschrijft, worden er zo’n 240.000 geseponeerd’, zegt senator Guido Depadt (Open VLD).

Het gaat om zo’n 420.000 boetes per jaar. Daarvan worden er nog geen 200.000 onmiddellijk betaald. Na tussenkomst van parket worden er nog eens zo’n 80.000 betaald. ‘Eén op drie ontglipt dus aan een straf’, leert Depadt uit het antwoord dat hij van jusititieminister Turtelboom op een parlementaire vraag kreeg. ...]
Van wanneer dateert dat ?
21 Mei 2013, link in post 19: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130520_00589573
« Laatst bewerkt op: dinsdag 25 november 2014 - 14:24:00 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Zeventig per uur wordt de norm op gewestwegen
« Reactie #31 Gepost op: dinsdag 25 november 2014 - 14:35:22 »
Citaat
Denk je dat Artikel 11 dan gesplitst zal worden in een Vlaams en Waals deel ?  :D
Ja.
Oei al die lijstjes met snelheidslimieten in Europa gaan dan het traagste limietland-Vlaanderen leren kennen.
wslk als uitzonderingske in de marge...  ;D


http://www.arabella.at/oberoesterreich/magazin/der-sommer-bei-radio-arabella/die-geschwindigkeitslimits/img/tempolimits-europa.jpg
http://www.dtoday.de/cms_media/module_img/684/342314_1_lightbox_518a5f29b2bd4.jpg   enz...
« Laatst bewerkt op: dinsdag 25 november 2014 - 14:50:27 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Zeventig per uur wordt de norm op gewestwegen
« Reactie #32 Gepost op: dinsdag 25 november 2014 - 15:27:07 »
Toen Leslie en ik beslist hadden om België te verlaten, ondervonden we dat heel wat Belgen met die gedachte rondlopen. Maar slechts weinigen hebben ze ook uitgevoerd.

Wij zijn ervan uitgegaan dat het niet was omdat we in België geboren waren (wat we niet gekozen hebben), dat we daar ook moesten blijven. Migraties zijn altijd al een heel normaal verschijnsel geweest.

Vast staat: als je er niet 100% achter staat, vind je altijd wel een reden waarom het niet gaat. Het is een kwestie van prioriteit. Belangrijker nog dan de keuze om België te verlaten, is daarbij de keuze voor een bepaald ander land of streek.

Ik ben met een heel positieve ingesteldheid naar hier gekomen. Ik denk dat dat de juiste manier was. Met als vanzelfsprekend resultaat dat ik hier intussen ook al een aantal ontgoochelingen opgelopen heb. Maar alles bijeen heb ik er nog geen seconde spijt van gehad, en leef ik hier nog altijd veel liever dan in België.

Je woont er ook in een prachtige streek.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Zeventig per uur wordt de norm op gewestwegen
« Reactie #33 Gepost op: donderdag 27 november 2014 - 17:53:14 »
On topic: Wat denken jullie over een compromis van 80 km/u zoals in Nederland + als compensatie 130 op snelwegen?  :D

Neem dan het volledige Nederlandse systeem over, inclusief de 100 km/u op sommige wegen. Dat zou pas interessant zijn.

Snelwegen in NL 6u - 19u
Snelwegen in NL 19u - 6u
Algemeen overzicht NL
100 km/u op secundaire wegen met groene kleur tussen de middenstrepen

Op z'n Nederlands: schiet tenminste op!

Even toevoegen hoe Nederland zijn vlot wegennet qua capaciteit en vlotheid blijft verbeteren (met data):
Citaat
http://www.wegenwiki.nl/Lijst_van_wegenprojecten_in_Nederland
Autosnelwegen: lange ljjst met opleveringen van 2015 - 2028
N-wegen:  lange lijst met opleveringen van 2014 - 2020

Terwijl men in Vlaanderen menige 1+1-N-weg naar 70-traagweg tracht te degraderen, krijgen in NL vele N-wegen een upgrade naar stroomwegen of minstens een limiet tot 100 kmh (1+1 zonder middenberm) tot 120 kmh (2+2 met middenberm), stroomwegen zijn te herkennen aan het autowegbord
(nav F9
 en natuurlijk aan het systeem van markeringen als permanente geheugensteun (bij 1+1 zonder middenberm**).
*Hier nog eens uitgelegd met afbeeldingen:
Citaat
http://www.limburg.nl/Beleid/Verkeer_en_Vervoer/Verkeersveiligheid/Nieuwe_strepen_op_de_weg_makkelijker_en_veiliger

De nieuwe markering moeten weggebruikers meer duidelijkheid geven over de vragen:

Hoe hard mag ik hier rijden?
Mag ik hier inhalen?
Rijdt op deze weg ook langzaam verkeer?
 
De nieuwe strepen zijn te beschouwen als geheugensteuntjes op de weg. Handig, want u heeft ze constant in beeld. Maar voor een juiste toepassing van de regels geldt nog steeds: de verkeersborden gaan vóór de strepen.
*

NL*: 1+1-weg tot N-weg buiten bbk: 60-80-100 km/u  *erftoegangsweg(60 kmu)-gebiedsontsluitingsweg (80 kmu)-stroomweg (100 kmu), foto´s hierboven

huidig VL: 1+1 Gewestweg buiten bbk : 50-70-70 km/u (66 %)- 90 km/u(34 %) volgens topicstarter.
VL toekomst ?: 1+1 Gewestweg buiten bbk : 50-70-70 km/u (100 %) ... 90 kmu enkel -eventueel mogelijk- bij middenberm...  dixit mobiliteittraagheidsminister Ben Weyts ???


Arm, zeer arm, nog armer Vlaanderen... (zie mijn onderschrift)
en ook de autosnelwegen en -knelpunten zullen wel op de lange baan verschoven worden, enkel totale verkeerschaos kan die beleidsmensen...  :-X

Onze voorsprong op UK, NL en Italë moet uitgebouwd worden:  ;D
http://www.inrix.com/scorecard/
« Laatst bewerkt op: donderdag 27 november 2014 - 18:32:40 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Zeventig per uur wordt de norm op gewestwegen
« Reactie #34 Gepost op: vrijdag 28 november 2014 - 11:17:08 »
Welke toegelaten snelheid hier, raad eens? weg loopt zo nog een paar km verder.
Om één of andere reden staat de foto er 2 maal op, sorry.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 28 november 2014 - 11:18:51 door e49Memling »

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Zeventig per uur wordt de norm op gewestwegen
« Reactie #35 Gepost op: vrijdag 28 november 2014 - 11:57:24 »
Lijkt mij buiten de bebouwde kom = 90 km/u

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Zeventig per uur wordt de norm op gewestwegen
« Reactie #36 Gepost op: vrijdag 28 november 2014 - 12:58:03 »
Als de situatie op googlemaps bekijk lijkt dit zone 30 te zijn!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Zeventig per uur wordt de norm op gewestwegen
« Reactie #37 Gepost op: vrijdag 28 november 2014 - 13:29:49 »
Als de situatie op googlemaps bekijk lijkt dit zone 30 te zijn!
Link ?
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Zeventig per uur wordt de norm op gewestwegen
« Reactie #38 Gepost op: vrijdag 28 november 2014 - 13:36:03 »
Appelboomstraat in Anderlecht veronderstel ik. Als je vanaf de Ninoofsesteenweg naar de plek in de foto rijdt staat de zone 30 aangegeven.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Zeventig per uur wordt de norm op gewestwegen
« Reactie #39 Gepost op: vrijdag 28 november 2014 - 13:54:12 »
Als de situatie op googlemaps bekijk lijkt dit zone 30 te zijn!

Inderdaad. Zo idioot als het maar is.  De enige zijstraat rechts is enkel richting dat je alleen maar in moogt.(en enkel langs de andere kant eruit natuurlijk  ;D)
Dus ongeveer 2 km bijna overal tussen velden, max 30 km/u

De logica van een snelheidsbeperking die een gevaarlijke situatie beschermt is hier en, bij uitbreiding in een groot deel van dit land, onbestaand.
Daardoor doen ze meer kwaad dan goed. Als je, bijvoorbeeld in Duitsland een snelheidsbeperking krijgt, is daar (bijna) altijd een goede reden voor en is het in belang van je eigen veiligheid je daar aan te houden.
Hier is die automatische link die tussen snelheidsbeperkingen en gevaar zou moeten zijn volledig weg. Wanneer gaan ze dat nu eindelijk eens snappen.
Ik hoef er niet bij te zeggen zeker dat er op die plaats regelmatig snelheidscontroles worden gehouden ?

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Zeventig per uur wordt de norm op gewestwegen
« Reactie #40 Gepost op: vrijdag 28 november 2014 - 13:55:22 »
Appelboomstraat in Anderlecht veronderstel ik. Als je vanaf de Ninoofsesteenweg naar de plek in de foto rijdt staat de zone 30 aangegeven.

Juist, en die beperking loopt verder tot waar het Koeivijverstraat wordt in Itterbeek, dat is een kleine 2 km.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Zeventig per uur wordt de norm op gewestwegen
« Reactie #41 Gepost op: vrijdag 28 november 2014 - 15:26:02 »

Met dien verstande dat de doorsnee weg buiten de BBK er in Vlaanderen uit ziet als een gebiedsontsluitingsweg binnen de BBK in NL ...

NL heeft niet onze totaal chaotische ruimtelijke ordening
Die zijn doorgeslagen in de andere richting, nl volledig georganiseerd in uniforme doorkijkwijken - huizentekort terwijl ze plaats zàt hebben om er bij te bouwen ...
Effect is dat niet iedereen overal woont, dat je niet in woonwijken terechtkomt als je daar niet moet zijn, en dat je rond woonkernen rijdt ipv er doorheen zoals hier .
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Zeventig per uur wordt de norm op gewestwegen
« Reactie #42 Gepost op: vrijdag 28 november 2014 - 16:17:58 »
Appelboomstraat in Anderlecht veronderstel ik. Als je vanaf de Ninoofsesteenweg naar de plek in de foto rijdt staat de zone 30 aangegeven.

Juist, en die beperking loopt verder tot waar het Koeivijverstraat wordt in Itterbeek, dat is een kleine 2 km.

Sorry, maar ik vind nergers een (zone)bord 30 kmh.

En de Ninoofsesteenweg heeft nergens een kp met de Appelboomstraat.

Wat met een directe link van googlemaps mannen ? Of gebruiken jullie een andere versie ?

LINK googlemaps met weergavefoto juni 2013:


Aha gevonden ! een instinker, het zone 30 bord staat aan de  # Itterbeekstraat groot middeneiland met de Appelboomstraat, een beetje verder aan die Avia-pomp kan men linksvoor de Appelboomstraat oprijden # , uiteraard blijft dat zonebord zolang geldig tot een einde-zone 30-bord komt en dat einde zone 30 bord heb ik aan het einde van de Appelboomstraat na 1.8 km ook niet gezien, dus die zone 30 wil maar niet stoppen....

# Weergavefoto september 2014 zonebord 30 kmh # :


# Link  # : https://www.google.be/maps/@50.8351289,4.2808565,3a,75y,265.97h,84.73t/data=!3m5!1e1!3m3!1sSsfeY7PGbO-ijGUb0M7Phw!2e0!5s20140901T000000?hl=nl
Aan de Avia-pomp naar Links dan direct Rechts Appelboomstraat en rijden maar tot je einde zone 30 bord tegenkomt...

In het verlengde van de Appelboomstraat begint na 1,8 km de Koevijverstraat (en klein kp) en dan nog ca 50 meter staat een zone 50 bord?  ;D, dit pal aan de gemeentegrens met Dilbeek (even ervoor einde-bbk-Brussel):


Link: https://www.google.be/maps/@50.8297417,4.2555378,3a,75y,279.53h,94.89t/data=!3m4!1e1!3m2!1sft7_wXB7zYCCoEjgKk3QKw!2e0?hl=nl

Maakt ~ 1,8 km 30 kmh toch enkel in die richting...:
https://www.google.be/maps/dir/50.8297827,4.2555913/50.8349524,4.2801116/@50.8264058,4.2602013,15z/data=!4m2!4m1!3e0?hl=nl

Met de hulp van e49Memling:
Citaat
Juist, en die beperking loopt verder tot waar het Koeivijverstraat wordt in Itterbeek, dat is een kleine 2 km.

Rechtomkeer zie ik nergens een zone 30 beginnen, wel bij het begin van de Koevijverstraat een C43-50 die bij het volgend kp al niet meer herhaald wordt... dus 90 ...
https://www.google.be/maps/@50.8318292,4.2413662,3a,75y,129.79h,77.75t/data=!3m4!1e1!3m2!1stKnT5Js4MWroFvmCGGtMrg!2e0?hl=nl 

ergens moet daar een Zone 50 bord staan want een F1 ben ik niet tegengekomen... steeds op die Koevijverstraat die daar door Dilbeek loopt.

« Laatst bewerkt op: vrijdag 28 november 2014 - 17:22:58 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Zeventig per uur wordt de norm op gewestwegen
« Reactie #43 Gepost op: vrijdag 28 november 2014 - 17:38:25 »
beetje ontspanning nu, welk verkeersveilig land kan dit zijn ?  :D


Blijkbaar bestaat er een rijbewijs op punten, zie bord Speeding 4 penalty points... :-)






http://www.wohnmobilforum.de/w-t65733.html  ;)
« Laatst bewerkt op: vrijdag 28 november 2014 - 17:41:43 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Zeventig per uur wordt de norm op gewestwegen
« Reactie #44 Gepost op: vrijdag 28 november 2014 - 18:56:11 »
Appelboomstraat in Anderlecht veronderstel ik. Als je vanaf de Ninoofsesteenweg naar de plek in de foto rijdt staat de zone 30 aangegeven.

Juist, en die beperking loopt verder tot waar het Koeivijverstraat wordt in Itterbeek, dat is een kleine 2 km.

Sorry, maar ik vind nergers een (zone)bord 30 kmh.

En de Ninoofsesteenweg heeft nergens een kp met de Appelboomstraat.

Wat met een directe link van googlemaps mannen ? Of gebruiken jullie een andere versie ?

LINK googlemaps met weergavefoto juni 2013:


Aha gevonden ! een instinker, het zone 30 bord staat aan de  # Itterbeekstraat groot middeneiland met de Appelboomstraat, een beetje verder aan die Avia-pomp kan men linksvoor de Appelboomstraat oprijden # , uiteraard blijft dat zonebord zolang geldig tot een einde-zone 30-bord komt en dat einde zone 30 bord heb ik aan het einde van de Appelboomstraat na 1.8 km ook niet gezien, dus die zone 30 wil maar niet stoppen....

# Weergavefoto september 2014 zonebord 30 kmh # :


# Link  # : https://www.google.be/maps/@50.8351289,4.2808565,3a,75y,265.97h,84.73t/data=!3m5!1e1!3m3!1sSsfeY7PGbO-ijGUb0M7Phw!2e0!5s20140901T000000?hl=nl
Aan de Avia-pomp naar Links dan direct Rechts Appelboomstraat en rijden maar tot je einde zone 30 bord tegenkomt...

In het verlengde van de Appelboomstraat begint na 1,8 km de Koevijverstraat (en klein kp) en dan nog ca 50 meter staat een zone 50 bord?  ;D, dit pal aan de gemeentegrens met Dilbeek (even ervoor einde-bbk-Brussel):


Link: https://www.google.be/maps/@50.8297417,4.2555378,3a,75y,279.53h,94.89t/data=!3m4!1e1!3m2!1sft7_wXB7zYCCoEjgKk3QKw!2e0?hl=nl

Maakt ~ 1,8 km 30 kmh toch enkel in die richting...:
https://www.google.be/maps/dir/50.8297827,4.2555913/50.8349524,4.2801116/@50.8264058,4.2602013,15z/data=!4m2!4m1!3e0?hl=nl

Met de hulp van e49Memling:
Citaat
Juist, en die beperking loopt verder tot waar het Koeivijverstraat wordt in Itterbeek, dat is een kleine 2 km.

Rechtomkeer zie ik nergens een zone 30 beginnen, wel bij het begin van de Koevijverstraat een C43-50 die bij het volgend kp al niet meer herhaald wordt... dus 90 ...
https://www.google.be/maps/@50.8318292,4.2413662,3a,75y,129.79h,77.75t/data=!3m4!1e1!3m2!1stKnT5Js4MWroFvmCGGtMrg!2e0?hl=nl 

ergens moet daar een Zone 50 bord staan want een F1 ben ik niet tegengekomen... steeds op die Koevijverstraat die daar door Dilbeek loopt.

Google streetview is al een paar jaar oud, Deze situatie nog maar een paar maand. De plaat einde zone 30 staat waar de Appelboomstraat eindigt (Anderlecht) en de Koeivijverstraat (Itterbeek) begint.