On topic: Wat denken jullie over een compromis van 80 km/u zoals in Nederland + als compensatie 130 op snelwegen? 
Neem dan het volledige Nederlandse systeem over, inclusief de 100 km/u op sommige wegen. Dat zou pas interessant zijn.
Snelwegen in NL 6u - 19u
Snelwegen in NL 19u - 6u
Algemeen overzicht NL
100 km/u op secundaire wegen met groene kleur tussen de middenstrepen
Op z'n Nederlands: schiet tenminste op!
Even toevoegen hoe Nederland zijn vlot wegennet qua capaciteit en vlotheid blijft verbeteren (met data):
http://www.wegenwiki.nl/Lijst_van_wegenprojecten_in_Nederland
Autosnelwegen: lange ljjst met opleveringen van 2015 - 2028
N-wegen: lange lijst met opleveringen van 2014 - 2020
Terwijl men in Vlaanderen menige 1+1-N-weg naar 70-traagweg tracht te degraderen, krijgen in NL vele N-wegen een upgrade naar stroomwegen of minstens een limiet tot 100 kmh (1+1 zonder middenberm) tot 120 kmh (2+2 met middenberm), stroomwegen zijn te herkennen aan het autowegbord
(nav F9

en natuurlijk aan het systeem van markeringen als permanente geheugensteun (bij 1+1 zonder middenberm**).
*Hier nog eens uitgelegd met afbeeldingen:
http://www.limburg.nl/Beleid/Verkeer_en_Vervoer/Verkeersveiligheid/Nieuwe_strepen_op_de_weg_makkelijker_en_veiliger
De nieuwe markering moeten weggebruikers meer duidelijkheid geven over de vragen:
Hoe hard mag ik hier rijden?
Mag ik hier inhalen?
Rijdt op deze weg ook langzaam verkeer?
De nieuwe strepen zijn te beschouwen als geheugensteuntjes op de weg. Handig, want u heeft ze constant in beeld. Maar voor een juiste toepassing van de regels geldt nog steeds: de verkeersborden gaan vóór de strepen.
*

NL*: 1+1-weg tot N-weg buiten bbk:
60-80-100 km/u *erftoegangsweg(60 kmu)-gebiedsontsluitingsweg (80 kmu)-stroomweg (100 kmu), foto´s hierboven
huidig VL: 1+1 Gewestweg buiten bbk : 50-70-70 km/u (66 %)- 90 km/u(34 %) volgens topicstarter.
VL toekomst ?: 1+1 Gewestweg buiten bbk :
50-70-70 km/u (100 %) ... 90 kmu enkel -eventueel mogelijk- bij middenberm... dixit
mobiliteittraagheidsminister Ben Weyts

Arm, zeer arm, nog armer Vlaanderen... (zie mijn onderschrift)
en ook de autosnelwegen en -knelpunten zullen wel op de lange baan verschoven worden, enkel totale verkeerschaos kan die beleidsmensen...

Onze voorsprong op UK, NL en Italë moet uitgebouwd worden:
http://www.inrix.com/scorecard/