Auteur Topic: Kemels op de Belgische wegen  (gelezen 15339 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Kemels op de Belgische wegen
« Reactie #60 Gepost op: donderdag 01 oktober 2015 - 15:59:06 »
http://www.gva.be/cnt/dmf20150930_01896348/antwerpen-test-verf-rotonde

Jongens, toch.  Nog wat niet voorziene, en dehalve verboden rotzooi op het wegdek gaan schilderen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Kemels op de Belgische wegen
« Reactie #61 Gepost op: donderdag 01 oktober 2015 - 18:12:17 »
Zeggen dat ze er al zovelen voor heel wat minder in het zothuis gestoken hebben.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Kemels op de Belgische wegen
« Reactie #62 Gepost op: donderdag 01 oktober 2015 - 18:40:37 »
En het is dan nog géén alleenstaand geval. 

>>> Hier, in Hove, ligt al jarenlang zo'n gelijkaardig onding.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Kemels op de Belgische wegen
« Reactie #63 Gepost op: donderdag 01 oktober 2015 - 19:34:19 »
En dan schrijven ze in de krant nog over een "geschilderde rotonde".  Juist, ja.  Ik zie nochtans geen verkeersborden in die zin ....  Straks knallen ze er nog op elkaar omdat sommigen de kranten geloven en gaan denken dat de voorrangsregeling van een rotonde er van toepassing is.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Kemels op de Belgische wegen
« Reactie #64 Gepost op: vrijdag 02 oktober 2015 - 11:06:53 »
Ik hoor het mijn GPS al zeggen: "Am Kreisverkehr bitte die dritte Ausfahrt nehmen".  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Kemels op de Belgische wegen
« Reactie #65 Gepost op: dinsdag 06 oktober 2015 - 13:11:09 »
Vraag is wat het is hé

geschilderde verkeersgeleider volgens Art 2, maar die "mogen" met schuine strepen gemarkeerd zijn volgens Art 77

de pijlen, die mogen gewoon niet want niet voorzien


in elk geval geen rotonde meer, dus VVR !
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Kemels op de Belgische wegen
« Reactie #66 Gepost op: maandag 15 februari 2016 - 21:07:10 »



 ;D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Kemels op de Belgische wegen
« Reactie #67 Gepost op: maandag 15 februari 2016 - 21:09:03 »
Ik begin te snappen hoe het woord mensDOM ooit ontstaan is .....

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Kemels op de Belgische wegen
« Reactie #68 Gepost op: maandag 15 februari 2016 - 21:26:12 »
Ik begin te snappen hoe het woord mensDOM ooit ontstaan is .....

Of om het met Einstein te zeggen:

Citaat
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Kemels op de Belgische wegen
« Reactie #69 Gepost op: vrijdag 19 februari 2016 - 08:43:03 »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Kemels op de Belgische wegen
« Reactie #70 Gepost op: vrijdag 19 februari 2016 - 09:27:14 »
Kunnen ze beter de fietsoversteek vervangen door een fietspad, alles opgelost.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Kemels op de Belgische wegen
« Reactie #71 Gepost op: zaterdag 01 december 2018 - 17:23:46 »
Ook een leuke.  Op de R6, is een nieuwe fly-over gemaakt over de N14 (Liersesteenweg).
Als je hier vanuit Mechelen richting Sint Katelijne Waver rijdt, en je neemt voorbij het nieuwe Sint Maarten ziekenhuis de afrit.  Onderaan kan je links richting Lier.
Het verkeersbord F13 dat de pijlen op het wegdek aankondigt, klopt niet met de pijlen die daar daadwerkelijk op het wegdek zijn aangebracht.

Volgens het verkeersbord F13, liggen er namelijk twéé rijstroken : 1 voor linksaf, en 1 voor rechtsaf.
De pijlen op het wegdek echter : een linkse rijstrook voor linksaf, en de rechtse rijstrook voor zowel linksaf als rechtsaf.

(edit : ik krijg het hier niet in de bijlagen gepost.  Ik zal het doormailen naar Jozef, met de vraag de foto's te posten).






« Laatst bewerkt op: zondag 02 december 2018 - 21:59:43 door jozef »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Kemels op de Belgische wegen
« Reactie #72 Gepost op: maandag 03 december 2018 - 17:32:19 »
2 pijlen naar links, en als het wat druk wordt, blokkeert het verkeer dat naar rechts wil.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Kemels op de Belgische wegen
« Reactie #73 Gepost op: donderdag 06 december 2018 - 14:58:50 »
2 pijlen naar links, en als het wat druk wordt, blokkeert het verkeer dat naar rechts wil.
Dat gebeurt daar op de N14 sowieso, door het verkeer van 2 naar 1 rijstrook te dwingen ....  ;)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Kemels op de Belgische wegen
« Reactie #74 Gepost op: donderdag 06 december 2018 - 18:01:18 »
Nog een tunnel onder de brug graven?  ;D