Auteur Topic: Veiligheid van Kennedytunnel is ondermaats  (gelezen 3829 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Veiligheid van Kennedytunnel is ondermaats
« Gepost op: donderdag 26 april 2007 - 16:27:12 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Veiligheid van Kennedytunnel is ondermaats
« Reactie #1 Gepost op: maandag 11 juni 2007 - 06:38:44 »
Deze posting kan ik alleen maar bijtreden al ben ik er niet zo zeker van of de kennedytunnel tijdens de piekmomenten meer voertuigen verwerkt dan bepaalde andere tunnels in Europa. Eerder het tegendeel als je ziet wat er bvb. in Parijs, Lyon, Rouen, Longwy,... door de tunnels geen gaat. Dit zijn tunnels waar ik in m'n loopbaan het meeste gebruik van maakte en het beste kan vergelijken met m'n persoonlijke ervaringen. Rekening houdend ook met het aantal beschikbare rijstroken.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Veiligheid van Kennedytunnel is ondermaats
« Reactie #2 Gepost op: maandag 11 juni 2007 - 11:12:29 »
Eerlijk gezegd kan ik vanuit de infrastructuur het grote aantal ongevallen in de Kennedytunnel niet verklaren. Het gaat om een recht stuk autosnelweg met drie rijstroken in elke richting dat amper 690 m lang is. Ik denk dat de oorzaak van die ongevallen dan ook veeleer in het rijgedrag moet gezocht worden.

Als de snelheid in de Kennedytunnel beperkt is tot 100 km/h, rijden sommigen er amper tegen 60 km/h door, terwijl anderen er 120 km/h of meer zouden willen rijden. Deze grote snelheidsverschillen en de veranderingen van rijstrook waarmee ze gepaard gaan, zijn niet ongevaarlijk.

Vele vrachtwagenbestuurders proberen in de afdaling zo weinig mogelijk snelheid te verliezen, waarbij ze niet zelden veel te weinig afstand houden. Op de daarop volgende helling verliezen ze veel snelheid. Zijn ze ondertussen naar de middenrijstrook uitgeweken, dan geraken ze maar moeilijk terug op de rechter rijstrook.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Veiligheid van Kennedytunnel is ondermaats
« Reactie #3 Gepost op: maandag 11 juni 2007 - 11:39:33 »
Nog enkele jaartjes wachten, dan moeten alle vrachtwagens via de Oosterweelverbinding rijden en zal de Kennedytunnel een stuk veiliger worden. Wat de veiligheid in de Oosterweelverbinding zal zijn is dan weer een andere vraag.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Veiligheid van Kennedytunnel is ondermaats
« Reactie #4 Gepost op: maandag 11 juni 2007 - 19:18:33 »
Nog enkele jaartjes wachten, dan moeten alle vrachtwagens via de Oosterweelverbinding rijden en zal de Kennedytunnel een stuk veiliger worden. Wat de veiligheid in de Oosterweelverbinding zal zijn is dan weer een andere vraag.

Afhankelijk van hoeveel auto's en andere voertuigen de boel onveilig komen maken  ;D
Tolgeld vragen zal vele knoeiers daar weghouden denk ik.  ;)

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Veiligheid van Kennedytunnel is ondermaats
« Reactie #5 Gepost op: maandag 11 juni 2007 - 23:06:54 »
Afhankelijk van hoeveel auto's en andere voertuigen de boel onveilig komen maken  ;D
Tolgeld vragen zal vele knoeiers daar weghouden denk ik.  ;)

Ik begrijp wat je bedoelt, bibi585: de onveiligheid in de Kennedytunnel ligt niet alleen aan de vrachtwagenbestuurders. Ik zie er geregeld nog één, twee of drie personenwagens inscheren en dan vol in de remmen gaan tussen twee vrachtwagens vlak vóór de uitgang, om daar nog de afrit te nemen (desnoods over de verdrijvingsvlakken).

Het schoolvoorbeeld van dergelijk crimineel gedrag: Natalia, die zich dan zelfs nog niet schaamde om er profijt uit te trekken door er haar bekendheid mee te verhogen. Hoe durft dat onmens zich nog in het publiek te vertonen, en vooral: hoe kunnen er nog mensen geld geven om haar optredens bij te wonen? Mijn verstand gaat het te boven. Vertier, business en Euro's zijn in deze samenleving belangrijker dan mensenlevens.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Veiligheid van Kennedytunnel is ondermaats
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 12 juni 2007 - 12:52:53 »
Nog enkele jaartjes wachten, dan moeten alle vrachtwagens via de Oosterweelverbinding rijden en zal de Kennedytunnel een stuk veiliger worden. Wat de veiligheid in de Oosterweelverbinding zal zijn is dan weer een andere vraag.

Afhankelijk van hoeveel auto's en andere voertuigen de boel onveilig komen maken  ;D
Tolgeld vragen zal vele knoeiers daar weghouden denk ik.  ;)

Het is vri j éénvoudig voor de Oosterweelverbinding. Er wordt tolgeld gevraagd en de Kennedytunnel wordt verboden voor het vrachtverkeer. Alle vrachtwagens gaan dus door de Oosterweelverbinding of door de Liefkenshoektunnel.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Veiligheid van Kennedytunnel is ondermaats
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 12 juni 2007 - 21:41:36 »
Het is vri j éénvoudig voor de Oosterweelverbinding. Er wordt tolgeld gevraagd en de Kennedytunnel wordt verboden voor het vrachtverkeer. Alle vrachtwagens gaan dus door de Oosterweelverbinding of door de Liefkenshoektunnel.


Ik kan me niet direkt herinneren ooit gehoord te hebben van ongevallen in de liefkenshoektunnel, zou dit m'n stelling mischien enigsins bevestigen dat tolgeld knoeiers weghoudt? Wel wordt die tunnel heel vaak gebruikt door vrachtwagenbestuurders (wanneer die toestemming hebben van hun werkgever om een omweg te maken en erbovenop nog eens tolgeld te betalen wel te verstaan).