Auteur Topic: geen schijn van kans meer  (gelezen 1070 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
geen schijn van kans meer
« Gepost op: zaterdag 13 december 2014 - 17:41:40 »
Minder aangenaam nieuws:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2150435/2014/12/12/Man-25-komt-om-bij-frontale-botsing-in-Wuustwezel.dhtml

http://www.gva.be/cnt/dmf20141213_01427748/jonge-boer-komt-50-meter-van-eigen-woning-om-na-frontale-botsing?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=gva&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Ik kom daar om de melk.  Hemzelf, ken ik enkel van ziens op het ouderlijke erf waar hij kennelijk al wel meewerkte na zijn studies.  De ouders ken ik wat beter, die kwamen al 's een klapke doen als ik daar stond te laden.  25 jaar, Er komt een tegenligger bij een verkeerd ingeschatte inhaalbeweging regelrecht op hem af, hijzelf heeft nog geremd en is nog uitgeweken.  Maar het mocht niet meer baten ....

Hij had geen schijn van kans meer ....

« Laatst bewerkt op: zaterdag 13 december 2014 - 19:38:58 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: geen schijn van kans meer
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 13 december 2014 - 22:43:30 »
Krijg het maar binnen ...

Het is de laatste dagen weer volop "prijs" op de Vlaamse on-wegen ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: geen schijn van kans meer
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 13 december 2014 - 23:27:59 »
Inderdaad.

Het gebeurt helaas zo vaak, dat het doorgaans nog amper een artikel in de krant waard is.  Maar achter elk van die kleine artikeltjes in de rubriek 100-101 , gaat een hoop menselijk leed schuil.  Zelden staan we erbij stil, en doorgaans bladeren we vlug door tot een andere katern.
 
Tot het dan pal onder je neus gebeurt, in familie, je vriendenkring, je kennissenkring, ...  Dan is die ver-van-mijn-bed show ineens héél dichtbij ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: geen schijn van kans meer
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 13 december 2014 - 23:52:11 »
Tot het dan pal onder je neus gebeurt, in familie, je vriendenkring, je kennissenkring, ...  Dan is die ver-van-mijn-bed show ineens héél dichtbij ....

Gezien het grote aantal ongevallen in België, is de kans uiteraard groot dat er vroeg of laat iemand verongelukt die je van ver of van nabij kent.

Een frontale aanrijding heeft meestal zeer zware gevolgen.

Mijn dochter was ook net 25 toen ik haar verloren heb. Maar dat hat niemand kunnen vermijden, ze leed aan een ongeneeslijke ziekte. Het verlies van deze 25-jarige man is anders: het had kunnen vermeden worden.

Het verlies van een kind kun je helaas nooit helemaal verwerken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: geen schijn van kans meer
« Reactie #4 Gepost op: zondag 14 december 2014 - 11:28:23 »
Het verlies van een kind kun je helaas nooit helemaal verwerken.

Inderdaad, men kan hooguit proberen om het ergens een plaats te geven. 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone