Auteur Topic: art 77.6 opstelvak voor fietsers en bromfietsers  (gelezen 5175 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: art 77.6 opstelvak voor fietsers en bromfietsers
« Reactie #15 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 11:58:05 »
Citaat
2.15.1. "Rijwiel" : # elk voertuig met twee of meer wielen # , dat wordt voortbewogen door middel van pedalen of van handgrepen door één of meer van de gebruikers en niet met een motor is uitgerust, zoals een fiets (1), een driewieler (2) of een vierwieler (3).
Welk voertuig (1) (2) of (3) in die éne zin hierboven, zou betrekking hebben op dat rijwiel met 2 wielen Jozef ?  De fiets, de 3-wieler of de 4-wieler ?  >:D

"Zoals" betekent dat de daarna volgende tekst niet alle rijwielen opsomt. Het zou dus best kunnen dat er in de voorbeelden geen rijwiel met twee wielen voorkomt. Een rijwiel kan immers twee of meer wielen hebben. Zoals de tekst er staat, zou een fiets dus een voorbeeld kunnen zijn van een rijwiel met duizend wielen.

Men kan alles uit de tekst interpreteren, bvb dat een rijwiel wel 120 meter lang kan zijn en maar 3 wielen heeft. Sure Jozef.

Als men zoals (synoniem: te weten)  in een en dezelfde zin schrijft versta ik daar wel onder dat ZEKER het rijwiel met de twee wielen als voorbeeld opgesomd wordt, en bij mijn weten is 3 en 4 meer als twee.  ;)

Citaat
zo·als (voegwoord)
1
evenals
2
te weten; bijvoorbeeld
http://www.vandale.be/en/opzoeken?pattern=zoals&lang=nn#.VJQDv14DA
« Laatst bewerkt op: vrijdag 19 december 2014 - 12:05:42 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: art 77.6 opstelvak voor fietsers en bromfietsers
« Reactie #16 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 12:18:43 »
Men kan alles uit de tekst interpreteren.

"Alles" lijkt me wat teveel gezegd. En helaas alvast niet dat een fiets twee wielen heeft.

Citaat
Als men zoals (synoniem: te weten)  in een en dezelfde zin schrijft versta ik daar wel onder dat ZEKER het rijwiel met de twee wielen als voorbeeld opgesomd wordt, en bij mijn weten is 3 en 4 meer als twee.  ;)

Als jij daar gelukkig mee bent, mag jij er dat gerust onder verstaan. Je kunt het er alleen niet in overeenstemming met de formele logica uit afleiden.

Overigens: 3 en 4 zijn (meervoud) niet meer als 2, maar wel groter dan 1 (vergrotende trap).  "Voor wie haar soms geweld aandoet"... ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: art 77.6 opstelvak voor fietsers en bromfietsers
« Reactie #17 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 13:10:53 »
Men kan alles uit de tekst interpreteren.

"Alles" lijkt me wat teveel gezegd. En helaas alvast niet dat een fiets twee wielen heeft.
Hoeft ook niet, hé.
Iedereen weet dat een normale fiets twee wielen heeft.  ;D

Uit de tekst lees ik alleszins dat de fiets twee of meer wielen heeft.  :D
« Laatst bewerkt op: vrijdag 19 december 2014 - 13:25:02 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: art 77.6 opstelvak voor fietsers en bromfietsers
« Reactie #18 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 13:35:09 »
Uit de tekst lees ik alleszins dat de fiets twee of meer wielen heeft.  :D

Proficiat!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."