Auteur Topic: Zone 30-borden vaak plat door... bliksem  (gelezen 1838 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Zone 30-borden vaak plat door... bliksem
« Gepost op: donderdag 18 december 2014 - 11:48:20 »
Citaat van: GVA
Zone 30-borden vaak plat door... bliksem

http://www.gva.be/cnt/dmf20141217_01435726/zone-30-borden-vaak-plat-door-bliksem
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Zone 30-borden vaak plat door... bliksem
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 18 december 2014 - 19:42:21 »
Totaal irrelevante foto ....  Foto toont géén bord zone 30, maar een bord dat de bestuurder een aanduiding geeft hoe snel hij rijdt.  En rechts in beeld, nog een Hovense dwaasheid.
« Laatst bewerkt op: donderdag 18 december 2014 - 20:52:15 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Zone 30-borden vaak plat door... bliksem
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 18 december 2014 - 21:03:23 »
Citaat
Zone 30-borden vaak plat door... bliksem

Tiens en van ~ 2006 tot december 2014 was er nergens bliksem ?

Hoe zit het met een beveiligingsautomaat ? Mocht het geen geld kosten ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardlekautomaat
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Zone 30-borden vaak plat door... bliksem
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 18 december 2014 - 22:06:59 »
Weggebliksemd door de ogen van talrijke bestuurders die ergerlijk traag door Hove moeten rijden, misschien?   >:(

Wanneer dat variabel 'zonebord', zoals je het ziet op de foto van GVA, dan toch eens werkt, weet ik echt niet hoe snel je maximum mag rijden want dat verandert om de haverklap  ::) Ik heb het al weten 0 km/u aanduiden maar evenzeer 56 km/u  ;D

Citaat van: Bert
En rechts in beeld, nog een Hovense dwaasheid.
Zo dwaas vind ik het niet om, na de officiële borden, nog een aantal reminders in groot formaat te plaatsen. Dat mogen ze van mijn part meer doen en ook voor einde zone 30 i.p.v. die kleine grijze muizen die je haast niet ziet.
« Laatst bewerkt op: donderdag 18 december 2014 - 22:16:08 door de rijprof »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Zone 30-borden vaak plat door... bliksem
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 18 december 2014 - 23:07:49 »
Het toekennen van zonale geldigheid, heeft net als doel om een aantal verkeersborden minder te moeten plaatsen, doordat ze niet meer herhaald moeten worden na ieder kruispunt.  Door toch weer te gaan herhalen, wordt dit doel in feite teniet gedaan.

Zie artikel 65.5.10 :

(...)

De punten 65.5.6. tot en met 65.5.9. zijn niet van toepassing op snelheidszones.


Dat betekent dat een snelheidszone niet mag aangekondigd, niet mag herhaald, niet kan worden aangevuld, noch nader bepaald of beperkt mag worden door een zwart opschrift of symbool.  Voor een zone 30, kan er volgens sommigen mss nog discussie zijn, aangezien dat blijkbaar een aanwijzingsbord is. (F4a / F4b)



Ma bon, het soort fantasietje dat ze daar in Hove gebruiken, mijns inziens al zeker niet:

Artikel 1. Algemene bepalingen

1.1. Alleen de verkeerstekens bepaald in het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer mogen gebruikt worden om de weggebruikers de aanwijzingen te geven waarop zij betrekking hebben.

Het is verboden verkeerstekens voor andere doeleinden te gebruiken.


« Laatst bewerkt op: donderdag 18 december 2014 - 23:10:22 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Zone 30-borden vaak plat door... bliksem
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 18:23:55 »
Zo dwaas vind ik het niet om, na de officiële borden, nog een aantal reminders in groot formaat te plaatsen.
Het is niet dwaas, het is gewoon verboden, rijprof ...

De zone borden uitsluitend nog in groot formaat plaatsen, en de "optionele" kleine versie 40*60 wettelijk dumpen, zou al een begin kunnen zijn.

Als snelheid zo belangrijk is als ongevalsoorzaak, waarom is een snelheidszonebord dan de afmeting van een plaatselijk parkeerbordje  ???


Het is tegenwoordig populair BIN-borden te plaatsen bij verkeersborden - dieven hebben daar schrik van, hoopt men - hoewel dat evenmin mag.
Die dingen zijn 2 keer groter dan een doorsnee zone 30 bord !  :-X
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Zone 30-borden vaak plat door... bliksem
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 20:25:35 »
Citaat van: Inazuma
Het is niet dwaas, het is gewoon verboden, rijprof ...
Ja dat weet ik ook wel, maar ik heb er niets op tegen dat men bijkomend een 'affiche' hangt waar men bestuurders doet herinneren dat Hove centrum max. 30 is, want zoals je zelf schreef:
Citaat van: Inazuma
De zone borden uitsluitend nog in groot formaat plaatsen, en de "optionele" kleine versie 40*60 wettelijk dumpen, zou al een begin kunnen zijn.
En nog onopvallender zijn de einde zoneborden. :(
« Laatst bewerkt op: vrijdag 19 december 2014 - 20:29:24 door de rijprof »