Autofreak? De ademlucht die je inademt interesseert je niet? Euronormen watisda?
Indien men pakweg 20.000 € of wat minder voor een auto uitgeeft interesseert het iemand weinig of die milieuvriendelijk is?...
Het is niet omdat jou dat zo erg interesseert dat het iedereen zo moet interesseren hé ...
Milieuvriendelijkheid is enkel goed voor de grote massa als 't financieel oplevert (korting, subsidies, ...)
En idd, "de mensen" klagen graag en dan nog liefst zonder teksten gelezen te hebben noch nadere info te kennen.
Het verkeer an sich is een van mijn interesses, maar ik ga er lang niet zo diep op in als jij.
Jouw goed recht evenals mijn goed recht.
Wat het verkeer betreft weet je even goed als ik in hoeverre "de mensen" dit allemaal interesseert, pak 'm beet 95% rijdt er mee en voor de rest they don't give a d*mn.
Van de resterende procenten zou ik stellen dat 4% zich in meer of mindere mate interesse toont en er dieper op ingaat, al dan niet als hobby, via fora dan wel werkgerelateerd.
De resterende procent heeft is er zga dagdagelijks mee bezig en/of graaft dieper door op feiten, geruchten en opgelaten ballonnetjes ... In deze procent zitten (wat mij betreft en begrijp me niet verkeerd want ik bedoel dit zeker niet persoonlijk) ook de fanatiekelingen die iedereen hun eigen overtuiging willen opdringen. Ik ken er ook een paar buiten 't forum die zo'n idee-fixe hebben over bepaalde dingen en daar na een tijdje de mensen mee bombarderen/vervelen met die tunnelvisie/zienswijze. En hoe meer die personen hun zienswijze willen opdringen, hoe meer die andere mensen dan tegenwerken of hen gewoon negeren.
Ik bevind me in de 2e groep : verkeer in al de facetten interesseert me en ik graaf wel eens dieper op bepaalde punten, maar ook niet meer dan dat. Ieder doet op dat vlak wat hij/zij wil. Mensen mogen gerust bij mij hun (verkeers)visie uitleggen op welke wijze dan ook maar met dien verstande dat ik de mijne ook mag uitleggen, anders stopt het bij mij ook.
Kijk ... ik rij met een benzinewagen want ...
-Een diesel is voor mij niet nodig, met mijn 20.000 km/jaar doe ik er niet genoeg kms voor, los van de hogere aanschafprijs en andere kosten. Dieselprijs zal dan ook de komende tijd gelijk of hoger komen dan benzine, zoals bvb in CH als jaren het geval is.
-Een hybride overweeg ik ook niet voor 't moment, vertrouw ik zo niet en Subaru heeft er (nog) geen.
-Een cng/lpg hoeft ni (meer), Subaru heeft er geen fabriek-af en als ik er nu eentje laat inbouwen ben ik de garantie kwijt, en dat in de hoop dat de huidige, moderne benzinemotoren dat wel aankunnen met al die extra brol in de voertuigen tegenwoordig. De weinige pompen die het aanbieden buiten de autostrades is ook weer een gewoonte.
-Een volledig elektrische wagen ook niet, vooral wegens de hoge aankoopprijs (ook de 30-35.000 euro die de te komen tesla zou kosten), geen garage met stekker (rijhuis), ik parkeer niet voor de deur (wegens enkele buren hun trekhaak gebruiken als parkeerhulp), geen "tank"zuil in de gebure van thuis of op werk, en het duurt voor de moment nog veel langer dan 50L benzine tanken, ...
En ik weet niet of het gaat en/of het gemakkelijk is dat je zo'n stekker kan uittrekken bij een opladende wagen, gewoon al om die persoon te kl*ten ?
Want dat zie ik ook snel gebeuren op bepaalde plaatsen ... en vormt een extra risico dan.
En los daarvan ben ik een puur gewoontebeest op dat vlak : 't is gemakkelijk, 50L tanken en weer goed voor 600km, of ik die 600km nu op een paar uur rij of over een paar weken tijd ...
Als je 't wil weten : woonwerk = 40km H/T, ik parkeer minstens 100m en max 600m van thuis.
Jij hebt het geluk dat je thuis kan "tanken"/opladen, dus altijd vol zit. Niet iedereen heeft daar de mogelijkheid toe (een appt-gebouw bvb), dus jij moet enkel uitzien als je verder/langer onderweg bent. Nu, het omrijden naar en wachten aan een oplaadzuil zal wsl wel een gewoonte worden of op vakantie in te calculeren (heb dat ook gedaan toen ik nog op lpg reed).
Plus : ik vertrouw het concept nog niet zo goed (onbekend is onbemind, jaja, weet ik).
BTW : paar dagen geleden trouwens een Tesla (model X, rode kleur, nr-plaat 1-PUX-xxx) in panne op een vab-camion voorbij gereden op de expresweg E34 richting A'pen.
Mss iemand die je kent ? Wsl elektrische panne want geen schade rondom door een ongeval.