Auteur Topic: Waarvoor is een dieselpersonenwagen echt nog nodig ?  (gelezen 93930 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Waarvoor is een dieselpersonenwagen echt nog nodig ?
« Reactie #375 Gepost op: vrijdag 04 augustus 2017 - 21:13:54 »
Citaat
Geef toch eens een voorstel hoe jij de luchtkwaliteit van een kernstad geleidelijk wil verbeteren,
maar het moet wel enig effect hebben hé.
Ik ben daar niet voldoende onderlegd in, maar het is duidelijk dat duizenden vrachtwagens op de ring de luchtkwaliteit niet zullen verbeteren terwijl er als alternatief een Liefkenshoektunnel is.
Schepen en industrie blijven massaal uitstoten, maar de kleine burger wordt berispt en aangepakt.

Je zegt zelf: "geleidelijk wil verbeteren" en daarmee ga ik akkoord.
Geleidelijk, en niet door op heel korte termijn de kleine vervuilers voor een voldongen feit te zetten.

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Waarvoor is een dieselpersonenwagen echt nog nodig ?
« Reactie #376 Gepost op: vrijdag 04 augustus 2017 - 22:39:30 »
(...)terwijl er als alternatief een Liefkenshoektunnel is.(...)
LHT is niet echt een alternatief hé ...
Want dan moeten zij toch weer een heel eind naar A'pen omrijden om dan weer naar bvb St-Niklaas dan wel richting Kennedytunnel te draaien.
Vroeger had men m.i. de beste oplossing (1972) : de huidige R2 verlengen tot E17 thv Haasdonk.
Dat gaat tenminste veel verkeer van A'pen en de Ring wegnemen (al de Noorderburen met hun sleurhutten, ander N/Z-verkeer, havenverkeer, ...)

http://wegen-routes.be/doss/R2n.html

Dus wat mij betreft : LHT tolvrij en verlengen die handel !

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Waarvoor is een dieselpersonenwagen echt nog nodig ?
« Reactie #377 Gepost op: zaterdag 05 augustus 2017 - 18:57:46 »
Citaat
LHT tolvrij en verlengen die handel !
Volledig akkoord, Da's nog beter!