Ach zo, je argumenteert je standpunten met een beoordeling zonder een flauw idee te hebben van haar gegrondheid.
Wat heeft dan nu met gegrondheid te maken ? Dus je twijfelt aan de objectiviteit van die ervaren Duitse autojournalisten? Past het niet?
Nog eens:
http://www.autozeitung.de/sites/default/files/pdf/2015/05/AZ-9-2015-VT-Sport-Limousinen-Tesla-Model-S-P85D-Elektroauto-Audi-RS-7-Daten-Tabelle.pdfIn de pdf staat duidelijk waar Tesla betere punten haalt als de Audi en waar minder punten, en daar is interieur, afwerking, comfort, bedieningsmogelijkheden, ergonomie enz.. ook bij.
Ik ga al die afzonderlijke criteria met bijbehorende punten hier niet citeren, de kleinste details/prullen staan er sowieso niet in, als je het echt wil weten vraag je het maar aan de autojournalisten zelf.

De totale waarde van een auto hangt niet af van hier en daar een opbergvak meer of minder of aan enkele kleerhaken die sowieso niemand echt benut.
Een vochtige mantel of jas die men ophangt aan een kleerhaak doet de vensters beslagen en zorgen voor minder rondomzicht. Ik leg die steeds in de koffer, want als men parkeert en laat de auto achter is het veel beter niets zichtbaar te laten liggen of hangen in de auto, ook niet in inzichtbare opbergvakken of niet-zichtbare maar merkbare, wat puilende zetelrugtassen, iets te steken wat verleiding geeft tot inbraak.
Dat jij die verwaarloosbare dingen eruitpikt en erbij sleurt om toch maar zoveel mogelijk aan de Tesla te kunnen kritiseren mag je, je kunt het zelfs 5 maal herhalen, maar dat verandert NIETS aan het feit dat de Tesla veel meer punten haalt als die vergelijkbare Audi.
Tesla zal wel gegronde redenen hebben dat zo te doen, want ondertussen rijdt die al > 3 jaar.
Tesla biedt sinds 1,5 jaar ? **bron
http://www.egear.be/tesla-model-s-p85d/ een veel betere premium-middenconsole vooraan aan met opbergvakken wat je al wist : "**voor 540€ extra biedt Tesla je nu een volwaardige middenconsole" , en sinds 2015 een luxe middenconsole achteraan met alle digitale snufjes die je op andere merken wslk nog niet kunt krijgen (die de Tesla wel beperkt tot een 4-zitter !), dus ook in optie tesamen met betere aparte 2 zetels achteraan. Fotos en tekst kan men googlen.
bron:
http://blog.caranddriver.com/tesla-model-s-now-offers-executive-rear-seating/ sinds februari 2015 ?
De standaard middenconsole stelt idd niet veel voor (US-smaak ?), maar op de markt kun je zo ook talrijke oplossingen vinden om die standaardmiddenconsole fatsoenlijk bruikbaar te maken zonder dat het rammelt, dus met indelingen en opbergvakjes.
Zelfs een complete middenconsole aftermarket, prijzen naar
ook googlen, vbn:
http://www.teslatoniaccessories.nl/middenconsole.html vanaf 399 €
Blijven nog alleen de handgrepen in de dakrand (voor de oudjes soms praktisch, als niemand ze wil helpen uit te stappen...) en de kleerhaakjes die geen mens gebruikt... ochottekes.
Tesla heeft natuurlijk de klassieke handgrepen in de deur enz...
Ik (of best wij) rijden al 26 jaar en >200.000 km met een BMW roadster zonder opbergvakken, zelfs nog geen handschoenkastje, en natuurlijk zonder enige handgreep of kleerhaken, ook niet in de deuren of in het dak, awel we hebben dat helemaal niet gemist, integendeel zelfs.
Ook niet op vakantie waar de koffer boemvol zit of bij lange trips. Men zoekt dan heel simpel naar mobiele oplossingen die naderhand blijken veel praktischer te zijn als "bepaalde rommelbakken".
Want dat opbergmogelijkheden dikwijls overbodige rommel is (zeker op slechtere wegen) heb ik met de Skoda vastgesteld (ook opbergvakken onder beide voorzetels), men komt in de verleiding die dingen vol te stoppen met prullen en dergelijke die men zelden gebruikt behalve als overtollig (en soms rammelend) extra gewicht.
Bij de volgense auto zal ik zeker die versie kiezen die minder rommelbakken heeft, desnoods de optie nemen van comfortabele sportzetels zonder rommelkastjes eronder.

Ik vermoedde al dat je altijd wetenschappelijk gefundeerd tewerk gaat als je het over diesels en Teslas hebt.
Als er iets wetenschappelijk-objectief vastgesteld en bewezen kan worden - zoals allerhande metingen/cijfers over bepaalde auto´s - laat ik je dat idd weten. Vooral die cijfers worden beoordeeld door ervaren autojournalisten.
Maar ik vermoedde al dat de objectieve waarheid je alweer stoort.