Auteur Topic: Parket kan niet meer volgen (vooral Wallonië ? )  (gelezen 2748 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Parket kan niet meer volgen (vooral Wallonië ? )
« Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 19:51:04 »
Citaat
http://nieuws.vtm.be/binnenland/120784-pas-geflitst-bij-140-kmu

PAS GEFLITST BIJ 140 KM/U?

Ook in Vlaanderen kunnen de parketten niet langer alle processen-verbaal voor snelheidsovertredingen verwerken. Niemand wil dat voor de camera zeggen, maar verschillende bronnen bevestigen ons dat in meerdere arrondissementen daarom de snelheidslimiet al langer is opgetrokken. Er wordt in de praktijk vaak nu pas vanaf 140 km per uur geflitst op snelwegen waar je normaal maar 120 mag. Daardoor zijn er minder boetes. Zo willen de parketten vooral de echte snelheidsduivels aanpakken.

Aha nu komt de kat op de koord..., een snelheidsduivel op een autosnelweg bestaat dat wel ?
Tiens,  snelheidsduivel  staat niet in Van Dale:
http://www.vandale.be/en/opzoeken?pattern=snelheidsduivel&lang=nn#.VJR0GV4DA

Citaat
http://nieuws.vtm.be/binnenland/120786-70-snelheidsboetes-wallonie-onbestraft

70% SNELHEIDSBOETES WALLONIË ONBESTRAFT

In Wallonië belandt tot 70 procent van de snelheidsboetes gewoon in de vuilnisbak. Er worden in het zuiden van het land meer flitscamera's geplaatst, in navolging van Vlaanderen, en de parketten kunnen die toestroom van overtredingen niet verwerken. Zo blijven tienduizenden overtredingen onbestraft.

« Laatst bewerkt op: vrijdag 19 december 2014 - 19:54:53 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Parket kan niet meer volgen (vooral Wallonië ? )
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 20:22:38 »
Ondertussen verdwijnen de acuut gevaarlijke overtredingen helemaal onder de radar ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Parket kan niet meer volgen (vooral Wallonië ? )
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 21:28:32 »
een snelheidsduivel op een autosnelweg bestaat dat wel ?

Natuurlijk. Bijvoorbeeld een bestuurder die jou voor een snelheidsduivel houdt als je tegen 130 km/h rijdt waar dat perfect veilig kan, maar zelf tegen 120 km/h blijft rijden als 90 km/h al veel te snel is vanwege de dichte mist.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Parket kan niet meer volgen (vooral Wallonië ? )
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 22:50:24 »
Kijk, als ze zelfs verkeersagressie en vluchtmisdrijf niet meer vervolgen, is er iets grondig mis aan het gaan.

Ofwel neemt men enkel de gemakkelijk zaken, kwestie van nog wat aantallen / magistraat te halen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Parket kan niet meer volgen (vooral Wallonië ? )
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 20 december 2014 - 00:17:10 »
Natuurlijk. Bijvoorbeeld een bestuurder die jou voor een snelheidsduivel houdt als je tegen 130 km/h rijdt waar dat perfect veilig kan, maar zelf tegen 120 km/h blijft rijden als 90 km/h al veel te snel is vanwege de dichte mist.

Jozef, jij hebt het duidelijk niet begrepen. Als iemand op een plek 120 km/u blijft rijden waar minder door omstandigheden beter was geweest en hij veroorzaakt een ongeluk dan is het toch heel simpel. Krantenkop, crash door te hoge snelheid. Domme politieker (is dat een pleonasme?) verlaagt de max. snelheid op die plaats tot 90 km/u. Komt er dan een ongeluk door bv ijzel waardoor die 90 veel te veel was => verlaag snelheid naar 50 km/u ...

Belziekistanees verkeersbeleid in een notendop!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Parket kan niet meer volgen (vooral Wallonië ? )
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 20 december 2014 - 00:42:34 »
Natuurlijk. Bijvoorbeeld een bestuurder die jou voor een snelheidsduivel houdt als je tegen 130 km/h rijdt waar dat perfect veilig kan, maar zelf tegen 120 km/h blijft rijden als 90 km/h al veel te snel is vanwege de dichte mist.

Jozef, jij hebt het duidelijk niet begrepen. Als iemand op een plek 120 km/u blijft rijden waar minder door omstandigheden beter was geweest en hij veroorzaakt een ongeluk dan is het toch heel simpel. Krantenkop, crash door te hoge snelheid. Domme politieker (is dat een pleonasme?) verlaagt de max. snelheid op die plaats tot 90 km/u. Komt er dan een ongeluk door bv ijzel waardoor die 90 veel te veel was => verlaag snelheid naar 50 km/u ...

Belziekistanees verkeersbeleid in een notendop!

JC lees eerst de titel en dan de inhoud waarover het eigenlijk gaat...

Citaat
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141118_01382913

Klachten over te hoge snelheid na ongeval in Strijmeers
19/11/2014

hoe gehersenspoeld kan men wel zijn ?

Zelfs één dronkemansgeval  wordt met overdreven snelheid veralgemeend... en wil men alle weggebruikers al pesten met meubiliar op de rijbaan...

Gelukkig is er nog een vrouwtje met gezond redeneringsvermogen die met een laatste zin mag afsluiten.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Parket kan niet meer volgen (vooral Wallonië ? )
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 20 december 2014 - 15:06:48 »
Ik ben nog steeds van mening dat 150 km/u op de autosnelweg dikwijls veiliger is op de linker rijstrook.

Bekijk heel wat situaties op de tweede rijstroken. Op elkaar klevend, remmen, vertragen.... als kuddes verplaatst men zich met daarbij nog de onderlinge snelheidsverschillen en de angstige bestuurders ertussen in. Waar men dan nog hinderpalen vormt voor vrachtwagenbestuurders en beroepschauffeurs.

Tijgers van motoren, maar ezels aan het stuur....

Ik ben veiliger deze kuddes aan merkelijk hogere snelheid in te halen. Dat men aub niet afkomt met de op en afritten dewelke te dicht op elkaar volgen zoals I.B. destijds als paradepaardje aankaartte. Dat hierdoor hogere snelheden niet kunnen toegelaten worden. Zijn bezit van een Porsche destijds was ook niet bepaald om de snelheid te handhaven van een Ligierke.

Velen onder ons zullen ook al wel getuige zijn geweest hoe de wegpolitie zich aan hogere snelheden verplaatst zonder enige prioritaire opdracht. Juist om die redenen zoals ik vermeld. 

In België is het al veel te laat om Belgische bestuurders een degelijke rijopleiding te geven. Hierdoor creëert men de onveiligheid. Ontelbare malen is het door mij aangekaart geweest. Geen verkeersinzicht? Geen verkeersdoorzicht? Aarzelen achter het stuur? Niet geslaagd. Amen en uit. Dit oogt uiteraard niet populair. Hier ontbreekt het aan politieke moed. 70% van de Belgische bestuurders is niet bekwaam om over een rijbewijs te beschikken.

Ook een snelheidsverlaging is makkelijker ingevoerd op bepaalde plaatsen zoals blijkt. Terwijl het werkelijk oorzakelijk verband tot diverse ongevallen te wijten was aan de belabberde wegbedekking met aanzienlijk ontoereikende stroefheid.

Over mistongevallen gesproken. Welke maatregelen heeft men genomen om die ongevallen te vermijden? Geen enkel. Enkel de invoering "dag van de verkeersveiligheid". Gericht op, hoe zou men het anders aanpakken, snelheidscontroles. Maar matrixborden ter waarschuwing van mistongeval in de diepte is nog steeds onbestaande ter voorkoming van zulke catastrofes.
Citaat van: Michel
en wil men alle weggebruikers al pesten met meubiliar op de rijbaan...

Niet allen pesten, Michel. Ook licht, zwaar en dodelijjke slachtoffers in de hand werkt.

Voor mezelf is een Coyote een mooi ding. ;) Ook onmiskenbaar gericht om de verkeersveiligheid te beogen.

« Laatst bewerkt op: zaterdag 20 december 2014 - 15:15:27 door marc annemans »
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Parket kan niet meer volgen (vooral Wallonië ? )
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 20 december 2014 - 16:10:27 »
En dan bij smog: 90 km/u;als er ook vrachtverkeer is kan je in principe de autoweg niet af zonder een overtreding te doen.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Parket kan niet meer volgen (vooral Wallonië ? )
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 20 december 2014 - 20:50:08 »
Ik ben nog steeds van mening dat 150 km/u op de autosnelweg dikwijls veiliger is op de linker rijstrook.
Idd, de veiligste bestuurders proberen op vlotte manier in te halen zonder al teveel dodehoekoponthoud.

120 kmh geeft gewoon veel te weinig marge en leidt tot treintjesverkeer -dan lang niets - en dan weer een treintje, lekker ongezellig in mekaars dode hoeken plakken alhoewel er plaats zat is op menige snelweg. De kunst is dan die treintjes te ontvluchten (dan is wel eventjes +140 kmh nodig) en het volgend treintje niet te rap in te halen, ttz eens het treintje ontvlucht weer naar 125 kmh gaan.

Citaat
Citaat van: Michel
en wil men alle weggebruikers al pesten met meubiliar op de rijbaan...

Niet allen pesten, Michel. Ook licht, zwaar en dodelijjke slachtoffers in de hand werkt.
idd (daarnaast ook nog file en extra milieuvervuiling)
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Parket kan niet meer volgen (vooral Wallonië ? )
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 20 december 2014 - 23:56:51 »
Over mistongevallen gesproken. Welke maatregelen heeft men genomen om die ongevallen te vermijden? Geen enkel. Enkel de invoering "dag van de verkeersveiligheid". Gericht op, hoe zou men het anders aanpakken, snelheidscontroles.
De "waarschuwing" van het VVC is dan een snelheidsverlaging ...
Gevaarsborden verschijnen niet op hun matrix-borden ... tenzij een paar illegale.

Citaat
Maar matrixborden ter waarschuwing van mistongeval in de diepte is nog steeds onbestaande ter voorkoming van zulke catastrofes.
Die staan al zo lang ik weet in het UK op mistgevoelige plaatsen la,gs snelwegen en grotere wegen - da's dus minstens al van ergens vroeg jaren 90 ...

Geeft te denken.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: Parket kan niet meer volgen (vooral Wallonië ? )
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 07 januari 2015 - 15:40:14 »
Misschien...........

Als 70 procent van de Belgische bestuurders niet weten waar ze mee bezig zijn en gezien aangepaste snelheid belangrijker is dan maximum toegelaten snelheid ( zowel hoger als lager) is het misschien beter om in elke auto een computer met sensoren te plaatsen die de juiste richtsnelheid aangeeft rekening houdende met alle soorten van factoren, wegdek, weersomstandigheden, drukte, voorrang, zichtbaarheid, leeftijd bestuurder, staat van het voertuig, andere weggebruikers, scherpte van een bocht, inname medicijnen, psychologische toestand bestuurder, stress bestuurder, agressie bestuurder, egoisme bestuurder, graad van opleiding bestuurder...
Elke bestuurder zou dan zijn eigen computer, aangepast aan zijn persoonlijke situatie, hebben die hij steeds aansluit in de verschillende te besturen voertuigen.
Gezien de mens in Belgie niet meer in staat is aan het verkeer deel te nemen, verkeer=omgang met elkaar kunnen we eraan beginnen denken om ons lot in handen te leggen van de vooruitgang zo kunnen we zelf alsmaar egoistischer, en zonder enig inzicht door het leven.

Laat me niet lachen

Ook de rijexamens en rijopleidingen stellen veel te weinig voor. Men controleert alleen steekproefgewijs een aantal basisvaardigheden en dan nog zijn er mensen die er niet door geraken. Van sociaal gedrag op de weg en het maken van iets moeilijkere inschattingen is zelfs geen sprake.

Hoe kan je correct deelnemen aan een verkeer waar 70 procent van de weggebruikers gewoon niets van begrijpt?

Twee oorzaken : gebrek aan het verwerven van inzicht en een gebrek aan uniform en doordacht wegbeheer.

Offline Panza

  • Starter
  • *
  • Berichten: 22
Re: Parket kan niet meer volgen (vooral Wallonië ? )
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 07 januari 2015 - 20:44:16 »
70% niet bekwaam. Ik geloof u best.. Marc schreef dit meermaals. Zijn verwijzend vingertje heeft dikwijls zijn gelijk gehaald. Dat men zegt wat men wil. Hij was te gedreven met z'n team dat opkwam door de ware kaart te tonen.