Auteur Topic: je wagen tanken .... moeilijke klus  (gelezen 8972 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Re: je wagen tanken .... moeilijke klus
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 31 december 2014 - 14:26:25 »
zou ze de juiste pomp gekozen hebben ?
filmpje stopt daar helaas ...

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 31 december 2014 - 15:14:27 »
Ik verdenk er haar stevig van, dat ze aan de goeie kant staat ...omdat ze de pech het geluk heeft dat die zwarte auto in haar weg komt staan.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline de rijprof

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 31 december 2014 - 15:41:05 »
In Engel-land moet je in spiegelbeeld kunnen denken, alles omdraaien of je redt het niet  :-\

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 31 december 2014 - 16:56:27 »
In Engel-land moet je in spiegelbeeld kunnen denken, alles omdraaien of je redt het niet  :-\

Niet alles. Ook op een wagen met het stuurwiel aan de rechterkant is het rechter pedaal het gaspdaal.  ;D

Engelse flik: "The right side is the wrong side."
Belg tegen zijn vrouw: "Wat zegt hij? De juiste kant is de verkeerde kant?"
Engelse flik: "The left side is the right side".
Belg tegen zijn vrouw: "Wat zegt hij? De linker kant is de rechter kant?"
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline os2lover

• Expert
    • BASM
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 01 januari 2015 - 00:39:20 »
Een echtpaar boekt voor komende zomer autoreis naar Engeland.
De reisagente zegt: "Wel opletten daar hè, u moet links rijden."
2 weken later komt het echtpaar weer aan de balie. Hij helemaal in het gips.
"Wij willen onze reis annuleren!"
"Maar waarom?" vraagt de reisagente.
"Nou, u moet weten. Ik heb hier geoefend met dat links rijden, maar dat bevalt me niet!"
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: maandag 12 januari 2015 - 10:25:49 »
Ik moet zeggen dat ik in begin met mijn Koreaan ook soms verkeerd stond. De vulopening is kant bestuurder (links dus) terwijl bij de vorige auto's, Peugeot-fiat-vw, die aan de andere kant waren.

Ik had wel minder tijd nodig om het probleem op te lossen dan die dame... ;D

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 13 januari 2015 - 12:37:42 »
Ik moet zeggen dat ik in begin met mijn Koreaan ook soms verkeerd stond. De vulopening is kant bestuurder (links dus) terwijl bij de vorige auto's, Peugeot-fiat-vw, die aan de andere kant waren.

Het is dus toch niet voor niets dat er op de nieuwere BMWs bij de  brandstofmeter op de achtergrond een pijltje naar rechts wijst...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 13 januari 2015 - 12:46:42 »
Het is dus toch niet voor niets dat er op de nieuwere BMWs bij de  brandstofmeter op de achtergrond een pijltje naar rechts wijst...

Zelfs een gewone Nissan Note heeft dat al.   ;)  En voor wie dit pijltje nog niet wist staan, wat staat er vandaag in de krant ?

http://www.hln.be/hln/nl/17541/Het-leukste-van-het-web/article/detail/2180316/2015/01/13/Wist-jij-dit-Pijltje-op-dashboard-geeft-kant-tankdop-aan.dhtml

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 13 januari 2015 - 13:41:26 »

Foto: HLN

Aan welke kant bevindt zich nu de vulopening?

Je kunt denken: het pijltje wijst naar rechts, dus zal ze zich aan de rechter kant bevinden.

Je kunt ook denken: de brandstof moet van de tapzuil in de richting van het pijltje, naar rechts, naar de wagen stromen, dus zal de vulopening zicht wel aan de linker kant bevinden.

Aan de snelheidsaanwijzer te zien, is het dan ook een Engelse wagen...

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 13 januari 2015 - 15:22:05 »

Kia dus links, bij de Audi van mijn madam is het rechts, de Fiesta van de dochter links. BMW van zoon rechts...
Locomotief T 51 kon je kiezen welke kant...

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 13 januari 2015 - 15:31:54 »

Foto: HLN

Aan welke kant bevindt zich nu de vulopening?

Je kunt denken: het pijltje wijst naar rechts, dus zal ze zich aan de rechter kant bevinden.

Je kunt ook denken: de brandstof moet van de tapzuil in de richting van het pijltje, naar rechts, naar de wagen stromen, dus zal de vulopening zicht wel aan de linker kant bevinden.

Aan de snelheidsaanwijzer te zien, is het dan ook een Engelse wagen...

pijltje vervangen door een autootje.

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #12 Gepost op: dinsdag 13 januari 2015 - 20:18:52 »
pijltje vervangen door een autootje.
Lijkt me ook logisch.

... maar is verkeerd:
Citaat
http://www.bild.de/auto/service/service/pfeil-in-tankanzeige-bedeutung-38534120.bild.html

Die Spitze des Pfeils zeigt an, auf welcher Seite des Wagens der Tank zu finden ist! Zeigt die Spitze vom Fahrer aus gesehen nach rechts, befindet sich die Tanköffnung auf der Beifahrerseite. Zeigt die Spitze nach links, befindet sie sich auf der Fahrerseite. Das ist je nach Modell verschieden.

de pijl duidt aan waar de tankopening ligt, pijl naar rechts = tankopening rechterkant van de wagen. (het symbool van de tank-zuil/-slang verandert niet, enkel de pijl)

Hier een linkse:
« Laatst bewerkt op: dinsdag 13 januari 2015 - 20:41:41 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 13 januari 2015 - 21:59:17 »
Locomotief T 51 kon je kiezen welke kant...

Dat kon je ook met het bijvullen van de watertank van een yacht dat ik in Frankrijk huurde.

De eerste keer kon ik er maar niet aan uit dat ik de watertank na een half uur nog altijd kon bijvullen. Tot ik merkte dat ze overliep langs de vulopening aan de andere kant.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #14 Gepost op: dinsdag 13 januari 2015 - 22:16:44 »
Dat kon je ook met het bijvullen van de watertank van een yacht dat ik in Frankrijk huurde.

De eerste keer kon ik er maar niet aan uit dat ik de watertank na een half uur nog altijd kon bijvullen. Tot ik merkte dat ze overliep langs de vulopening aan de andere kant.

Heb ik als jonge snaak van een jaar of 18 ook 's aan de hand gehad.  Op vraag van m'n groottante, haar kelder gaan leegpompen met de dompelpomp van m'n grootvader.  Tot de overbuur me kwam verwittigen dat ik best een andere optie zocht.  Het trottoir helde wat af, en het weggepompte water liep gewoon via het keldergat weer naar binnen. 

Finaal maar een langere waterslang erop gevezen, zodat ik het water naar het dichtstbijzijnde kolkputje van de riool kon pompen.     ;D