Auteur Topic: Nieuwe verkeerslichten Ruggeveldlaan staan pal op fietspad  (gelezen 5096 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Nieuwe verkeerslichten Ruggeveldlaan staan pal op fietspad
« Reactie #15 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 19:08:35 »
Welkom terug, Marc & Diane !

Thanks.

Weg wanbeheer sluit perfect aan bij de verwaarloosde ziekte. Wel jammer dat het men nog steeds niet inziet en enkel de snelheid steeds opnieuw en opnieuw op de voorgrond plaatst. 
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Nieuwe verkeerslichten Ruggeveldlaan staan pal op fietspad
« Reactie #16 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 23:14:18 »
Weg wanbeheer sluit perfect aan bij de verwaarloosde ziekte. Wel jammer dat het men nog steeds niet inziet en enkel de snelheid steeds opnieuw en opnieuw op de voorgrond plaatst.
Ondertussen gaat al waar jullie indertijd voor waarschuwden , gewoon volop door ...
De resultaten blijven er dan ook naar  :-[

Dat het voor gemotoriseerd verkeer erg gesteld was, had ik al lang in de gaten.
Wat mij verbaasd heeft wanneer ik wat nader naar verkeerssituaties ga kijken, is dat het voor fietsers zelfs nog erger gesteld is dan ik voor mogelijk hield.

Op bvb de R16, ring rond Lier, is geen enkel kruispunt in orde voor de fietsers.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Nieuwe verkeerslichten Ruggeveldlaan staan pal op fietspad
« Reactie #17 Gepost op: zaterdag 20 december 2014 - 04:56:32 »

Citaat
Ondertussen gaat al waar jullie indertijd voor waarschuwden , gewoon volop door ...
De resultaten blijven er dan ook naar  :-[

Droevig. Vooral voor de slachtoffers.

Citaat
Dat het voor gemotoriseerd verkeer erg gesteld was, had ik al lang in de gaten.
Wat mij verbaasd heeft wanneer ik wat nader naar verkeerssituaties ga kijken, is dat het voor fietsers zelfs nog erger gesteld is dan ik voor mogelijk hield.

Op dat gebied zal men van Nederland niet leren. Wat Limburg betreft lijkt hier toch een inhaalbeweging.

Rotonden en dodehoekongevallen blijven nog steeds een kritiek punt. Hoewel veel fietsers, mits gezond verstand, een sterke hand kunnen hebben in de vermijdbaarheid van die ongevallen. Hun gedachte van voorrangsrecht bv dat zij afdwingen met de wel bekende gevolgen.

Citaat
Op bvb de R16, ring rond Lier, is geen enkel kruispunt in orde voor de fietsers.

Daar zijn we meer dan voldoende ter plaatse geweest, Inazuma. Ik zou terug durven starten op het terrein hoor. Ik zou nu andere technieken aanwenden en het strategisch anders aanpakken. Het gebruik van een Drone bv. :D >:D Enfin, ik heb nu andere drukke bezigheden in de natuur.
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Nieuwe verkeerslichten Ruggeveldlaan staan pal op fietspad
« Reactie #18 Gepost op: zaterdag 20 december 2014 - 23:40:36 »
:D >:D Enfin, ik heb nu andere drukke bezigheden in de natuur.
Lijkt me rustiger   :D
Ondanks de "drukte" ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Nieuwe verkeerslichten Ruggeveldlaan staan pal op fietspad
« Reactie #19 Gepost op: dinsdag 23 december 2014 - 18:35:46 »
Ik zal het maar hier plaatsen betreft een interessant (verplicht) fietspad (met betonpalen...), de conflictchicane zijn we al gewoon...  ;D

Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Nieuwe verkeerslichten Ruggeveldlaan staan pal op fietspad
« Reactie #20 Gepost op: zaterdag 27 december 2014 - 17:08:22 »
Er is daar maar 1 weggedeelte dat in aanmerking komt als fietspad ... die met zijn autoke rijdt dus op het fietspad.

3de foto van boven ...

http://www.demorgen.be/binnenland/1-622-623-verkeersborden-hebben-we-die-allemaal-nodig-a2161448/
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Nieuwe verkeerslichten Ruggeveldlaan staan pal op fietspad
« Reactie #21 Gepost op: zaterdag 27 december 2014 - 18:11:50 »
Er is daar maar 1 weggedeelte dat in aanmerking komt als fietspad ... die met zijn autoke rijdt dus op het fietspad.
Zo kan men het betrachten...

Het is overigens de stad van fietser Steve Stevaert:
https://www.google.be/maps/@50.8884817,5.3477743,3a,49y,102.36h,82.06t/data=!3m4!1e1!3m2!1sCLvrcUEBDAzzQAa-JSU_tA!2e0!6m1!1e1?hl=nl

Die zijn heup brak bij een val met de fiets...:
http://www.gva.be/cnt/aid1595398/steve-stevaert-breekt-bekken-na-val-met-de-fiets
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I