Ik ben nog steeds van mening dat 150 km/u op de autosnelweg dikwijls veiliger is op de linker rijstrook.
Bekijk heel wat situaties op de tweede rijstroken. Op elkaar klevend, remmen, vertragen.... als kuddes verplaatst men zich met daarbij nog de onderlinge snelheidsverschillen en de angstige bestuurders ertussen in. Waar men dan nog hinderpalen vormt voor vrachtwagenbestuurders en beroepschauffeurs.
Tijgers van motoren, maar ezels aan het stuur....
Ik ben veiliger deze kuddes aan merkelijk hogere snelheid in te halen. Dat men aub niet afkomt met de op en afritten dewelke te dicht op elkaar volgen zoals I.B. destijds als paradepaardje aankaartte. Dat hierdoor hogere snelheden niet kunnen toegelaten worden. Zijn bezit van een Porsche destijds was ook niet bepaald om de snelheid te handhaven van een Ligierke.
Velen onder ons zullen ook al wel getuige zijn geweest hoe de wegpolitie zich aan hogere snelheden verplaatst zonder enige prioritaire opdracht. Juist om die redenen zoals ik vermeld.
In België is het al veel te laat om Belgische bestuurders een degelijke rijopleiding te geven. Hierdoor creëert men de onveiligheid. Ontelbare malen is het door mij aangekaart geweest. Geen verkeersinzicht? Geen verkeersdoorzicht? Aarzelen achter het stuur? Niet geslaagd. Amen en uit. Dit oogt uiteraard niet populair. Hier ontbreekt het aan politieke moed. 70% van de Belgische bestuurders is niet bekwaam om over een rijbewijs te beschikken.
Ook een snelheidsverlaging is makkelijker ingevoerd op bepaalde plaatsen zoals blijkt. Terwijl het werkelijk oorzakelijk verband tot diverse ongevallen te wijten was aan de belabberde wegbedekking met aanzienlijk ontoereikende stroefheid.
Over mistongevallen gesproken. Welke maatregelen heeft men genomen om die ongevallen te vermijden? Geen enkel. Enkel de invoering "dag van de verkeersveiligheid". Gericht op, hoe zou men het anders aanpakken, snelheidscontroles. Maar matrixborden ter waarschuwing van mistongeval in de diepte is nog steeds onbestaande ter voorkoming van zulke catastrofes.
en wil men alle weggebruikers al pesten met meubiliar op de rijbaan...
Niet allen pesten, Michel. Ook licht, zwaar en dodelijjke slachtoffers in de hand werkt.
Voor mezelf is een Coyote een mooi ding.

Ook onmiskenbaar gericht om de verkeersveiligheid te beogen.