2 andere Belgen op de voorste zetels overleefden (aangegordeld), wel zwaar gekwetst (mss ook door Malanda ?)
Correctie:
volgens duidelijkere berichten en wslk meer onderzoek, waren de twee andere Belgen helemaal niet zwaargekwetst.
Ene ervan probeerde nog Junior Malanda verwoed te reanimeren, maar het was veel te laat.
Beide werden uit voorzorg (normale procedure) naar het ziekenhuis gevoerd voor medisch onderzoek. De dag erna mochten ze het ziekenhuis verlaten ook nadat ze ondervraagd waren door de politie. In de live krant staat zelfs dat de
Polizei gisteren(zondag) nog onderzocht of de bestuurder zijn rijbewijs niet ingetrokken was.
Volgens (voorlopig) onderzoek en volgens ooggetuigen (dixit live krant) zou het totaal onaangepaste snelheid geweest zijn op een plaats waar max 80 kmh bij (klets)natte weg voorgeschreven is (
80 kmh bei Nässe onderbord). Men schat dat ze 150 kmh gereden hebben en door aquaplanung (het regende fel) en de felle wind (tot 100 kmh) vanuit het derde rijvak over alle rijvakken en pechstrook schuin tegen de vangrails geknald en dan enkele malen overkop tegen een dunne boom beland die zelfs deels afknapte en dan verder gerold. Over een lengte van 100 m lagen overal spullen in het rond die mee uit de auto gevlogen waren. De vangrail was over een grote lengte geplooid, dit bij kilometerpaal 294,5.
Ik heb die snelweg daar al een paar maal gedaan en ik vermoed door de licht afhellende weg dat er daar wslk een zekere afvloeing van water naar de middenberm loopt en speciaal op het 3e vak kan zo´n stroompje water wel eens breed en sowieso te dik worden dat daar zelfs + 90 kmh levensgevaarlijk kan zijn bij wat versleten banden. Soit die
80 kmh bei Nässe staat daar niet zomaar. Meestal zijn het Spurrillen(diepere rijsporen) waar water in blijft staan of het is een weg waar bij regen langzaam aflopend water blijft vloeien en zich ergens kan ophopen, zeker bij een licht golvende snelweg.
De 20-jarige Belgische bestuurder zal dat bord en al die omstandigheden roekeloos niet-gerespecteerd hebben en sowieso totaal onderschat hebben in zo´n wagen (waar zouden ze het ook leren ?). De wagen was ook niet van de bestuurder maar van het (slapende) slachtoffer... In de krant stond zelfs dat ze onderweg ergens getwitterd hebben toen ze ergens even de topsnelheid van 250 kmh uitprobeerden.
(de zowat gevaarlijkste bestuurdersgroep van Europa in het verkeersveiligste (deel)land van Europa. Statistisch + 1 dode voor NR-W )Ik dacht dat de meeste moderne auto's een waarschuwingssignaal hebben bij niet-gebruik van de gordels.
Helaas meestal enkel daar waar de bestuurder zit. Het slachtoffer
lag wslk te slapen achteraan, dan kan men zich niet fatsoenlijk aangordelen.
En ook alle losse dingen van een beetje gewicht zouden degelijk opgeborgen moeten worden, liefst in de koffer.