Auteur Topic: Jonge beloftevolle voetballer verongelukt, niet aangegordelt op de achterbank...  (gelezen 7220 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Panza

  • Starter
  • *
  • Berichten: 22
Re: Jonge beloftevolle voetballer verongelukt, niet aangegordelt op de achterbank...
« Reactie #15 Gepost op: zaterdag 17 januari 2015 - 06:38:56 »
Kort en bondig. Jonge bestuurders met een bom van een voertuig is not down.

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Jonge beloftevolle voetballer verongelukt, niet aangegordelt op de achterbank...
« Reactie #16 Gepost op: zaterdag 17 januari 2015 - 11:27:11 »
Kort en bondig. Jonge bestuurders met een bom van een voertuig is not down.

Is dit zinnetje binnen de gebeurtenissen van de laatste dagen niet een beetje 'ongepast'?  >:D
« Laatst bewerkt op: zaterdag 17 januari 2015 - 11:28:57 door e49Memling »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Jonge beloftevolle voetballer verongelukt, niet aangegordelt op de achterbank...
« Reactie #17 Gepost op: zaterdag 17 januari 2015 - 11:40:19 »
Kort en bondig. Jonge bestuurders met een bom van een voertuig is not down.

Is dit zinnetje binnen de gebeurtenissen van de laatste dagen niet een beetje 'ongepast'?  >:D
Nee want door zo'n gedachte komen we aan helpers van Sinterklaas die we geen zw**** **** meer mogen noemen of ook niet ne***, ....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Jonge beloftevolle voetballer verongelukt, niet aangegordelt op de achterbank...
« Reactie #18 Gepost op: zaterdag 17 januari 2015 - 12:37:24 »
Kort en bondig. Jonge bestuurders met een bom van een voertuig is not down.

Is dit zinnetje binnen de gebeurtenissen van de laatste dagen niet een beetje 'ongepast'?  >:D

Panza bedoelde wellicht "not done" in plaats van "not down".

Laten we dat zinnetje niet opblazen. Tout est pardonné. Je suis Charlie.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Jonge beloftevolle voetballer verongelukt, niet aangegordelt op de achterbank...
« Reactie #19 Gepost op: zaterdag 17 januari 2015 - 13:39:29 »
Kort en bondig. Jonge bestuurders met een bom van een voertuig is not down.

Is dit zinnetje binnen de gebeurtenissen van de laatste dagen niet een beetje 'ongepast'?  >:D
Nee want door zo'n gedachte komen we aan helpers van Sinterklaas die we geen zw**** **** meer mogen noemen of ook niet ne***, ....

Ik wou zeker niet het vuur aan de lont steken.
Dus verander ik het geweer van schouder.  >:( >:(

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Jonge beloftevolle voetballer verongelukt, niet aangegordelt op de achterbank...
« Reactie #20 Gepost op: zaterdag 17 januari 2015 - 18:52:21 »
Ik wou zeker niet het vuur aan de lont steken.
Dus verander ik het geweer van schouder.  >:( >:(

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Panza

  • Starter
  • *
  • Berichten: 22
Re: Jonge beloftevolle voetballer verongelukt, niet aangegordelt op de achterbank...
« Reactie #21 Gepost op: zondag 18 januari 2015 - 04:51:10 »
Kort en bondig. Jonge bestuurders met een bom van een voertuig is not down.

Is dit zinnetje binnen de gebeurtenissen van de laatste dagen niet een beetje 'ongepast'?  >:D
Nee want door zo'n gedachte komen we aan helpers van Sinterklaas die we geen zw**** **** meer mogen noemen of ook niet ne***, ....

Ik wou zeker niet het vuur aan de lont steken.
Dus verander ik het geweer van schouder.  >:( >:(

Ik bedoelde "not don". Sorry voor mijn verkeerde schrijfwijze.

Ik zal het anders uitdrukken. Teveel aan pk's voor jonge bestuurders met weinig rijervaring, vraagt om problemen. Want meestal worden die pk's ook benut met alle gevolgen vandien.

Verder begrijp ik ook niet de 20 ongevallen van hedenmorgen die tot stand zijn gekomen. Ziet en voelt men echt die gladheid niet op de weg? We koppelen dit nog maar eens aan de strooidiensten die nog maar eens te laat zijn gekomen op de E40. Hier waren het niet allemaal jongeren. Laat me daar duidelijk in zijn.

Slapende bestuurders?

Ook met de weerman zijn uitspraak op VTM ben ik het niet volledig eens. Zijn trucje... Indien de ruiten bevroren zijn wijst dit eveneens naar gladheid op de weg.

Sorry. In het Antwerpse kan het +3° aantonen terwijl men onderweg naar Namen of richting Luik -2 heeft. Tussen Antwerpen en Limburg heeft men al enkele graden verschil. Een temperatuurschommeling van 3 graden is echter niet ongewoon. Opletten, wakker blijven en alert reageren zijn veel bestuurders blijkbaar niet gegeven.

« Laatst bewerkt op: zondag 18 januari 2015 - 04:53:49 door Panza »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Jonge beloftevolle voetballer verongelukt, niet aangegordelt op de achterbank...
« Reactie #22 Gepost op: zondag 18 januari 2015 - 16:03:17 »
Verder begrijp ik ook niet de 20 ongevallen van hedenmorgen die tot stand zijn gekomen. Ziet en voelt men echt die gladheid niet op de weg?
In de regel niet, tenzij men de sneeuw ziet liggen en men weet dat het vriest dan is de kans groter.  ;D
Een moderne auto heeft wel een buitentemperatuurmeter met verklikkersignaal vanaf + 4 °C met stappen naar beneden ding-dong gaat dat telkens in onze auto.

Citaat
We koppelen dit nog maar eens aan de strooidiensten die nog maar eens te laat zijn gekomen op de E40.
Stooidiensten zijn flauwe excuses, men kan niet overal en altijd op tijd strooien en dan nog hopen dat het werkt.

Citaat
Hier waren het niet allemaal jongeren. Laat me daar duidelijk in zijn.
Slapende bestuurders?
Semmelende bestuurders ?

Citaat
Ook met de weerman zijn uitspraak op VTM ben ik het niet volledig eens. Zijn trucje... Indien de ruiten bevroren zijn wijst dit eveneens naar gladheid op de weg.
Het risico op gladheid neemt alleszins ernorm toe, zeker op rustige wegen.
Soms merkt men dat de windkant van de auto licht aangevroren is en de kant uit de wind net niet, dat zijn de gevaarlijkste dagen...  Naja als de auto uit de (warme) garage komt...  ;D

Citaat
Sorry. In het Antwerpse kan het +3° aantonen terwijl men onderweg naar Namen of richting Luik -2 heeft. Tussen Antwerpen en Limburg heeft men al enkele graden verschil. Een temperatuurschommeling van 3 graden is echter niet ongewoon. Opletten, wakker blijven en alert reageren zijn veel bestuurders blijkbaar niet gegeven.
Daarvoor bestaan hulpmiddeltjes (t°-indicatie+ alarm) en natuurlijk rijervaring in de winter op gladde wegen, ook wind kan het wegdek verrraderlijk doen vriezen en die merk je niet in de auto. Bepaalde plaatsen uit de wind kan nog nat zijn terwijl 200 meter verder in de wind het wegdek bevroren is. Ook plaatsen met ijzel onder een (verse) sneeuwlaag merk je niet; tenzij je "superman bent met laserogen".

Ook bepaald wegdek vriest eerder aan als het andere (bvb klinkers gebruikt bij verkeersplateaus), de ene brug niet de andere wel... en-en-en...
« Laatst bewerkt op: zondag 18 januari 2015 - 16:09:54 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Jonge beloftevolle voetballer verongelukt, niet aangegordelt op de achterbank...
« Reactie #23 Gepost op: zondag 18 januari 2015 - 19:21:43 »
Frank Deboosere is zelf onderuit gegaan ...
op een ijzelplek die hij zelf aangekondigd had ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Jonge beloftevolle voetballer verongelukt, niet aangegordelt op de achterbank...
« Reactie #24 Gepost op: zondag 18 januari 2015 - 19:23:05 »
ijs op asfalt (black ice) is erg slecht te zien

sommige asfaltsoorten zijn al glad zonder ijzel - de parking hier om de hoek bvb is waanzinnig glad als ze wat vochtig is
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Panza

  • Starter
  • *
  • Berichten: 22
Re: Jonge beloftevolle voetballer verongelukt, niet aangegordelt op de achterbank...
« Reactie #25 Gepost op: maandag 19 januari 2015 - 18:05:51 »
En eigenlijk hebben we hier nog geen winterse weerstoestanden.

@Michel: Men kan veel zelf geven en nemen. Akkoord met de verschillende wegdekken. Maar als men weet dat het tegen vriespunt is, is voorzichtigheid voor mij toch de boodschap.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Jonge beloftevolle voetballer verongelukt, niet aangegordelt op de achterbank...
« Reactie #26 Gepost op: dinsdag 20 januari 2015 - 00:51:47 »
Je moet uiteraard niet te zot gaan doen,
anderzijds verwachten we ondertussen wel dàt er gestrooid wordt.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Jonge beloftevolle voetballer verongelukt, niet aangegordelt op de achterbank...
« Reactie #27 Gepost op: dinsdag 20 januari 2015 - 16:36:23 »
Oud en nieuwjaarsnacht.

Onze snelheid aangepast aan de weersomstandigheden op autosnelweg. Gladheid en mijn snelheid was aangepast aan 80km/u. Een Mercedes kwam voorbij gevlogen aan zeer hoge snelheid. Laat me zeggen tussen 150 à 180km/u.

Dit is om problemen vragen. Getuigt van geen enkele voeling met de weggesteldheid. En zo zijn er velen.   

Ik heb geen medelijden met zulke bestuurders. Die het in de meeste gevallen dan nog overleven. De grootste slachtoffers zijn meestal de onschuldigen en hun familieleden.

Strooidiensten heb ik die nacht ook niet opgemerkt. Matrixborden waren niet aangepast met een verlaagde snelheid. Alle diensten sliepen....

We hebben nu een regering dat toch al een beetje wakker is en enkele verzuchtingen eindelijk nakomt. Dat is toch al een primeur voor België. Men zou beter angst vertonen voor de Belgische verkeersveiligheid. Voor de panikerende moeders.....wie bang is krijgt er ook.

Er vallen meer slachtoffers in het verkeer dan bij terroristische aanslagen. Dat men dan ook niet bang weest voor die enkele para's. Tjonge, tjonge, tjonge....
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Jonge beloftevolle voetballer verongelukt, niet aangegordelt op de achterbank...
« Reactie #28 Gepost op: dinsdag 20 januari 2015 - 16:41:32 »
Sinds de para's in 't stad staan, al 3 overvallen op warenhuizen ...

Voelt echt veiliger, jaja 
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Jonge beloftevolle voetballer verongelukt, niet aangegordelt op de achterbank...
« Reactie #29 Gepost op: dinsdag 20 januari 2015 - 16:50:36 »
Overvallen zijn er altijd geweest en zullen er altijd blijven zijn, Inazuma. Diefstallen zal men ook nooit kunnen uitsluiten. Net zoals drugs.

Dan lees ik nu liever warenhuis ipv overval diamantwijk... ;)
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.