Auteur Topic: Weyts investeert 21,8 miljoen in betere fietspaden  (gelezen 1237 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Weyts investeert 21,8 miljoen in betere fietspaden
« Gepost op: maandag 12 januari 2015 - 08:49:25 »
Citaat van: GVA
Weyts investeert 21,8 miljoen in betere fietspaden

http://www.gva.be/cnt/dmf20150111_01468385/weyts-investeert-21-8-miljoen-in-betere-fietspaden
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Weyts investeert 21,8 miljoen in betere fietspaden
« Reactie #1 Gepost op: maandag 12 januari 2015 - 22:55:58 »
West Vlaanderen is wel een beetje uit de boot gevallen
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Weyts investeert 21,8 miljoen in betere fietspaden
« Reactie #2 Gepost op: maandag 12 januari 2015 - 23:40:19 »
Citaat van: Sniper
West Vlaanderen is wel een beetje uit de boot gevallen
Jamaar daar is teveel tegenwind  ;D

Citaat
Weyts benadrukt dat hij van fietsen een ‘positief alternatief voor de wagen’ wil maken, en dus de Vlamingen wil verleiden vaker op de fiets te springen.
Het lijkt er steeds meer op dat er een heksenjacht tegen de auto wordt gevoerd, met o.a. onlogische lage snelheden, waarbij de fiets opnieuw  een waardig alternatief wordt.
De fiets promoten, geen probleem, maar waarom moet dit dan weer ten koste van de auto?
Beide vervoersmiddelen hebben hun specifieke voordelen maar als je de voordelen wegneemt van de auto ga je de mobiliteit in het algemeen afremmen en dat kan niet de bedoeling zijn.

Mijn conclusie: niets tegen betere fietspaden, maar niet ten koste van een heksenjacht tegen het autoverkeer, dat in veel gevallen (langere afstand, weersomstandigheden, goederen, passagiers) zijn nut heeft en vlot moet kunnen gebeuren in een land waar economische, sociale en culturele ontwikkeling mogelijk moet blijven.

Een mobiliteit aan huifkarsnelheid, en in het beste geval fietssnelheid, zal in het land geen grote ontwikkeling teweeg brengen.
« Laatst bewerkt op: maandag 12 januari 2015 - 23:48:32 door de rijprof »