Wow - op 4 van 9 trajecten verdubbeling tot verdriedubbeling, dat gaan die andere 5 nooit kunnen goedtrekken ...
En alweer regelrechte desinfo en sowieso typische vage insinuaties en sowieso niet-significante aantallen ...
Remember, E40 trajectcontrole,
cijfers TM Leuven p 29, 2013 tov 2012Type Before
After %
Accidents 26 22 -4 -15%People 82 63 -19 -23%
In passenger cars 68 39 -29 -43%
In vans 12 14 2
+17%In trucks 2 10 8
+400 %Unharmed 41 25 -16 -39%
Light wounded 39 34 -5 -13%
Heavy wounded 2
4 2
+100 %Vóór trajeccontrole (2012) | Ná: 2013 | : 2014 met volgens de *media
tot 1/5 meer snelheidsovertredingen, dit bij een quasi bijna
permanente trajectcontrole
zwaargewonden: 2 |
4 |
0 **
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/oostvlaanderen/1.2230889 gaan ze nu in hun eigen benen schieten met hun dwaze desinformatie ? 
vr 06/02/2015 - 07:43 Joris Truyts, Trui De Maré
Trajectcontrole op E40 schrikt hardrijders niet af
De trajectcontrole op de E40, tussen Wetteren en Erpe-Mere, heeft vorig jaar meer hardrijders betrapt. In de richting van de kust steeg het aantal snelheidsovertredingen met een vijfde, tot boven de 100.000. In de andere richting, naar Brussel, was er een kleine daling.
Het lijkt wel een hele hoop 50 €-rijders die er niets mee inzitten eens ~ 10 kmh boven de heilige-120-limiet te gaan, zelfs gemiddeld. Zullen wel rustige veilige omstandigheden geweest zijn, en natuurlijk geen fileverkeer..., soit er zijn er mss ook die 50 € of meer ? vrijwillig willen sponsoren voor een beetje vlotter rijden. Zal wel beter weer geweest zijn ofzo ? Mss ook enkele die zich misrekenen ? Wil je minder "hardrijders" ? Awel zet de snelheidslimiet dan op 130 kmh zoals in de meeste Europese landen dat scheelt een heel pak minder, niet ?
boven 100.000 per jaar # ? 
Lijkt eerder zeer weinig, drukfout ? Zijn daar al de verre buitenlanders afgetrokken die toch niet moeten betalen ?
# bvb de Kennedytunnel heeft een verkeersintensiteit van 140.000 voertuigen... per dag.De trajectcontrole meet de gemiddelde snelheid over een afstand van 8 kilometer. Dat er meer mensen betrapt worden, vindt Peter de Waele van de federale politie op zich niet zo erg. Wat uiteindelijk telt, is dat daar geen zware ongevallen meer gebeuren.
Is dat zo in 2014 ? Want tijdens het jaar na de invoering ging het aantal zwaargewonden van 2 naar 4... wslk puur toeval niet ?
Dat betekent dus dat nog wat meer "hardrijders" in minder of U zegt toch geen? zwaargewonden resulteren, hilarisch... of puur toeval ?
Doden ? Ook geen vóór en na..."De camera’s hangen er niet om boetes uit te schrijven, die hangen er om verkeersongevallen te vermijden.
Maar een uitgave van 1 miljoen euro maakt wel een gemakkelijke winst van > 17 miljoen € na amper 2 jaar bron:
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-wetteren/trajectcontrole-brengt-18-6-miljoen-euro-op-a2209664/
Trajectcontrole brengt 18,6 miljoen euro op
De trajectcontrole op de E40 tussen Erpe-Mere en Wetteren stelde in 2014 opvallend meer overtredingen vast in de richting van de kust.
Terugbetaald
In elk geval levert het systeem een aardige cent op. Gerekend aan een minimumboete van 50 euro leverde het systeem, kostprijs ongeveer 1 miljoen euro, vandaag al minstens 18,4 miljoen euro op. De investering is dus zonder twijfel al helemaal terugbetaald.
De plaats waar die trajectcontrole staat, is een plaats waar vroeger veel zware ongevallen gebeurden.
Is natuurlijk een héél dikke leugen, aangezien er in 2012 voor de plaatsing er amper maar 2 zwaargwonden vielen, en dan weten ze nog niet om welke oorzaak, onaangepaste snelheid boven de limiet is maar 1 van de 99 mogelijke ongeval(mede)oorzaken.
We zien nu over het hele jaar 2014 dat daar geen enkel ongeval is gebeurd met een zwaar letsel. Dat is toch wel het bewijs dat die camera’s nut hebben", aldus De Waele.
Aha, je bedoelt dus geen zwaargewonde in 2014 waar er nog 4 waren in 2013 mét en 2 in 2012 zonder trjectcontrole, aan deze zeer lage niet-significante aantallen, zoals je ziet maak jij zelfs "het bewijs" van hoe rijmt je dan 1/5 meer overtreders met minder of
zelfs geen zware ongevallen ? Kan het nog dwazer ?
Vlaamse minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) is overtuigd van het nut van trajectcontroles.
Het enige nut is kassa, zie de snel verdiende cijfers van bestuurders die dit land willen sponsoren met een snelheidsbelasting, dit bewust of onbewust (veilig rijden heeft voorrang) of ze misrekenen zich nadat ze 160 - 200 kmh reden en het laatste deel niet traag genoeg gingen of omgekeerd.
