Auteur Topic: Minister van mobiliteit Renaat Landuyt rijdt niet graag op het fietspad  (gelezen 11225 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
Minister van mobiliteit Renaat Landuyt rijdt niet graag op het fietspad
« Gepost op: woensdag 02 mei 2007 - 20:53:20 »
 
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 04:45:33 door jozef »

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Minister van mobiliteit Renaat Landuyt rijdt niet graag op het fietspad
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 02 mei 2007 - 22:27:34 »
« Laatst bewerkt op: woensdag 02 mei 2007 - 23:01:20 door Rafael »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Minister van mobiliteit Renaat Landuyt rijdt niet graag op het fietspad
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 03 mei 2007 - 01:12:01 »
Misschien moet ik hem hier wel gelijk geven, althans half dan. Als het fietspad heel slecht is rijd ik er ook niet op. Op riante fietspaden rijd ik des te liever. Ik ken een plek in het Leuvense waar het verplichte fietspad ongeveer 60 cm breed is, vlak langs een gevel van enkele huizen loopt en dan nog in beide richtingen. Om het nog erger te maken is het voor de fietsers die aan de linkerkant van de rijweg fietsen een onoverzichtelijke bocht ! Ik kom er regelmatig voorbij en zal er eens een fotootje van nemen. Kunnen we dat ineen naar het Land Uit sturen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Minister van mobiliteit Renaat Landuyt rijdt niet graag op het fietspad
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 03 mei 2007 - 01:14:24 »
Citaat
Minister van mobiliteit Renaat Landuyt rijdt niet graag op het fietspad. "Ik rij liever op de gewone weg dan op het fietspad", zegt hij.

Zeg nu zelf: een federaal minister die verantwoordelijk is voor het wegverkeer, en aangeeft dat hij zijn persoonlijke voorkeur laat primeren op de verkeerswetgeving ...

Mensen, gedenk bij de komende verkiezingen de talrijke verkeersslachtoffers die de partij op haar geweten heeft welke deze dwaas voorgedragen heeft. We waren niet verwend met Isabelle Durant en Bert Anciaux, maar deze vent tart toch echt wel elke verbeelding.

@ BBB:

Jij die zo een fervente voorstander bent van wegcode.be: heb je ook gezien welke site ze als "site van de maand" verkozen hebben? Jawel, "autorijden.be", de site die Landuyt promoot voor kandidaat-bestuurders, en uitpuilt van de fouten inzake verkeersreglementering. Als je bovendien weet dat de feitelijke bendeleider, politieinspecteur Ivan Bruggeman, verbonden is aan het kabinet Landuyt, dan hoop ik dat je eindelijk wel de bedoelingen van Wegcode begrepen hebt.

Ik kots er gewoon van. Ik wil weg uit dit apenland, liever vandaag dan morgen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Minister van mobiliteit Renaat Landuyt rijdt niet graag op het fietspad
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 03 mei 2007 - 16:23:13 »
Citaat
@ BBB:

Jij die zo een fervente voorstander bent van wegcode.be: heb je ook gezien welke site ze als "site van de maand" verkozen hebben? Jawel, "autorijden.be", de site die Landuyt promoot voor kandidaat-bestuurders, en uitpuilt van de fouten inzake verkeersreglementering. Als je bovendien weet dat de feitelijke bendeleider, politieinspecteur Ivan Bruggeman, verbonden is aan het kabinet Landuyt, dan hoop ik dat je eindelijk wel de bedoelingen van Wegcode begrepen hebt.
Ik ben absoluut geen fervent voorstander van wegcode.be, noch ben ik anti wegcode.be ;)
Jij denkt dat ik een voorstander ben omdat ik niet meega in jouw anti wegcode.be-sentimenten.
Ik begrijp dat jij ergens slechte ervaringen hebt gehad met dat forum en daarom nu nog steeds iets tegen dat forum hebt. Zonder motivatie kan ik echter niet oordelen ofdat dit wel of niet gefundeerd en legitiem is.
Hoe is Ivan verbonden aan het kabinet?

Als ze autorijden.be als site van de maand verkozen hebben dan zakt mijn broek daar van af. Kan je eens de exacte link geven waar je dat kan zien?

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Minister van mobiliteit Renaat Landuyt rijdt niet graag op het fietspad
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 03 mei 2007 - 16:33:27 »
Ik ben het met Renaatje eens dat het lang niet overal veilig fietsen is in Vlaanderen. Als fietser doe je er ook goed aan om te beseffen dat je bij sommige automobilisten vogelvrij verklaard bent.
Wel vind ik het merkwaardig dat de politiek verantwoordelijke voor de onveilige fietspaden, fietserswetgeving enz klaagt dat hij niet graag op het fietspad rijdt. Doe er dan toch wat aan, knuppel. ???

Citaat
Wat wil die vent nog meer? Een fietspad met fluwelen randjes en een dikke berm er langs?
Gewoon een vraagje, fiets jij nog regelmatig?
Ik weet niet wat hij wil maar wat ik wil is het volgende:
- fysieke drempel tussen rijstrook en fietspad zodat het voor automobilisten practisch ondoenlijk is om op het fietspad te komen vanaf de rijstrook.
- en ja, inderdaad. Een dikke berm erlangs, ook dit verkleint het risico dat de automobilist op het fietspad komt, bovendien heb je dan als fietser minder last van die uitlaatgassen en het lawaai van die auto's. Die zie je in Nederland vrij veel, dat zal hier dan zeker ook wel kunnen.
- alle kruisingen waarbij fietsers voorrang hebben duidelijker aangeven met felwittehaaientanden, desnoods maar eens gaan controleren en PV's opmaken. Die haaientanden hebben helaas in België itt in Nederland geen wettelijke betekenis (simpele wetswijziging lost dat op) maar het heeft een enorme sterke signaalfunctie.
- zeer zware straffen gaan invoeren voor automobilisten die op het fietspad parkeren of stilstaan, bijvoorbeeld monsterboetes en/of tijdelijke intrekking van het rijbewijs.

Bedenk dat fietsen ook niet het milieu vervuilt itt autorijden. Het laatste wat wij willen is dat er meer autogereden wordt omdat mensen zich niet veilig voelen als fietser.
« Laatst bewerkt op: donderdag 03 mei 2007 - 16:39:45 door BBB »

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Minister van mobiliteit Renaat Landuyt rijdt niet graag op het fietspad
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 03 mei 2007 - 17:15:47 »
« Laatst bewerkt op: donderdag 03 mei 2007 - 17:19:22 door Rafael »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Minister van mobiliteit Renaat Landuyt rijdt niet graag op het fietspad
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 03 mei 2007 - 21:14:06 »
Citaat van: BBB
Ik begrijp dat jij ergens slechte ervaringen hebt gehad met dat forum en daarom nu nog steeds iets tegen dat forum hebt. Zonder motivatie kan ik echter niet oordelen ofdat dit wel of niet gefundeerd en legitiem is.

Zonder motivatie? Politieambtenaren die van het vertrouwen van de argeloze burger misbruik maken om antwoorden op verkeersvragen te geven die volkomen verkeerd zijn en tot dodelijke ongevallen kunnen leiden, die correcte informatie bij Gratis Rijbewijs Online en Christophoros in twijfel trekken en zo deze sites in discrediet brengen, en een gesloten politieforum waar de plannen gesmeed werden om het Gratis Rijbewijs Online forum te boycotten, dat zijn maar enkele voorbeelden die ik al gegeven heb.

Citaat
Hoe is Ivan verbonden aan het kabinet?

Dat weet ik niet. Vraag het hem misschien eens via PB op het Wegcode Forum.

Citaat
Als ze autorijden.be als site van de maand verkozen hebben dan zakt mijn broek daar van af. Kan je eens de exacte link geven waar je dat kan zien?

Links onderaan op http://wegcode.be.

Iemand die de verkeersveiligheid ernstig neemt, legt geen links naar dergelijke sites om Landuyt te plezieren.

Citaat
Wel vind ik het merkwaardig dat de politiek verantwoordelijke voor de onveilige fietspaden, fietserswetgeving enz klaagt dat hij niet graag op het fietspad rijdt. Doe er dan toch wat aan, knuppel.

Hij is federaal minister van mobiliteit en vervoer. De wegen zijn geen federale materie, maar een gewestelijke, waarvoor de wegbeheerders verantwoordelijk zijn (gewest, gemeente, enz.).

Citaat
zeer zware straffen gaan invoeren voor automobilisten die op het fietspad parkeren of stilstaan, bijvoorbeeld monsterboetes en/of tijdelijke intrekking van het rijbewijs.

Dan zul je ongetwijfeld even zware straffen aanvaarden voor fietsers die op het trottoir rijden of op de rijbaan als er een bruikbaar fietspad is?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Minister van mobiliteit Renaat Landuyt rijdt niet graag op het fietspad
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 03 mei 2007 - 23:55:22 »

Bedenk dat fietsen ook niet het milieu vervuilt itt autorijden.

Dat is zowat je standaardzinnetje, en daar ga ik ook geen woorden meer aan vuil maken.
Neem me niet kwalijk dat ik de luchtkwaliteit van mijzelf en mijn toekomstige kinderen belangrijk vind :-[
Het is niet omdat jij die onnodige vervuiling niet belangrijk vindt dat je er daarom woorden aan vuil zou maken wanneer je er op zou reageren :-\
Al die fijnstof (Diesel) is niet bepaald bevorderlijk voor de mensen die een ademhalingsaandoening hebben. Als je dat nooit hebt gehad dan kan je je in de verste verte niet voorstellen hoe dat is. Ik heb het wel chronisch gehad en ik weet het uit ervaring. Een zware loopwedstrijd of een zware judowedstrijd is een pretje in vergelijking daarmee.
Zolang zoveel mensen onnodig de auto gebruiken voor korte afstanden is dit standaardzinnetje helaas nodig.
Ik heb niets tegen autorijden wanneer het functioneel is. Ik heb wel iets tegen autorijden wanneer je diezelfde afstand ook gewoon kan overbruggen met de fiets. Het getuigt van goed en verstandig beleid als je het fietsen voor de korte afstanden zo aantrekkelijk mogelijk maakt.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 04 mei 2007 - 10:40:42 door BBB »

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Minister van mobiliteit Renaat Landuyt rijdt niet graag op het fietspad
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 04 mei 2007 - 00:08:28 »
Zonder motivatie? Politieambtenaren die van het vertrouwen van de argeloze burger misbruik maken om antwoorden op verkeersvragen te geven die volkomen verkeerd zijn en tot dodelijke ongevallen kunnen leiden, die correcte informatie bij Gratis Rijbewijs Online en Christophoros in twijfel trekken en zo deze sites in discrediet brengen, en een gesloten politieforum waar de plannen gesmeed werden om het Gratis Rijbewijs Online forum te boycotten, dat zijn maar enkele voorbeelden die ik al gegeven heb.
Geef dan eens concrete voorbeelden zodat we zelf kunnen oordelen. Publiceer hier eens delen van de teksten van het gesloten politieforum waaruit zou blijken dat zij het gratisrijbewijsforum zouden willen boycotten. Zoiets is nogal voor interpretatie vatbaar. Zolang ik niet de feiten kan onthoud ik mij van een oordeel.

Jij weet niet hoe die Ivan verbonden is aan het kabinet maar wel dát hij verbonden is? ???


Citaat
Iemand die de verkeersveiligheid ernstig neemt, legt geen links naar dergelijke sites om Landuyt te plezieren.
Dat ben ik met jou eens aangezien er al een alternatief is wat bijna helemaal gratis is muv de oefenexamens.


Citaat
Hij is federaal minister van mobiliteit en vervoer. De wegen zijn geen federale materie, maar een gewestelijke, waarvoor de wegbeheerders verantwoordelijk zijn (gewest, gemeente, enz.).
Kan hij als minister dat dan niet veranderen en het beleid federaliseren?
Ik ben overigens al tevreden als het verkeersbeleid in Vlaanderen goed zou zijn. Begrijp ik het goed dat de Vlaamse 'minister' van verkeer daar verantwoordelijk voor is?
Wat denk jij? Maakt dit het niet moeilijk, misschien wel onmogelijk, om echt beleid te voeren?


Citaat
Dan zul je ongetwijfeld even zware straffen aanvaarden voor fietsers die op het trottoir rijden of op de rijbaan als er een bruikbaar fietspad is?
De straf moet uiteraard in verhouding staan tot het potentiële gevaar. Een auto die het fietspad, al dan niet plotseling en uit het niets opduikend, blokkeert veroorzaakt al snel een zeer groot gevaar voor vele fietsers. Ik heb hier al verschillende voorbeelden genoemd, ik neem aan dat ik daar geen woorden meer aan vuil hoef te maken ;D
Een fietser die op het trotoir rijdt is soms ambetant maar veroorzaakt hij een groot potentiëel gevaar voor de voetgangers?
Van mij mogen ze dat overigens rustig beboeten aangezien ik dat toch nooit doe, ik ben iha een brave fietser. ;)
« Laatst bewerkt op: vrijdag 04 mei 2007 - 10:42:13 door BBB »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Minister van mobiliteit Renaat Landuyt rijdt niet graag op het fietspad
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 04 mei 2007 - 12:34:25 »
Citaat van: BBB
Geef dan eens concrete voorbeelden zodat we zelf kunnen oordelen.

Ach zo, je acht me niet in staat om te oordelen of een verkeersvraag al dan niet correct beantwoord werd ...

Een voorbeeld: een draad waarin Ivan onvoorwaardelijk stelde dat je nooit "onder" een "doorlopende witte lijn" mag rijden. Ten eerste bestaan er in het verkeersrecht geen "doorlopende witte lijnen", het zijn "doorlopende witte strepen". Ten tweede is het totaal niet verboden "onder" een doorlopende witte streep te rijden; telkens ik in Wilrijk de Boomsesteenweg oversteek, rijd ik daarbij noodzakelijkerwijze onder het viaduct van de Boomsesteenweg door, en dus "onder" de doorlopende witte strepen op dat viaduct. Ten derde zijn er wel degelijk gevallen waarbij je zelfs verplicht bent een doorlopende witte streep te overschrijden. Als je bijvoorbeeld een fietser inhaalt die plots uitwijkt, je een aanrijding alleen maar kunt vermijden door een doorlopende witte streep te overschrijden, en je dit kunt doen zonder hinder of gevaar voor andere weggebruikers, dan ben je verplicht dat te doen. Door zo onvoorwaardelijk te stellen dat het nooit mag, zou Ivan dus wel eens een verongelukte fietser op zijn geweten kunnen hebben. Hij werd op zijn fout gewezen door Marc Annemans, doch gaf ze nooit toe. Wie gaat de argeloze forumbezoeker dan eerder geloven: moderator en politieambtenaar Ivan, of ex-hulpboswachter Marc Annemans?

Citaat
Publiceer hier eens delen van de teksten van het gesloten politieforum waaruit zou blijken dat zij het gratisrijbewijsforum zouden willen boycotten. Zoiets is nogal voor interpretatie vatbaar.

Dat kan ik niet in het kader van mijn samenwerking met Eugeen Van Aerschot. Die heeft verzaakt aan de publicatie ervan nadat Dirk Deckx hem toegezegd had grote kuis te zullen houden op het politieforum.

Dat de betrokken postings evenwel totaal niet voor interpretatie vatbaar waren, kan niet alleen ik je verzekeren, maar ook mijn echtgenote, Eugeen Van Aerschot en een aantal leden van het CVV. En als je het wenst, kan ik je via PB mededelen bij wie je de afdrukken van die postings kunt inkijken.

Citaat
Jij weet niet hoe die Ivan verbonden is aan het kabinet maar wel dát hij verbonden is?

Ik zeg enkel wat ik met zekerheid weet. Als ik hem meer info daarover zou vragen, zou ik ze uiteraard niet bekomen. Nogmaals: probeer jij het eens.

Citaat
Dat ben ik met jou eens aangezien er al een alternatief is wat bijna helemaal gratis is muv de oefenexamens.

Dat is nog het minst belangrijke. Waar het om gaat, is dat Eugeen aangetoond heeft dat er enorm veel foutieve informatie op autorijden.be staat.

Citaat
Kan hij als minister dat dan niet veranderen en het beleid federaliseren?

 :D :D :D

Neen, een dergelijke hervorming behoort echt niet tot zijn bevoegdheid.

Bovendien is er in België vraag om verkeer en mobiliteit volledig te regionaliseren.

Citaat
Ik ben overigens al tevreden als het verkeersbeleid in Vlaanderen goed zou zijn.

Dorpspolitiek!

Citaat
Begrijp ik het goed dat de Vlaamse 'minister' van verkeer daar verantwoordelijk voor is?

Uitvoerend. Wetgevend is de federale minister bevoegd.

De Vlaamse minister kan bijvoorbeeld niet beslissen dat de maximale snelheid op de Vlaamse gewestwegen voortaan nog slechts 70 km/h is, want hij is niet bevoegd om een wijziging van het verkeersreglement (dat een koninklijk besluit is) voor te leggen aan de koning. Deze minister kan echter wel beslissen om op alle Vlaamse gewestwegen borden met een maximum snelheid van 70 km/h aan te brengen.

Citaat
Wat denk jij? Maakt dit het niet moeilijk, misschien wel onmogelijk, om echt beleid te voeren?

Landuyt heeft zich aan niemand gestoord om jarenlang om de haverklap het verkeersreglement te wijzigen.

Een samenwerking op beleidsvlak is uiteraard zeer moeilijk vanwege uiteenlopende belangen. België is een kunstmatig land (geen eigen taal, Vlamingen en Walen behoren tot totaal verschillende culturen) dat enkel met een zeer complexe structuur en verregaande compromissen kan overeind gehouden worden.

Citaat
De straf moet uiteraard in verhouding staan tot het potentiële gevaar. Een auto die het fietspad, al dan niet plotseling en uit het niets opduikend, blokkeert veroorzaakt al snel een zeer groot gevaar voor vele fietsers.

 ;D

Goed geprobeerd. Maar je had het bij die zeer zware straffen niet over automobilisten die uit het niets opduikend het fietspad oprijden, wel over auto's die op het fietspad parkeren of stilstaan (= de tijd nodig om in- of uit te stappen of om te laden of te lossen). En die betekenen beslist geen groter gevaar dan een fietser die op de rijbaan rijdt, en plots onaangekondigd besluit om linksaf te slaan, waardoor een automobilist moet uitwijken en frontaal met een vrachtwagen uit de tegengestelde richting in aanrijding komt.

Citaat
Een fietser die op het trotoir rijdt is soms ambetant maar veroorzaakt hij een groot potentiëel gevaar voor de voetgangers?

Jazeker. Herinner je de collega van mijn vrouw, die al 3 jaar in coma ligt nadat ze op het trottoir aangereden werd door een wielerterrorist.


Om nog even terug te komen op de uitspraak van Landuyt "Ik rij liever op de gewone weg dan op het fietspad": OK, maar als het veilig kan, rijd ik op de autosnelweg liever tegen 150 km/h dan tegen 120 km/h. Gaat hij er dan voor zorgen dat ik dat ongestraft kan? Zeker niet, integendeel: met de zones 30 schoolomgeving had hij beloofd dat er buiten de schooluren niet zou beboet worden, maar zelfs 's zondags staan ze er te flitsen.

"Ik rij liever ..." ja, als iedereen in het verkeer gaat doen wat hij liever doet, dan hebben we geen verkeersreglement meer nodig, alleen nog veel takel-, lijk- en ziekenwagens.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Minister van mobiliteit Renaat Landuyt rijdt niet graag op het fietspad
« Reactie #11 Gepost op: zondag 10 juni 2007 - 23:01:49 »
Ik wil hier nu niet moeilijk doen maar in dit land rij ik zowel met de wagen als met de vrachtwagen regelmatig stukken op het fietspad (dit natuurlijk zonder andere weggebruikers in gevaar te brengen).
Met als reden de erbarmelijke toestand van ons wegennet en soms ook verkeersdrempels enzo te ontwijken.
Ik weet ook zeker dat ik de enige niet ben.

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
Re: Minister van mobiliteit Renaat Landuyt rijdt niet graag op het fietspad
« Reactie #12 Gepost op: maandag 11 juni 2007 - 10:16:37 »
Ik heb niks tegen vrachwagenchauffeurs en zeker niet tegen jou persoonlijk.
Maar dit schiet wel in mijn verkeerde keelgat.

De reden: De vrachtwagens zijn èèn van de grootste oorzaken van de slechte wegen in ons apenland.
Hier is er bij mij in de buurt bijna geen enkele openbare weg meer waar geen spoorvorming   (en nog geen klein beetje) is door het overgewicht van vrachtwagens.

En nu kom jij nog doodleuk vertellen dat je de fietspaden ook nog naar de kl..en aan het rijden bent  omdat de wegen zich in erbarmelijke toestand bevinden >:(

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Minister van mobiliteit Renaat Landuyt rijdt niet graag op het fietspad
« Reactie #13 Gepost op: maandag 11 juni 2007 - 10:58:25 »
Inderdaad de meeste fietspaden zijn niet voorzien om er met zware vrachtwagens over te rijden. Ze verzakken dus binnen de kortste keren. Hierdoor zullen de fietsers dan weer het fietspad mijden en we krijgen we daarom weer frustraties.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Minister van mobiliteit Renaat Landuyt rijdt niet graag op het fietspad
« Reactie #14 Gepost op: maandag 11 juni 2007 - 11:44:52 »
@ bibi585:

Ik wil jou in de verste verte niet de les spellen. Maar het komt eigenlijk wel op het volgende neer: "Als ik gehinderd word door een rijbaan in slechte toestand of met hindernissen, dan ontneem ik de fietsers maar hun fietspad dat (nog) in goede staat is."

Nogmaals: geen verwijt, maar ik kan je moeilijk volgen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."