Ik vraag me trouwens af hoe hij zonder stukken en brokken zover geraakt is dat hij met zijn linker wielen op die muur kan rijden...
Alvast geen ideale positie om het motorolipeil te controleren (leren de kandidaten voor het rijbewijs dat de wagen daartoe horizontaal moet staan?).
Ja.

Maar men moet zich echter niet teveel illusies maken. Nogal wat jongeren zijn er niet echt in geïnteresseerd om een bekwame chauffeur te worden. Ze zijn heel vaak vooral bezig met louter het behalen van een rijbewijs.
"Hoeveel fouten mag ik maken op een praktijkexamen ?", is een vraag die je zowat dagelijks moet beantwoorden. Of een leerling die je net hebt moeten beletten om een rood licht te negeren, die dan achterover valt, dat hij
"voor dat ene foutje gebuisd kan worden". Tsja, als je meent dat dat een klein foutje is, en dat een examinator ook nog moet aanvaarden dat je een rood licht negeert, kunnen we best de praktijkexamens gewoon afschaffen ....
"Waarom leer je mij parkeren tussen twee voertuigen ? Dat moettekik toch niet kunnen op een praktijkexamen ?" Tot hij dan later in stadsverkeer ervaart hoeveel parkeerplaatsen voor hem wél bereikbaar zijn, natuurlijk.
Of over dat oliepeil:
"Jama, ik heb in de brochure van 't examencentrum gelezen dat 't volstaat als ik naar de electronische peilmeter op m'n dashboard verwijs". Wat hij dan moet doen als hij 's morgens vaststelt dat er een rood verklikkerlichtje van het motoroliepeil brandt, interesseert hem dan vaak al veel minder.
En zo kan ik gerust nog wel ff doorgaan .....