Auteur Topic: Auto te hoog voor inrit van parking: skibak in de prak  (gelezen 3103 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Auto te hoog voor inrit van parking: skibak in de prak
« Reactie #1 Gepost op: maandag 23 februari 2015 - 19:40:19 »
Da's dan nog lomper dan >>> deze kerel .....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Auto te hoog voor inrit van parking: skibak in de prak
« Reactie #2 Gepost op: zondag 01 maart 2015 - 17:37:22 »
Da's dan nog lomper dan >>> deze kerel .....
Oude Vito was op papier 1.9 maar in praktijk lager, dat was zowat de laagste bus die er was.
Als er 1.90 stond zou ik er ook ingereden zijn.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Auto te hoog voor inrit van parking: skibak in de prak
« Reactie #3 Gepost op: zondag 01 maart 2015 - 17:45:45 »
Oude Vito was op papier 1.9 maar in praktijk lager, dat was zowat de laagste bus die er was.
Als er 1.90 stond zou ik er ook ingereden zijn.

Dan heb je toch bijna geen marge. Er moet maar iets op de vloer liggen waardoor de Vito opwipt, en... Tots!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Auto te hoog voor inrit van parking: skibak in de prak
« Reactie #4 Gepost op: zondag 01 maart 2015 - 17:59:17 »
Iets op de vloer, een drempel bvb. omdat de mensen idioot hard rijden in een parking....
Veel marge heb je niet maar ik had nog nooit problemen, gewoon rustig rijden en kijken waar je rijdt....
Nog altijd een pak veiliger dan vele die het gewicht van hun bak niet kennen en klakkeloos een bord 1.5 ton voorbijrijden met een monovolume-suv
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Auto te hoog voor inrit van parking: skibak in de prak
« Reactie #5 Gepost op: zondag 01 maart 2015 - 19:00:32 »
Nog altijd een pak veiliger dan vele die het gewicht van hun bak niet kennen en klakkeloos een bord 1.5 ton voorbijrijden met een monovolume-suv
Of de zone waar niemand mag parkeren ...

https://goo.gl/maps/Mngaw

1 ton MTM ?
zelfs mijn kleine koekendoos is zwaarder dan dat
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Auto te hoog voor inrit van parking: skibak in de prak
« Reactie #6 Gepost op: zondag 01 maart 2015 - 20:13:42 »
Is daar voor Fiat Uno en Talbot Samba's ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Auto te hoog voor inrit van parking: skibak in de prak
« Reactie #7 Gepost op: maandag 02 maart 2015 - 11:20:43 »
Nog altijd een pak veiliger dan vele die het gewicht van hun bak niet kennen en klakkeloos een bord 1.5 ton voorbijrijden met een monovolume-suv
Of de zone waar niemand mag parkeren ...

https://goo.gl/maps/Mngaw

1 ton MTM ?
zelfs mijn kleine koekendoos is zwaarder dan dat

of tot 1 ton belasting ? half op het voetpad dus tot 2 ton zware wagens ruw gechat... ik gis maar ;D
Logisch is 1 T MTM waar 99% van de personenwagens over zit.

« Laatst bewerkt op: maandag 02 maart 2015 - 11:22:50 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Auto te hoog voor inrit van parking: skibak in de prak
« Reactie #8 Gepost op: maandag 02 maart 2015 - 11:35:19 »
of tot 1 ton belasting ? half op het voetpad dus tot 2 ton zware wagens ruw gechat... ik gis maar ;D
Logisch is 1 T MTM waar 99% van de personenwagens over zit.

Gaat toch over parkeren ?  Dan is niet de MBT, maar wel de MTM van toepassing.   ;)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Auto te hoog voor inrit van parking: skibak in de prak
« Reactie #9 Gepost op: maandag 02 maart 2015 - 14:46:04 »
of tot 1 ton belasting ? half op het voetpad dus tot 2 ton zware wagens ruw gechat... ik gis maar ;D
Logisch is 1 T MTM waar 99% van de personenwagens over zit.

Gaat toch over parkeren ?  Dan is niet de MBT, maar wel de MTM van toepassing.   ;)
Idd.

Maar dat onderbord wordt wel nergens vermeld -als toegelaten- in de plaatsingsvoorwaarden, raar, ttz ook onderbord Type VIIa ontbreekt in de tekst.
http://wegcode.be/wetteksten/secties/mb/mb-111076/867-hs2art11  Art 11.3
Type VIIa  ?

http://wegcode.be/wetteksten/secties/mb/mb-111076/880-bijlage2#7d

En vooral Art 11.4.4 wordt ook niet nageleefd qua min-breedte begaanbare strook 1,5 m...
Citaat
11.4.4. De verkeersborden E9e en E9f mogen slechts geplaatst worden voor zover er op de verhoogde berm of het trottoir aan de buitenkant van de openbare weg een begaanbare strook voor de voetgangers blijft van ten minste 1,50 meter.

https://www.google.be/maps/@51.305375,4.420546,3a,41.5y,15.42h,82.09t/data=!3m4!1e1!3m2!1sawgGt6poXt8HT4WPbfJC-A!2e0
Lijkt zelfs duidelijk minder als 1 meter tussen haag en parkeervak.
Als dat klinkers van ~ 15 cm breedte zijn, tel ik maar 5 x 15 = ~ 75 cm doorgangsruimte.  ;D


Maar daarvoor bestaat het onderbord wel onderaan in Art 70.2.1.3.a) van het verkeersreglement:
Citaat
http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/253-art70
a) Een opschrift kan aanduiden :
* de maximumduur van het toegelaten of voorbehouden parkeren.
  vb. - 30 min.
        - van 9 tot 12 u

* een parkeerbeperking.
  vb. - uitgezonderd maandag van 7 tot 19 u.

* de categorie van voertuigen voor dewelke het parkeren voorbehouden is.
  vb. - Taxi's
        - 5 t. max
De aanduiding van een gewichtsbeperking heeft betrekking op de maximale toegelaten massa.

En hierop een wat grappig commentaar in het brrc.be, onderaan p. 122:
Citaat
http://www.brrc.be/pdf/codewegbeh.pdf
...
Citaat
Art.: 11.4.4. De verkeersborden E9e en E9f mogen slechts geplaatst worden voor zover er op de verhoogde berm of het trottoir aan de buitenkant van de openbare weg een begaanbare strook voor de voetgangers blijft van ten minste 1,50 meter.
Citaat
Commentaar:
Als er op de rijbaan en op het trottoir parkeerplaatsen zijn aangeduid, hebben verkeersborden E9 geen nut.

Geïllustreerd reglement van de wegbeheerder                      122
OCW-CRR 21/10/2013
« Laatst bewerkt op: maandag 02 maart 2015 - 15:16:59 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Auto te hoog voor inrit van parking: skibak in de prak
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 03 maart 2015 - 11:20:00 »
BRRC vertrekt nog van een antieke versie van de wegcode oid, waarin ooit iets moet gestaan hebben over parkeervakken.
Of van een voorgestelde aanpassing die er nooit gekomen is in de wegcode, maar wel doorgevoerd is in de plaatsingsvoorwaarden ...

In de Plaatsingsvoorwaarden Art 19 duiken deze markeringen plots op alsof ze op zichzelf gebruikt mogen worden, maar daar is dus geen wettelijke basis voor.


Punt is dat de huidige wegcode nérgens gewag maakt van parkeervakken, uitgenomen
- binnen de parkeerzone uit 75.2
- onbestemde witte markeringen in een (woon)erf , dat mogen bvb ook witte olifantjes zijn
« Laatst bewerkt op: dinsdag 03 maart 2015 - 11:21:55 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Auto te hoog voor inrit van parking: skibak in de prak
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 03 maart 2015 - 20:31:42 »
BRRC vertrekt nog van een antieke versie van de wegcode oid, waarin ooit iets moet gestaan hebben over parkeervakken.
Of van een voorgestelde aanpassing die er nooit gekomen is in de wegcode, maar wel doorgevoerd is in de plaatsingsvoorwaarden ...

In de Plaatsingsvoorwaarden Art 19 duiken deze markeringen plots op alsof ze op zichzelf gebruikt mogen worden, maar daar is dus geen wettelijke basis voor.


Punt is dat de huidige wegcode nérgens gewag maakt van parkeervakken, uitgenomen
- binnen de parkeerzone uit 75.2
- onbestemde witte markeringen in een (woon)erf , dat mogen bvb ook witte olifantjes zijn

... en vooral:
-  77.5 afgebakende parkeerplaatsen of -vakken:
Citaat
77.5. In een parkeerzone mogen witte markeringen de plaatsen afbakenen waar de voertuigen moeten staan.



http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/263-art77

Citaat
- 75.2   
....]

Het begin en het einde van deze parkeerzone mogen aangeduid worden door een witte doorlopende dwarsstreep.
Aangezien er telkens mogen staat zal het verkeersbord zeker verplicht zijn.  :-\

Maar in de Palmstraat daar zijn de markeringen sowieso niet volgens hun eigen boekje aangebracht (<< 1,5 m)
Dezelfde minimum 1,5 m van Art 23.1.2
Citaat
http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/188-art23
23.1. Elk stilstaand of geparkeerd voertuig moet worden opgesteld :

Indien het een berm betreft die de voetgangers moeten volgen, moet langs de buitenkant van de openbare weg een begaanbare strook van ten minste 1,50 meter breed vrijgelaten worden.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 03 maart 2015 - 21:11:22 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I