Auteur Topic: Dronken bestuurder rouwd om zijn BMW na dodelijk ongeval.  (gelezen 2117 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Dronken bestuurder rouwd om zijn BMW na dodelijk ongeval.
« Gepost op: donderdag 12 maart 2015 - 10:17:30 »
Uit HLN:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2249091/2015/03/12/Mijn-vriend-was-dood-dader-rouwde-om-zijn-BMW.dhtml

Citaat
Enkele dagen na het ongeval zette hij een foto van zijn autowrak op Facebook met de tekst 'Rest In Peace mon petit BMW

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Dronken bestuurder rouwd om zijn BMW na dodelijk ongeval.
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 12 maart 2015 - 16:31:48 »
Het loont de moeite om het verhaal van Sophie Lodewijks te lezen.

Het is onvoorstelbaar dat de veroorzaker van zoveel menselijk leed alleen maar het verlies van zijn wagen betreurt. We hebben vooral de laatste 200 jaar zoveel vooruitgang op heel wat gebieden geboekt, maar de omgang met elkaar is meer dan ooit een ramp.

De titel "De moordenaar die alcohol heet" vind ik totaal verkeerd. Het is te gemakkelijk om de schuld op de alcohol te steken, terwijl de moordenaar in de eerste plaats diegene is die met teveel alcohol in het bloed achter het stuur kruipt.

Mijn moeder leerde me evenwel: "Als iemand teveel alcohol drinkt, moet je je altijd eens afvragen waarom die mens dat doet." Niet zelden hebben anderen de betrokkene zover gekregen, dat hij verkeerdelijk hulp gezocht heeft in alcohol. En die anderen zijn dan meestal de eersten om het hem te verwijten.

In de reacties van de lezers treft het mij hoevelen er nog altijd zijn die het belang van het correct dragen van de gordel schromelijk onderschatten, en sommigen het nut van de gordel zelfs ontkennen. Zoals Einstein zei: "De menselijke domheid en het universum zijn oneindig, maar van dat laatste ben ik nog niet helemaal zeker".
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Dronken bestuurder rouwd om zijn BMW na dodelijk ongeval.
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 12 maart 2015 - 19:20:51 »
Het loont de moeite om het verhaal van Sophie Lodewijks te lezen.

Het is onvoorstelbaar dat de veroorzaker van zoveel menselijk leed alleen maar het verlies van zijn wagen betreurt. We hebben vooral de laatste 200 jaar zoveel vooruitgang op heel wat gebieden geboekt, maar de omgang met elkaar is meer dan ooit een ramp.

De titel "De moordenaar die alcohol heet" vind ik totaal verkeerd. Het is te gemakkelijk om de schuld op de alcohol te steken, terwijl de moordenaar in de eerste plaats diegene is die met teveel alcohol in het bloed achter het stuur kruipt.

Mijn moeder leerde me evenwel: "Als iemand teveel alcohol drinkt, moet je je altijd eens afvragen waarom die mens dat doet." Niet zelden hebben anderen de betrokkene zover gekregen, dat hij verkeerdelijk hulp gezocht heeft in alcohol. En die anderen zijn dan meestal de eersten om het hem te verwijten.

In de reacties van de lezers treft het mij hoevelen er nog altijd zijn die het belang van het correct dragen van de gordel schromelijk onderschatten, en sommigen het nut van de gordel zelfs ontkennen. Zoals Einstein zei: "De menselijke domheid en het universum zijn oneindig, maar van dat laatste ben ik nog niet helemaal zeker".

Aangrijpend, het 'verhaal' van Sophie.
Een verstandige vrouw, je moeder. Dat is een vraag die vele mensen zich niet stellen en met het belerende vingertje wijzen is zo gemakkelijk. Toch blijft alcohol en rijden een verkeerde combinatie.
In het verhaal van Sophie wordt nergens over de gordels gesproken. Toch is dat een deel van de verantwoordelijkheid waar vaak veel te laks mee wordt omgesprongen.

Eén van onze vrienden hebben een heel vergelijkbaar ongeval gehad, ook in Frankrijk op weg naar vakantie, ook iemand achterop geknald, ook een dronken persoon. (vrouw in dit geval)
Hun zoontjes, intussen volwassen, zaten achteraan, de ene in de kinderzit, de andere, nog baby in een Maxi Cosi. Ze hadden beiden de gordel om en niemand was zwaar gekwetst. Als je de foto van de auto ziet, dan geloof je niet hoe daar iemand goed uitgekomen is. Zonder gordel waren er doden geweest.

En Einstein heeft ook gelijk. Mijn spiegel liegt niet.  ;)

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Dronken bestuurder rouwd om zijn BMW na dodelijk ongeval.
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 12 maart 2015 - 19:49:27 »
In het nieuwsjournaal kwam deze week een bestuurder aan het woord. Voor mij onbegrijpelijk om zo iemand zelfs nog maar aan het woord te laten. De man beweerde nooit zijn autogordel te dragen en het ook nooit zal doen. Omdat hij zijn leven zou te danken hebben aan het niet dragen van een autogordel bij zijn ongeval. Voor mij is dit larie. Omdat je eens eenmaal het geluk hebt gehad? Dan denk ik bij mezelf dat het zéér goed mogelijk is dat hij het nooit nog een tweede keer zal hoeven te vertellen bij zijn eventueel volgend ongeval.

Ik veronderstel dat we vroeger meer dan voldoende foto's hebben prijs gegeven ter overtuiging van bestuurders.

Weliswaar tegen het advies van een psycholoog dat net van de schoolbanken kwam. Geen haan die erover kraait over andere foto's en beeldmateriaal van oorlogsgeweld. Alleen verkeersveiligheid kreeg vegen uit de pan....Onbegrijpelijk.
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Dronken bestuurder rouwd om zijn BMW na dodelijk ongeval.
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 12 maart 2015 - 23:04:53 »
De man beweerde nooit zijn autogordel te dragen en het ook nooit zal doen. Omdat hij zijn leven zou te danken hebben aan het niet dragen van een autogordel bij zijn ongeval. Voor mij is dit larie. Omdat je eens eenmaal het geluk hebt gehad? Dan denk ik bij mezelf dat het zéér goed mogelijk is dat hij het nooit nog een tweede keer zal hoeven te vertellen bij zijn eventueel volgend ongeval.

Ik begrijp niet wat dergelijke lieden bezielt. Je hoeft toch niet meer dan normaal begaafd te zijn om in te zien dat je er volstrekt niet kunt op rekenen dat je volgend ongeval er één van de uiterst zeldzame zal zijn waarbij het dragen van de gordel nadelig is.

Citaat
Ik veronderstel dat we vroeger meer dan voldoende foto's hebben prijs gegeven ter overtuiging van bestuurders.

Weliswaar tegen het advies van een psycholoog dat net van de schoolbanken kwam. Geen haan die erover kraait over andere foto's en beeldmateriaal van oorlogsgeweld. Alleen verkeersveiligheid kreeg vegen uit de pan....Onbegrijpelijk.

Diane, het is niet omdat iemand psycholoog is, dat hij zelf psychisch in orde is, hoor.

Ik heb niets tegen een mening die van de mijne afwijkt, als hij ze op een wetenschappelijk verantwoorde wijze kan onderbouwen. Maar een dergelijke argumentatie heb ik van hem nooit gehoord of gezien. Wel ben ik getuige geweest van zijn gebrek aan elementaire opvoeding en verregaande arrogantie.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Dronken bestuurder rouwd om zijn BMW na dodelijk ongeval.
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 13 maart 2015 - 07:29:18 »
In de reacties van de lezers treft het mij hoevelen er nog altijd zijn die het belang van het correct dragen van de gordel schromelijk onderschatten, en sommigen het nut van de gordel zelfs ontkennen.

Met gevaar dat ik hier een voorbarige conclusie trek, vraag ik mij af, of de betrokkenen hun gordel wel (correct) droegen:

Citaat
– “Jaja, we doen ons best”, antwoord ik al sjorrend aan het dekbed. Het is donker en er is geen kat op de weg. Lander en ik liggen op de achterbank. Na een hoop gedraai en geprop, hebben we besloten dat deze lepeltjeshouding ons prima bevalt. Ik lig knus met mijn rug tegen Landers’ borst, hij met zijn armen om mij heengeslagen.

Citaat
De dronken chauffeur is met 180km/u achter op onze wagen geknald waardoor wij naar voren gekatapulteerd zijn en zeven keer overkop gingen. Lander en mijn moeder zijn uit de auto geslingerd. Lander overleed drie uur later in het ziekenhuis. Mama heeft het, ondanks haar ontelbare zware letsels, overleefd. Een deel van haar letsels zijn blijvend.

Mijn moeder leerde me evenwel: "Als iemand teveel alcohol drinkt, moet je je altijd eens afvragen waarom die mens dat doet." Niet zelden hebben anderen de betrokkene zover gekregen, dat hij verkeerdelijk hulp gezocht heeft in alcohol. En die anderen zijn dan meestal de eersten om het hem te verwijten.

Is vaak zo.  Dingen volledig in hun perspectief zien, is niet gemakkelijk.  Zeker niet, als je niet 't volledige verhaal kent, dat erachter schuil gaat.  Als 1 van beide partners vreemdgaat, kan men hem/haar die ontrouw verwijten.  Dat is de gemakkelijkste weg.  Of men kan zich ook eens de vraag stellen waarom de partner 't op een ander gaat zoeken.  Maar da's al wat moeilijker.  Dat vereist namelijk ondermeer de bereidheid om ook eens te luisteren naar wat de "ontrouwe partner" erover te vertellen heeft.

Helaas worden door de combinatie van alcohol en verkeer, niet zelden onschuldige medeweggebruikers getroffen.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 13 maart 2015 - 07:42:32 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Dronken bestuurder rouwd om zijn BMW na dodelijk ongeval.
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 13 maart 2015 - 12:57:27 »
Of men kan zich ook eens de vraag stellen waarom de partner 't op een ander gaat zoeken.

Een Franstalige collega van mij zei daaromtrent: "Je ne trompe jamais ma femme, mais parfois je me trompe de femme".
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Dronken bestuurder rouwd om zijn BMW na dodelijk ongeval.
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 13 maart 2015 - 18:47:24 »
Het echte verhaal van Sophie: met gordel hadden we het àllemaal overleefd ...

lepeltje op de achterbank ...

had Sophie - letterlijk - een crush op hare Lander, of zijn dat vragen die we niet mogen stellen ?
« Laatst bewerkt op: vrijdag 13 maart 2015 - 18:56:37 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Dronken bestuurder rouwd om zijn BMW na dodelijk ongeval.
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 13 maart 2015 - 19:39:26 »
In het nieuwsjournaal kwam deze week een bestuurder aan het woord. Voor mij onbegrijpelijk om zo iemand zelfs nog maar aan het woord te laten. De man beweerde nooit zijn autogordel te dragen en het ook nooit zal doen. Omdat hij zijn leven zou te danken hebben aan het niet dragen van een autogordel bij zijn ongeval. Voor mij is dit larie.
Het is op zich geen larie.
Er IS een absurd laag aantal ongevallen dat overleefbaar was net door het niet dragen van de gordel.

Citaat
Omdat je eens eenmaal het geluk hebt gehad?
Zal het geluk de volgende keer bij een eerder banaal ongeval op zijn hé ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Dronken bestuurder rouwd om zijn BMW na dodelijk ongeval.
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 13 maart 2015 - 19:40:42 »
beetje rondgelezen, de vraag over gordels komt eerder zélden terug ...

dus vragen we dat zelf hé ...
 als je charliemag wil heten, moet je tegen een stootje kunnen ...

"Het onderzoek wees uit dat met dragen van gordel er 2 doden waren gevallen."
« Laatst bewerkt op: vrijdag 13 maart 2015 - 20:07:07 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder