Auteur Topic: Voetganger die rood licht negeert amper beboet  (gelezen 1277 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Voetganger die rood licht negeert amper beboet
« Gepost op: dinsdag 07 april 2015 - 10:04:48 »
Citaat van: GVA
Voetganger die rood licht negeert amper beboet

De politie in ons land beboet maandelijks drie voetgangers omdat ze door het rode licht wandelen. Een ontstellend laag cijfer, geeft ook de politie toe. “Veel agenten houden het bij een waarschuwing, omdat het geven van een boete hiervoor zo goed als altijd tot felle discussies leidt.” [...]

http://www.gva.be/cnt/dmf20150407_01617901/voetganger-die-rood-licht-negeert-amper-beboet

Gemakkelijk toch: als je voor een felle discussie zorgt, word je niet beboet.

En meteen weeral een stichtend signaal naar de voetgangers toe: "Doe maar op, we beboeten jullie toch niet."
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Voetganger die rood licht negeert amper beboet
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 07 april 2015 - 13:34:04 »
Eerder deze week in de krant een artikel over een aantal extra trajectcontroles die er zitten aan te komen.  Vandaag in de krant: roodlichtnegerende voetgangers worden amper beboet, met als voornaamste smoesje: het vermijden van te felle discussies met de overtreder.

Wie er nu nog aan moest twijfelen: 't gaat vooral om kassa, kassa.  Louter beoordelen van digitaal genomen fotootjes is eenvoudiger, én geen gedoe met de overtreder.  Met verkeersveiligheid heeft 't dus al lang niks meer te maken.

Achterlijk land.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone